Lewis Hamilton - toť téma posledních dní. Nelze se tomu ale v žádném případě divit, vždyť jde o trojnásobného mistra světa, který ostatně sám dělá hodně proto, aby byl v centru zájmu jakýchkoli médií. O to zajímavější jsou názory těch, kteří ho poznali blíže.
A tím skutečně nemyslíme takové jedince, kteří si ho natáčeli při jeho křepčení na Barbadosu. Je to sice možná atraktivní, ale pořád jen laciné pozlátko nebo falešný pohled. Rozhodně zásadnější je třeba vyjádření Jensona Buttona, který s Hamiltonem strávil v jednom týmu tři sezóny (2010-2012).
Podle názoru služebně nejstaršího pilota letošního startovního pole nemá Hamilton tendenci nijak blíže spolupracovat s kterýmkoli pilotem F1. Dokládá to faktem, že ačkoli spolu strávili u jednoho týmu tři roky, vlastně neví, co o něm říci: "Opravdu ho moc dobře neznám a pochybuji, že by nějaký jiný pilot mohl říci něco jiného," říká Jenson pro stanici SkySport.
Podobné situace si všiml i expilot F1 a komentátor BBC Martin Brundle. Do oka mu padlo úvodní defilé v Grand Prix Abú Zabí, kde se - a v letošním roce nikoli poprvé - projevila Lewisova izolace. Nikoli však ze strany ostatních pilotů, ale vycházející od něj samotného. "Byl tam náklaďák plný pilotů, ale Hamilton si musel sednout dopředu a sám. Přišel jako první, aby se nemusel míchat s ostatními piloty."
Je to jen snaha dominovat i v oblastech mimo závodní trať? Že by byl Hamilton introvert, to lze vskutku tvrdit jen s hodně velkou dávkou fantazie. Sám Hamilton má pro danou situaci vysvětlení, ve kterém připouští, že s nikým v paddocku zrovna moc nekamarádí. "Mezi piloty panuje respekt, ale já tu jsem abych závodil, ne abych si hrál. Mým cílem není někoho pobavit nebo si s někým hezky pokecat. Jedinou mojí snahou je vyhrát šampionát. Moji nejlepší a nejbližší přátelé - spočítám je na prstech jedné ruky. Zbytek, to jsou spolupracovníci a kolegové," vysvětluje Hamilton.
Button však v žádném případě nehodlá snižovat Hamiltonovy výsledky, ostatně nelze přehlédnout, že jeho krajan letos vyhrál deset závodů a jen dvakrát chyběl na stupních vítězů. "Letos byl jedním slovem nedostižný. Měl nejrychlejší auto a pokud si všimnete jeho konzistence, odvedl neuvěřitelnou práci. Víra v sebe sama, v tým - někteří piloti k tomu, aby byli rychlí a vyrovnaní potřebují jiné cesty."
Button ale nevzpomíná na společné roky s Hamiltonem s hořkostí. "Byly to tři zajímavé roky, protože byl stále neuvěřitelně rychlý. Přesto jsem ho často dokázal porazit, protože jsem byl v mnoha směrech silnější, nejen ve voze, ale i mimo něj. Na to období rád vzpomínám a také mohu porovnat, jak se od té doby změnil," končí svou úvahu Button.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.