Pro někoho to je možná nepochopitelný jev - německá automobilka ovládla mistrovství, piloti našich západních sousedů mají v TOP 10 všechny své zástupce, Vettel předčil očekávání a v kokpitu Ferrari zaznamenal výkonnostní skok. Ale F1 v Německý dál ztrácí pozice.
Dokazuje to i statistické srovnání - zatímco úvodní podnik světového poháru v biatlonu ze švédského Östersundu přenášený stanicí ARD sledovalo 3,95 milionu televizních diváků, živý přenos finále sezóny 2015 v Abú Zabí si na RTL naladilo o 120 000 lidí méně.
Sportovní ředitel stanice RTL Manfred Loppe jako příčinu úbytku diváků označil skutečnost, že šampionát už byl rozhodnutý o více než měsíc dříve. "Vzalo nám to vítr z plachet. Proto doufáme, že v roce 2016 Sebastian Vettel odstup od dominantních Mercedesů vymaže a diváci se budou moci těšit minimálně na trojí boj o mistrovský titul."
Loppe však jako další důvod narůstajícího nezájmu uvedl dohady kolem budoucnosti F1, prohlásil, že místo snahy udělat show pro diváky se spíš produkuje politické hašteření. "Doufám, že se F1 v budoucnu zaměří především na závody a nebude se tolik diskutovat. Tyhle debaty nakonec přinášejí víc problémů než řešení."
U Mercedesu tuší, že jejich dominance může přinést problémy s odlivem fanoušků, a tak se pokoušejí zachovat si určitou tvář. "Mohu jen doufat, že nás v zájmu F1 ostatní týmy doženou, což by pro závodní show bylo rozhodně nejlepší. Ale víc pro to udělat nemohu," dělá si do jisté míry alibi šéf Mercedesu Toto Wolff.
Připojil se k němu i úřadující mistr světa Lewis Hamilton: "Mé srdce bije pro soutěživost. Proto doufám, že ostatní budou v zimě odpovědně pracovat. Fanoušci to také chtějí. Nevím, zda to stávající pravidla umožní, ale Ferrari už je hodně blízko. Myslím, že to příští rok bude zajímavé," svěřil se Brit novinám Die Welt.
Kriticky se o letošní sezóně vyjádřil i expilot a odborník na F1 David Coulthard. "Marně si pokouším v právě skončené sezóně vybavit nějaké momenty, na které bych si ještě za deset nebo dvacet let vybavil. Nezbývá než doufat, že to bude v roce 2016 jinak." Jako odpověď na jeho oprávněné lání se objevilo několik příspěvků, že asi nejdramatičtější situací letošní sezóny byla procházka sedmadvacetiletého Brita Jogvity Pravima Dhokii po trati při Grand Prix Singapuru.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.