Mistr světa 2009 neprožil sezónu, na kterou bude s nostalgickou slzou v oku vzpomínat. Cítí však, že McLaren potřebuje impuls nejen do zimní přestávky, ale také pro začátek příští sezóny. A tomu by měl napomoci závod v Abú Zabí.
Tým, který prožívá jednu z nejhorších sezón ve své existenci v F1 nastoupí do posledního závodu s dalšími aktualizacemi - Button je přesvědčen, že by mohly přinést týmu podstatně lepší výsledek, než jakých doposud stáj dosahovala. "Pokud se nám podaří prosadit se na bodované příčky, bude to pro McLaren zcela určitě na konci nepovedené sezóny potřebná vzpruha, zároveň odmění všechno úsilí každého člena týmu, které po celý rok vykazoval," doufá Button.
Brit sice ještě poukazuje na některé slabiny typu MP4-30, ale věří, že na okruhu Yas Marina mohou on a Alonso zvládnout lepší výsledek, než jakým byla 12vteřinová ztráta na poslední bodované místo v Brazílii. "Už myslíme na zimní vývojové období, takže tento víkend nám může jenom dodat pozitiva pro další společnou kapitolu. Motivace se oproti dřívějšku nijak nezměnila. Je skvělé být opět na Yas Marina a vnímat okolní davy, které tvoří v Abú Zabí neuvěřitelnou závodní kulisu. Ale také dojdeme na konec náročného a dlouhého roku. Přestože většina Grand Prix byla pro nás hodně obtížná, nálada zůstává bojovná a všichni už se usilovně zaměřují na příští sezónu."
Plány na poslední závod jsou podle Buttona velmi jednoduché. "Závod to bude pro nás v podstatě stejný jako všechny předchozí. Okruh je značně ošemetný s odlišnými parametry: rychlé úseky, dvě dlouhé rovinky, pomalé zatáčky a technicky náročná pasáž na konci kola. Je to výzva s ohledem na správné nastavení vozu, je nám jasné, že takový typ trati nám příliš nebude vyhovovat, ale přesto doufáme, že zde budeme lepší než na Interlagosu," doufá Button.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.