Renault do USA veze svou novou vylepšenou pohonnou jednotku, věří ale, že dobrých výsledků může dosáhnout i se starší specifikací, pokud se Red Bull rozhodne zůstat u ní.
Renault do vylepšení své pohonné jednotky před závodem v Austinu investoval 11 ze svých 12 žetonů. Jestli s ní ale Red Bull nastoupí či nikoliv, to rozhodnou až po společné schůzce v zámoří. Výkonnostní přínos by musel vyvážit hendikep v podobě penalizace, která by za výměnu motoru následovala na startovním roštu.
"Víme, že nasazení nové pohonné jednotky souvisí s penalizací na roštu, rozhodnutí o jejím použití proto učiníme po plné konzultaci s týmy. V této fázi sezóny jsou body klíčové, pokud to tedy podmínky dovolí, pak ji na trati využijeme," říká provozní ředitel Rémi Taffin.
Při práci na vylepšení své pohonné jednotky se podle něj soustředili zejména na motor s vnitřním spalováním (ICE): "Hlavní změny se týkají vnitřních součástí ICE tak, aby poskytoval vyšší výkon a efektivitu."
"Ať už použijeme jakoukoliv specifikaci, do Austinu se těšíme. Naše spolehlivost v posledních třech závodech byla dobrá a výkonnost splnila naše očekávání. Oba týmy potřebují jen čistý víkend, aby předvedli potenciál obou balíků," dodává Taffin.
Austin je jednou z nejnáročnějších tratí kalendáře pro motor s vnitřním spalováním, naplno se jede 50 % kola (55 % v kvalifikaci) a průměrná rychlost se pohybuje kolem 200 km/h. Každý kilowatt navíc je zde znát, Renault a jeho zákazníky před letošní Velkou cenou USA proto čeká zajímavé dilema: nasadit či nenasadit nový motor?
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.