Byl to právě bývalý španělský monarcha, díky němuž loni vyšlo najevo, že nespokojený nejlepší španělský závodník v F1 zamíří opustí Maranello. Je však nutné dodat, že aristokrat už v té době byl na "vládním odpočinku".
Bývalý španělský král Juan Carlos Alfonso Víctor María de Borbón y Borbón-Dos Sicilias, označovaný jako Juan Carlos I., byl vždy velkým fanouškem motorsportu a dokonce se svezl v dvousedadlovém monopostu McLaren, který pilotoval Martin Brundle. Španělský vladař, který loni v červnu abdikoval ve prospěch svého syna, korunního prince Filipa, díky častým návštěvám paddocku má velice blízko k Fernandu Alonsovi.
A to je možná jeden z důvodů, proč dvojnásobný mistr světa využil přítomnosti bývalé hlavy státu a při Grand Prix Mexika si přítomnému Juanu Carlosovi postěžoval. "Řekl mi, že vlastně nemá motor a nemůže nic dělat," popisuje Juan Carlos při španělskou televizní stanici Movistar své setkání s Alonsem. Jak španělský pilot uvedl, odkroužil na Autodromo Hermános Rodriguez aspoň jedno kolo, i když za normálních okolností by vůbec na start nenastoupil. Učinil tak pouze z úcty kvůli srdečným mexickým fanouškům. Poté prohlásil, že v příštím roce má McLaren jen velmi slabou naději, že vyhraje nějaký závod.
Jeho týmový kolega Jenson Button hovořil v Mexiku pro brazilské Globo Esporte a progres McLarenu vidí jako otázku času: "Budeme vyhrávat závody? To si nemyslím, ale doufám, že v roce 2016 už zabojujeme o pódium. Možná i vyhrajeme. Ale nejvíc se těším na rok 2017, kdy podle mě bude McLaren-Honda opět jedním z uchazečů o titul. Čekají nás velké změny a do té doby už Honda nasbírá dostatek zkušeností."
Brit také uvedl, že dle jeho názoru bude motor Honda příští rok značně odlišný od současného modelu. "Nebudeme už mít problém v oblasti generování energie z hybridní části, což je náš hlavní problém, jak všichni víme," dodal Jenson.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.