Dánský mladík, syn někdejšího pilota F1, nastoupil loni k McLarenu jako perspektivní jedinec, což potvrdil hned v prvním závodě sezóny, kdy skončil na stupních vítězů. Příchodem Fernanda Alonsa se však přesunul do pozice testpilota.
Každý soutěživý typ přizná, že raději bojuje se soupeři na závodní trati než s časem při testování vozů, i když výjimky existují, stačí vzpomenout Nicolu Lariniho. Kevin Magnussen je z jiného těsta a vymínil si na vedení McLarenu, že pokud mu tým pro rok 2016 neposkytne závodní sedačku, může odejít jinam. Dlouhá absence na závodní dráze vede často k rychlému zapomnění a čekat další rok bez jediného startu v Grand Prix by mohlo mít pro Magnussena dost nepříjemné následky.
Aby toho nebylo málo, Kevin si ještě v půlce září poranil levou ruku a do jeho nemilých položek přibyla třítýdenní pauza. Ohledně možností zkusit své štěstí jinde informoval tradiční a nepříliš konkrétní formou: "Jsem v kontaktu s několika zajímavými týmy, a to i mimo F1. Doufám, že rozhodnutí padne brzy, zatím se musím obrnit trpělivosti."
Jenže čas běží a těch eventualit už není mnoho, vlastně jen pootevřená dvířka u Lotusu, jehož situace pořád není jasnější, případně u Haas F1 Team. Snad i proto vstoupil do hry Jenson Button, jehož dlouhé rozhodování drželo Magnussena v McLarenu. Mistr světa 2009 si tak trochu vyzkoušel roli dohazovače.
"Osobně se domnívám, že jde o velice talentovaného a velice rychlého pilota, ale jak víme, ani to nemusí stačit na nejvyšší úroveň F1. Měl by své umění zdokonalovat v závodním režimu. Nevím, zda má či nemá šanci získat některé z posledních volných míst, ale je to jednoznačně nejlepší pilot, který je k dispozici. Mohu ho jenom doporučit kterémukoliv týmu, jenž má k dispozici volné místo. Je nejen dobrý jako závodník, může svým přínosem napomoci k úspěchu některého z týmů," vychválil svého loňskho kolegu mistr světa 2009.
Zní to krásně, ale Magnussen má poměrně velkou konkurenci v čerstvém vítězi série GP2 Stoffelu Vandoornovi a ani dvojice testpilotů Ferrari Gutiérrez a Vergne nemají špatné portfolio. Dán tak může skutečně skončit v pozici dívky, kterou na velkém plese F1 nikdo nevyzve k tanci.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?