Byl to právě bývalý španělský monarcha, díky němuž loni vyšlo najevo, že nespokojený nejlepší španělský závodník v F1 zamíří opustí Maranello. Je však nutné dodat, že aristokrat už v té době byl na "vládním odpočinku".
Bývalý španělský král Juan Carlos Alfonso Víctor María de Borbón y Borbón-Dos Sicilias, označovaný jako Juan Carlos I., byl vždy velkým fanouškem motorsportu a dokonce se svezl v dvousedadlovém monopostu McLaren, který pilotoval Martin Brundle. Španělský vladař, který loni v červnu abdikoval ve prospěch svého syna, korunního prince Filipa, díky častým návštěvám paddocku má velice blízko k Fernandu Alonsovi.
A to je možná jeden z důvodů, proč dvojnásobný mistr světa využil přítomnosti bývalé hlavy státu a při Grand Prix Mexika si přítomnému Juanu Carlosovi postěžoval. "Řekl mi, že vlastně nemá motor a nemůže nic dělat," popisuje Juan Carlos při španělskou televizní stanici Movistar své setkání s Alonsem. Jak španělský pilot uvedl, odkroužil na Autodromo Hermános Rodriguez aspoň jedno kolo, i když za normálních okolností by vůbec na start nenastoupil. Učinil tak pouze z úcty kvůli srdečným mexickým fanouškům. Poté prohlásil, že v příštím roce má McLaren jen velmi slabou naději, že vyhraje nějaký závod.
Jeho týmový kolega Jenson Button hovořil v Mexiku pro brazilské Globo Esporte a progres McLarenu vidí jako otázku času: "Budeme vyhrávat závody? To si nemyslím, ale doufám, že v roce 2016 už zabojujeme o pódium. Možná i vyhrajeme. Ale nejvíc se těším na rok 2017, kdy podle mě bude McLaren-Honda opět jedním z uchazečů o titul. Čekají nás velké změny a do té doby už Honda nasbírá dostatek zkušeností."
Brit také uvedl, že dle jeho názoru bude motor Honda příští rok značně odlišný od současného modelu. "Nebudeme už mít problém v oblasti generování energie z hybridní části, což je náš hlavní problém, jak všichni víme," dodal Jenson.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.