Lewis Hamilton - toť téma posledních dní. Nelze se tomu ale v žádném případě divit, vždyť jde o trojnásobného mistra světa, který ostatně sám dělá hodně proto, aby byl v centru zájmu jakýchkoli médií. O to zajímavější jsou názory těch, kteří ho poznali blíže.
A tím skutečně nemyslíme takové jedince, kteří si ho natáčeli při jeho křepčení na Barbadosu. Je to sice možná atraktivní, ale pořád jen laciné pozlátko nebo falešný pohled. Rozhodně zásadnější je třeba vyjádření Jensona Buttona, který s Hamiltonem strávil v jednom týmu tři sezóny (2010-2012).
Podle názoru služebně nejstaršího pilota letošního startovního pole nemá Hamilton tendenci nijak blíže spolupracovat s kterýmkoli pilotem F1. Dokládá to faktem, že ačkoli spolu strávili u jednoho týmu tři roky, vlastně neví, co o něm říci: "Opravdu ho moc dobře neznám a pochybuji, že by nějaký jiný pilot mohl říci něco jiného," říká Jenson pro stanici SkySport.
Podobné situace si všiml i expilot F1 a komentátor BBC Martin Brundle. Do oka mu padlo úvodní defilé v Grand Prix Abú Zabí, kde se - a v letošním roce nikoli poprvé - projevila Lewisova izolace. Nikoli však ze strany ostatních pilotů, ale vycházející od něj samotného. "Byl tam náklaďák plný pilotů, ale Hamilton si musel sednout dopředu a sám. Přišel jako první, aby se nemusel míchat s ostatními piloty."
Je to jen snaha dominovat i v oblastech mimo závodní trať? Že by byl Hamilton introvert, to lze vskutku tvrdit jen s hodně velkou dávkou fantazie. Sám Hamilton má pro danou situaci vysvětlení, ve kterém připouští, že s nikým v paddocku zrovna moc nekamarádí. "Mezi piloty panuje respekt, ale já tu jsem abych závodil, ne abych si hrál. Mým cílem není někoho pobavit nebo si s někým hezky pokecat. Jedinou mojí snahou je vyhrát šampionát. Moji nejlepší a nejbližší přátelé - spočítám je na prstech jedné ruky. Zbytek, to jsou spolupracovníci a kolegové," vysvětluje Hamilton.
Button však v žádném případě nehodlá snižovat Hamiltonovy výsledky, ostatně nelze přehlédnout, že jeho krajan letos vyhrál deset závodů a jen dvakrát chyběl na stupních vítězů. "Letos byl jedním slovem nedostižný. Měl nejrychlejší auto a pokud si všimnete jeho konzistence, odvedl neuvěřitelnou práci. Víra v sebe sama, v tým - někteří piloti k tomu, aby byli rychlí a vyrovnaní potřebují jiné cesty."
Button ale nevzpomíná na společné roky s Hamiltonem s hořkostí. "Byly to tři zajímavé roky, protože byl stále neuvěřitelně rychlý. Přesto jsem ho často dokázal porazit, protože jsem byl v mnoha směrech silnější, nejen ve voze, ale i mimo něj. Na to období rád vzpomínám a také mohu porovnat, jak se od té doby změnil," končí svou úvahu Button.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.