Mládí nevybouřené, tak se zpívá v jedné dnes už retro písni. Přesně to předvedl v posledním závodě nováček, jehož jméno je nyní hitem paddocku F1. Tentokrát popustil svou uzdu dravosti za hranici a výsledkem byly hned dvě penalizace.
První kritická situace pro osmnáctiletého Holanďana nastala ve 45. kole, kdy svedl souboj kolo na kolo s Jensonem Buttonem. Oba vozy projely vedle sebe dvě zatáčky, v první Max zatlačil na Brita, ten mu to v následné pasáži vrátil. Verstappen se ocitl celým vozem mimo trať, ale nezpomalil a zůstal před Buttonem. Ten navíc krátce poté musel před sebe pustit vedoucího Rosberga a ztratil s Maxem kontakt.
Za tento manévr byl Verstappen potrestán pěti vteřinami, které se přičetly k jeho finálnímu času. Jenže aby těch malérů nebylo málo, Max ještě v závěru závodu po stížnostech Hamiltona dostal za nerespektování modrých vlajek další "flastr" v podobě dvaceti trestných vteřin. To znamenalo jeho pád z dvanáctého na šestnácté pořadí v cíli.
Navíc byly jeho prohřešky ohodnoceny trestnými body - za první dostal jeden, za druhý dva body. Tím jeho "negativní konto" během premiérové sezóny vzrostlo na 8 bodů. Pilot, který nasbírá tucet trestných "puntíků" bude muset jeden závod vynechat.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.