Renault do USA veze svou novou vylepšenou pohonnou jednotku, věří ale, že dobrých výsledků může dosáhnout i se starší specifikací, pokud se Red Bull rozhodne zůstat u ní.
Renault do vylepšení své pohonné jednotky před závodem v Austinu investoval 11 ze svých 12 žetonů. Jestli s ní ale Red Bull nastoupí či nikoliv, to rozhodnou až po společné schůzce v zámoří. Výkonnostní přínos by musel vyvážit hendikep v podobě penalizace, která by za výměnu motoru následovala na startovním roštu.
"Víme, že nasazení nové pohonné jednotky souvisí s penalizací na roštu, rozhodnutí o jejím použití proto učiníme po plné konzultaci s týmy. V této fázi sezóny jsou body klíčové, pokud to tedy podmínky dovolí, pak ji na trati využijeme," říká provozní ředitel Rémi Taffin.
Při práci na vylepšení své pohonné jednotky se podle něj soustředili zejména na motor s vnitřním spalováním (ICE): "Hlavní změny se týkají vnitřních součástí ICE tak, aby poskytoval vyšší výkon a efektivitu."
"Ať už použijeme jakoukoliv specifikaci, do Austinu se těšíme. Naše spolehlivost v posledních třech závodech byla dobrá a výkonnost splnila naše očekávání. Oba týmy potřebují jen čistý víkend, aby předvedli potenciál obou balíků," dodává Taffin.
Austin je jednou z nejnáročnějších tratí kalendáře pro motor s vnitřním spalováním, naplno se jede 50 % kola (55 % v kvalifikaci) a průměrná rychlost se pohybuje kolem 200 km/h. Každý kilowatt navíc je zde znát, Renault a jeho zákazníky před letošní Velkou cenou USA proto čeká zajímavé dilema: nasadit či nenasadit nový motor?
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.