Renault do USA veze svou novou vylepšenou pohonnou jednotku, věří ale, že dobrých výsledků může dosáhnout i se starší specifikací, pokud se Red Bull rozhodne zůstat u ní.
Renault do vylepšení své pohonné jednotky před závodem v Austinu investoval 11 ze svých 12 žetonů. Jestli s ní ale Red Bull nastoupí či nikoliv, to rozhodnou až po společné schůzce v zámoří. Výkonnostní přínos by musel vyvážit hendikep v podobě penalizace, která by za výměnu motoru následovala na startovním roštu.
"Víme, že nasazení nové pohonné jednotky souvisí s penalizací na roštu, rozhodnutí o jejím použití proto učiníme po plné konzultaci s týmy. V této fázi sezóny jsou body klíčové, pokud to tedy podmínky dovolí, pak ji na trati využijeme," říká provozní ředitel Rémi Taffin.
Při práci na vylepšení své pohonné jednotky se podle něj soustředili zejména na motor s vnitřním spalováním (ICE): "Hlavní změny se týkají vnitřních součástí ICE tak, aby poskytoval vyšší výkon a efektivitu."
"Ať už použijeme jakoukoliv specifikaci, do Austinu se těšíme. Naše spolehlivost v posledních třech závodech byla dobrá a výkonnost splnila naše očekávání. Oba týmy potřebují jen čistý víkend, aby předvedli potenciál obou balíků," dodává Taffin.
Austin je jednou z nejnáročnějších tratí kalendáře pro motor s vnitřním spalováním, naplno se jede 50 % kola (55 % v kvalifikaci) a průměrná rychlost se pohybuje kolem 200 km/h. Každý kilowatt navíc je zde znát, Renault a jeho zákazníky před letošní Velkou cenou USA proto čeká zajímavé dilema: nasadit či nenasadit nový motor?
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.