Byl to právě bývalý španělský monarcha, díky němuž loni vyšlo najevo, že nespokojený nejlepší španělský závodník v F1 zamíří opustí Maranello. Je však nutné dodat, že aristokrat už v té době byl na "vládním odpočinku".
Bývalý španělský král Juan Carlos Alfonso Víctor María de Borbón y Borbón-Dos Sicilias, označovaný jako Juan Carlos I., byl vždy velkým fanouškem motorsportu a dokonce se svezl v dvousedadlovém monopostu McLaren, který pilotoval Martin Brundle. Španělský vladař, který loni v červnu abdikoval ve prospěch svého syna, korunního prince Filipa, díky častým návštěvám paddocku má velice blízko k Fernandu Alonsovi.
A to je možná jeden z důvodů, proč dvojnásobný mistr světa využil přítomnosti bývalé hlavy státu a při Grand Prix Mexika si přítomnému Juanu Carlosovi postěžoval. "Řekl mi, že vlastně nemá motor a nemůže nic dělat," popisuje Juan Carlos při španělskou televizní stanici Movistar své setkání s Alonsem. Jak španělský pilot uvedl, odkroužil na Autodromo Hermános Rodriguez aspoň jedno kolo, i když za normálních okolností by vůbec na start nenastoupil. Učinil tak pouze z úcty kvůli srdečným mexickým fanouškům. Poté prohlásil, že v příštím roce má McLaren jen velmi slabou naději, že vyhraje nějaký závod.
Jeho týmový kolega Jenson Button hovořil v Mexiku pro brazilské Globo Esporte a progres McLarenu vidí jako otázku času: "Budeme vyhrávat závody? To si nemyslím, ale doufám, že v roce 2016 už zabojujeme o pódium. Možná i vyhrajeme. Ale nejvíc se těším na rok 2017, kdy podle mě bude McLaren-Honda opět jedním z uchazečů o titul. Čekají nás velké změny a do té doby už Honda nasbírá dostatek zkušeností."
Brit také uvedl, že dle jeho názoru bude motor Honda příští rok značně odlišný od současného modelu. "Nebudeme už mít problém v oblasti generování energie z hybridní části, což je náš hlavní problém, jak všichni víme," dodal Jenson.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.