Úspěšné představení Fernanda Alonsa v Austinu má i své stinné stránky. Počítalo se s osazením stejného motoru i pro vůz Jensona Buttona, ale jak se zdá, bude si muset Brit možná ještě počkat. Otázkou je, jak rychle se podaří zjistit, proč Alonso odstoupil.
Španěl v Grand Prix USA odváděl velice dobrý výkon a pohyboval se v prořídlém startovním poli krátce před koncem na pátém místě. Pak ale jeho agregát začal ztrácet výkon. Sice svůj vůz do cíle dovezl, ale v posledním kole ho o poslední bodovanou příčku připravil Daniel Ricciardo.
Button měl inovovaný motor dostat k dispozici v Mexiku, ale závodní ředitel Eric Boullier oznámil, že je třeba zachovat při tomto rozhodnutí patřičnou odpovědnost. "Fernando ztratil výkon a my pořád přesně nevíme, proč se tak stalo. Není vyloučeno, že šlo o nějaký problém s čidly, museli jsme mu sdělit, že je třeba auto nově přeprogramovat, ale poškození jsme se nevyhnuli," popisoval Boullier situaci a dodal, že šetření ještě není uzavřené, takže se nedá zatím říci, jaký dopad bude celá záležitost mít.
Boullier dodává, že Button tuto verzi motoru dostane pouze v případě, že bude zaručena její spolehlivost a vydrží déle než jen jeden závod jako v případě Alonsa. "Než provedeme nějaké rozhodnutí, musíme mít záruku, že motor skutečně bude bez problémů fungovat, ne jako v Austinu," dodává Boullier.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.