Lewis Hamilton - toť téma posledních dní. Nelze se tomu ale v žádném případě divit, vždyť jde o trojnásobného mistra světa, který ostatně sám dělá hodně proto, aby byl v centru zájmu jakýchkoli médií. O to zajímavější jsou názory těch, kteří ho poznali blíže.
A tím skutečně nemyslíme takové jedince, kteří si ho natáčeli při jeho křepčení na Barbadosu. Je to sice možná atraktivní, ale pořád jen laciné pozlátko nebo falešný pohled. Rozhodně zásadnější je třeba vyjádření Jensona Buttona, který s Hamiltonem strávil v jednom týmu tři sezóny (2010-2012).
Podle názoru služebně nejstaršího pilota letošního startovního pole nemá Hamilton tendenci nijak blíže spolupracovat s kterýmkoli pilotem F1. Dokládá to faktem, že ačkoli spolu strávili u jednoho týmu tři roky, vlastně neví, co o něm říci: "Opravdu ho moc dobře neznám a pochybuji, že by nějaký jiný pilot mohl říci něco jiného," říká Jenson pro stanici SkySport.
Podobné situace si všiml i expilot F1 a komentátor BBC Martin Brundle. Do oka mu padlo úvodní defilé v Grand Prix Abú Zabí, kde se - a v letošním roce nikoli poprvé - projevila Lewisova izolace. Nikoli však ze strany ostatních pilotů, ale vycházející od něj samotného. "Byl tam náklaďák plný pilotů, ale Hamilton si musel sednout dopředu a sám. Přišel jako první, aby se nemusel míchat s ostatními piloty."
Je to jen snaha dominovat i v oblastech mimo závodní trať? Že by byl Hamilton introvert, to lze vskutku tvrdit jen s hodně velkou dávkou fantazie. Sám Hamilton má pro danou situaci vysvětlení, ve kterém připouští, že s nikým v paddocku zrovna moc nekamarádí. "Mezi piloty panuje respekt, ale já tu jsem abych závodil, ne abych si hrál. Mým cílem není někoho pobavit nebo si s někým hezky pokecat. Jedinou mojí snahou je vyhrát šampionát. Moji nejlepší a nejbližší přátelé - spočítám je na prstech jedné ruky. Zbytek, to jsou spolupracovníci a kolegové," vysvětluje Hamilton.
Button však v žádném případě nehodlá snižovat Hamiltonovy výsledky, ostatně nelze přehlédnout, že jeho krajan letos vyhrál deset závodů a jen dvakrát chyběl na stupních vítězů. "Letos byl jedním slovem nedostižný. Měl nejrychlejší auto a pokud si všimnete jeho konzistence, odvedl neuvěřitelnou práci. Víra v sebe sama, v tým - někteří piloti k tomu, aby byli rychlí a vyrovnaní potřebují jiné cesty."
Button ale nevzpomíná na společné roky s Hamiltonem s hořkostí. "Byly to tři zajímavé roky, protože byl stále neuvěřitelně rychlý. Přesto jsem ho často dokázal porazit, protože jsem byl v mnoha směrech silnější, nejen ve voze, ale i mimo něj. Na to období rád vzpomínám a také mohu porovnat, jak se od té doby změnil," končí svou úvahu Button.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.