Renault příští rok ve Formuli 1 nasadí tovární tým, avšak dle předpokladů by Francouze tato forma prezentace značky neměla stát o moc více než letos, kdy v F1 působili pouze v roli dodavatele motorů pro Red Bull a Toro Rosso. Jak tuto díru překonat vysvětluje Jérôme Stoll.
Na startu v Melbourne se můžeme opět těšit na tovární tým Renaultu, který jsme naposledy viděli na startu GP Abú Zabí 2010, tedy na startu posledního podniku toho roku. Francouzská značka odkoupila zpět tým Lotus, který na tom po finanční stránce nebyl nejlépe. Lotus je přesně ten stejný tým, jehož se před 5 lety Renault zbavil.
Ačkoliv musejí Francouzi teď stavět svoje vlastní auto a budou i nadále dodávat motory Red Bullu, tak dle svých slov nemají v plánu ve srovnání s minulými sezonami zvyšovat svůj rozpočet na program Formule 1. To teď oznámil sportovní šéf Renaultu, Jérôme Stoll.
Na otázku 'Auto Plus', jeslti hodlají dorovnat rozpočet dominantního Mercedesu, Stoll řekl: "Ne, ne více. To, co jsme investovali jako dodavatel motorů musí tvořit hranici." Ze strany automobilky jako takové tedy ke zvýšení plateb nedojde, ale teď se bude muset postarat kromě motorářského oddělení ve Viry-Chatillon také o závodní tým v Enstone.
Na to mají ale u Renaultu řešení - závodní tým by měl pobírat příjem, který generuje samotná Formule 1. "Jako dodavatel motorů nedostanete vůbec nic. Žádné peníze od sponzoru, žádné peníze od FOM, žádné partnerství. Ale jako tým k tomu máte plný přístup a my z toho získáme to nejlepší," říká 61 letý manažer.
V tomto kontextu se nám začíná vyjasňovat, proč se Renault před finálním podpisem smlouvy o převzetí Lotusu tak dlouho dohadoval s Berniem Ecclestonem o miliony USD od Formula One Management (FOM). Stoll ale dále prozrazovat nechtěl. O budoucím uspořádání závodního týmu bychom se měli více dozvědět zkraje ledna od Carlose Ghosna.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.