Pilot Ferrari uvedl, že pohled na havarovaný vůz Carlose Sainze jr. v bariéře v 13 zatáčce okruhu v Soči byl šokující. Rovněž se vyjádřil k Sainzově rozhodnutí startovat a žádá velmi pečlivé prozkoumání funkce tecpro bariér, ačkoliv se zdálo, že splnily svůj účel.
Vettel se domnívá, že by bylo přínosné vyhodnotit způsob, jakým bariéra eliminovala náraz Španělova toro rosso a porovnat jej s obdobným incidentem v Monacu, kde to byl pro změnu Max Verstappen, který po souboji s Romainem Grosjeanem vyletěl čelně z dráhy.
"Když se podíváte na Maxovu nehodu v Monacu a srovnáte ji se včerejším Carlosovým incidentem, musíte si všimnout odlišného fungování zábran. Bylo šokující vidět, jak hluboko se do ní Sainz zabořil a poté ho bariéry překryly. Nevím, zda existuje nějaká spojitost s instalací, nebo to byla jen náhoda, že zafungovaly takhle špatně. Tomu, co se v tomto případě stalo, je třeba se příště vyhnout," popsal Vettel své pocity po Sainzově nehodě.
Čtyřnásobný mistr světa se také vyjádřil k Carlosově odhodlání závodit. "Bude skvělé, že se zase zařadí mezi nás, ale po tak těžkém nárazu byl byl raději trpělivější. Vzpomínám si na nehodu Sergia Péreze v Monacu (2011), který chtěl také po těžké havárii závodit, ale nakonec musel vynechat i následující závod," vzpomíná Vettel. Mexičanovi, který havaroval na konci rovinky za tunelem (ve stejném místě, kde měl masivní nehodu Karl Wendlinger v roce 1994), tehdy vystavila stopku v závodění lékařská zpráva konstatující otřes mozku.
K nehodě se vyjádřil i Jenson Button (McLaren). Pro něj byla největším problémem skutečnost, že Sainz proletěl tři řady Tecpro bariéry a zastavil se až o kovovou zábranu Armco. "Pokud jde o čelní náraz, tak nízká příď se vždy dostane pod překážku, která není pevně ukotvená do země. Problém by ale byl v tom, že by nedošlo ke zpomalení auta, přímý náraz do Armco bariéry by byl daleko horší než cokoli jiného. Netuším, co v takové situaci dělat, jak je vidět, pořád existuje prostor pro zlepšení bezpečnostních prvků jak u vozů, tak na okruzích. A Sainzova nehoda nás přesvědčila, že je pořád co zlepšovat," komentoval nehodu mistr světa z roku 2009.
Carlos Sainz jr. opustil v podvečer nemocnici Soči 4, přestože měl původně zůstat na preventivlní pozorování po celou noc. Poté povečeřel s Fernandem Alonsem a přité příležitosti uvedl, že stále ještě cítí lehkou bolest na zádech a v oblasti krčních svalů, ale to mu nijak nebrání v jeho odhodlání a připravenosti se zúčastnit nedělního závodu. Ostatně lékařský delegát FIA Jean-Charles Piette v neděli ráno, jak už jsme informovali, jeho záměr odsouhlasil.
Mechanici Toro Rosso dokázali jeho vůz přes noc opravit a Carlos, s ohledem na skutečnost, že neabsolvoval kvalifikaci, odstartuje z konce startovního pole.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.