Renault i přes nasazení továrního týmu nijak zásadně nezvýší rozpočet

Většina lidí se shoduje, že v sezoně 2016 budeme vídat žluté monoposty Renault. Ale bude tomu tak opravdu?
Většina lidí se shoduje, že v sezoně 2016 budeme vídat žluté monoposty Renault. Ale bude tomu tak opravdu?, foto: F1NEWS.cz
iM2 20. prosince 2015 15:55
Sdílej:

Renault příští rok ve Formuli 1 nasadí tovární tým, avšak dle předpokladů by Francouze tato forma prezentace značky neměla stát o moc více než letos, kdy v F1 působili pouze v roli dodavatele motorů pro Red Bull a Toro Rosso. Jak tuto díru překonat vysvětluje Jérôme Stoll.

Na startu v Melbourne se můžeme opět těšit na tovární tým Renaultu, který jsme naposledy viděli na startu GP Abú Zabí 2010, tedy na startu posledního podniku toho roku. Francouzská značka odkoupila zpět tým Lotus, který na tom po finanční stránce nebyl nejlépe. Lotus je přesně ten stejný tým, jehož se před 5 lety Renault zbavil. 

Ačkoliv musejí Francouzi teď stavět svoje vlastní auto a budou i nadále dodávat motory Red Bullu, tak dle svých slov nemají v plánu ve srovnání s minulými sezonami zvyšovat svůj rozpočet na program Formule 1. To teď oznámil sportovní šéf Renaultu, Jérôme Stoll.

Na otázku 'Auto Plus', jeslti hodlají dorovnat rozpočet dominantního Mercedesu, Stoll řekl: "Ne, ne více. To, co jsme investovali jako dodavatel motorů musí tvořit hranici." Ze strany automobilky jako takové tedy ke zvýšení plateb nedojde, ale teď se bude muset postarat kromě motorářského oddělení ve Viry-Chatillon také o závodní tým v Enstone. 

Na to mají ale u Renaultu řešení - závodní tým by měl pobírat příjem, který generuje samotná Formule 1. "Jako dodavatel motorů nedostanete vůbec nic. Žádné peníze od sponzoru, žádné peníze od FOM, žádné partnerství. Ale jako tým k tomu máte plný přístup a my z toho získáme to nejlepší," říká 61 letý manažer. 

V tomto kontextu se nám začíná vyjasňovat, proč se Renault před finálním podpisem smlouvy o převzetí Lotusu tak dlouho dohadoval s Berniem Ecclestonem o miliony USD od Formula One Management (FOM). Stoll ale dále prozrazovat nechtěl. O budoucím uspořádání závodního týmu bychom se měli více dozvědět zkraje ledna od Carlose Ghosna.

Stalo se