Úspěšné představení Fernanda Alonsa v Austinu má i své stinné stránky. Počítalo se s osazením stejného motoru i pro vůz Jensona Buttona, ale jak se zdá, bude si muset Brit možná ještě počkat. Otázkou je, jak rychle se podaří zjistit, proč Alonso odstoupil.
Španěl v Grand Prix USA odváděl velice dobrý výkon a pohyboval se v prořídlém startovním poli krátce před koncem na pátém místě. Pak ale jeho agregát začal ztrácet výkon. Sice svůj vůz do cíle dovezl, ale v posledním kole ho o poslední bodovanou příčku připravil Daniel Ricciardo.
Button měl inovovaný motor dostat k dispozici v Mexiku, ale závodní ředitel Eric Boullier oznámil, že je třeba zachovat při tomto rozhodnutí patřičnou odpovědnost. "Fernando ztratil výkon a my pořád přesně nevíme, proč se tak stalo. Není vyloučeno, že šlo o nějaký problém s čidly, museli jsme mu sdělit, že je třeba auto nově přeprogramovat, ale poškození jsme se nevyhnuli," popisoval Boullier situaci a dodal, že šetření ještě není uzavřené, takže se nedá zatím říci, jaký dopad bude celá záležitost mít.
Boullier dodává, že Button tuto verzi motoru dostane pouze v případě, že bude zaručena její spolehlivost a vydrží déle než jen jeden závod jako v případě Alonsa. "Než provedeme nějaké rozhodnutí, musíme mít záruku, že motor skutečně bude bez problémů fungovat, ne jako v Austinu," dodává Boullier.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.