Pro někoho to je možná nepochopitelný jev - německá automobilka ovládla mistrovství, piloti našich západních sousedů mají v TOP 10 všechny své zástupce, Vettel předčil očekávání a v kokpitu Ferrari zaznamenal výkonnostní skok. Ale F1 v Německý dál ztrácí pozice.
Dokazuje to i statistické srovnání - zatímco úvodní podnik světového poháru v biatlonu ze švédského Östersundu přenášený stanicí ARD sledovalo 3,95 milionu televizních diváků, živý přenos finále sezóny 2015 v Abú Zabí si na RTL naladilo o 120 000 lidí méně.
Sportovní ředitel stanice RTL Manfred Loppe jako příčinu úbytku diváků označil skutečnost, že šampionát už byl rozhodnutý o více než měsíc dříve. "Vzalo nám to vítr z plachet. Proto doufáme, že v roce 2016 Sebastian Vettel odstup od dominantních Mercedesů vymaže a diváci se budou moci těšit minimálně na trojí boj o mistrovský titul."
Loppe však jako další důvod narůstajícího nezájmu uvedl dohady kolem budoucnosti F1, prohlásil, že místo snahy udělat show pro diváky se spíš produkuje politické hašteření. "Doufám, že se F1 v budoucnu zaměří především na závody a nebude se tolik diskutovat. Tyhle debaty nakonec přinášejí víc problémů než řešení."
U Mercedesu tuší, že jejich dominance může přinést problémy s odlivem fanoušků, a tak se pokoušejí zachovat si určitou tvář. "Mohu jen doufat, že nás v zájmu F1 ostatní týmy doženou, což by pro závodní show bylo rozhodně nejlepší. Ale víc pro to udělat nemohu," dělá si do jisté míry alibi šéf Mercedesu Toto Wolff.
Připojil se k němu i úřadující mistr světa Lewis Hamilton: "Mé srdce bije pro soutěživost. Proto doufám, že ostatní budou v zimě odpovědně pracovat. Fanoušci to také chtějí. Nevím, zda to stávající pravidla umožní, ale Ferrari už je hodně blízko. Myslím, že to příští rok bude zajímavé," svěřil se Brit novinám Die Welt.
Kriticky se o letošní sezóně vyjádřil i expilot a odborník na F1 David Coulthard. "Marně si pokouším v právě skončené sezóně vybavit nějaké momenty, na které bych si ještě za deset nebo dvacet let vybavil. Nezbývá než doufat, že to bude v roce 2016 jinak." Jako odpověď na jeho oprávněné lání se objevilo několik příspěvků, že asi nejdramatičtější situací letošní sezóny byla procházka sedmadvacetiletého Brita Jogvity Pravima Dhokii po trati při Grand Prix Singapuru.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.