Renault do USA veze svou novou vylepšenou pohonnou jednotku, věří ale, že dobrých výsledků může dosáhnout i se starší specifikací, pokud se Red Bull rozhodne zůstat u ní.
Renault do vylepšení své pohonné jednotky před závodem v Austinu investoval 11 ze svých 12 žetonů. Jestli s ní ale Red Bull nastoupí či nikoliv, to rozhodnou až po společné schůzce v zámoří. Výkonnostní přínos by musel vyvážit hendikep v podobě penalizace, která by za výměnu motoru následovala na startovním roštu.
"Víme, že nasazení nové pohonné jednotky souvisí s penalizací na roštu, rozhodnutí o jejím použití proto učiníme po plné konzultaci s týmy. V této fázi sezóny jsou body klíčové, pokud to tedy podmínky dovolí, pak ji na trati využijeme," říká provozní ředitel Rémi Taffin.
Při práci na vylepšení své pohonné jednotky se podle něj soustředili zejména na motor s vnitřním spalováním (ICE): "Hlavní změny se týkají vnitřních součástí ICE tak, aby poskytoval vyšší výkon a efektivitu."
"Ať už použijeme jakoukoliv specifikaci, do Austinu se těšíme. Naše spolehlivost v posledních třech závodech byla dobrá a výkonnost splnila naše očekávání. Oba týmy potřebují jen čistý víkend, aby předvedli potenciál obou balíků," dodává Taffin.
Austin je jednou z nejnáročnějších tratí kalendáře pro motor s vnitřním spalováním, naplno se jede 50 % kola (55 % v kvalifikaci) a průměrná rychlost se pohybuje kolem 200 km/h. Každý kilowatt navíc je zde znát, Renault a jeho zákazníky před letošní Velkou cenou USA proto čeká zajímavé dilema: nasadit či nenasadit nový motor?
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.