Pilot Ferrari uvedl, že pohled na havarovaný vůz Carlose Sainze jr. v bariéře v 13 zatáčce okruhu v Soči byl šokující. Rovněž se vyjádřil k Sainzově rozhodnutí startovat a žádá velmi pečlivé prozkoumání funkce tecpro bariér, ačkoliv se zdálo, že splnily svůj účel.
Vettel se domnívá, že by bylo přínosné vyhodnotit způsob, jakým bariéra eliminovala náraz Španělova toro rosso a porovnat jej s obdobným incidentem v Monacu, kde to byl pro změnu Max Verstappen, který po souboji s Romainem Grosjeanem vyletěl čelně z dráhy.
"Když se podíváte na Maxovu nehodu v Monacu a srovnáte ji se včerejším Carlosovým incidentem, musíte si všimnout odlišného fungování zábran. Bylo šokující vidět, jak hluboko se do ní Sainz zabořil a poté ho bariéry překryly. Nevím, zda existuje nějaká spojitost s instalací, nebo to byla jen náhoda, že zafungovaly takhle špatně. Tomu, co se v tomto případě stalo, je třeba se příště vyhnout," popsal Vettel své pocity po Sainzově nehodě.
Čtyřnásobný mistr světa se také vyjádřil k Carlosově odhodlání závodit. "Bude skvělé, že se zase zařadí mezi nás, ale po tak těžkém nárazu byl byl raději trpělivější. Vzpomínám si na nehodu Sergia Péreze v Monacu (2011), který chtěl také po těžké havárii závodit, ale nakonec musel vynechat i následující závod," vzpomíná Vettel. Mexičanovi, který havaroval na konci rovinky za tunelem (ve stejném místě, kde měl masivní nehodu Karl Wendlinger v roce 1994), tehdy vystavila stopku v závodění lékařská zpráva konstatující otřes mozku.
K nehodě se vyjádřil i Jenson Button (McLaren). Pro něj byla největším problémem skutečnost, že Sainz proletěl tři řady Tecpro bariéry a zastavil se až o kovovou zábranu Armco. "Pokud jde o čelní náraz, tak nízká příď se vždy dostane pod překážku, která není pevně ukotvená do země. Problém by ale byl v tom, že by nedošlo ke zpomalení auta, přímý náraz do Armco bariéry by byl daleko horší než cokoli jiného. Netuším, co v takové situaci dělat, jak je vidět, pořád existuje prostor pro zlepšení bezpečnostních prvků jak u vozů, tak na okruzích. A Sainzova nehoda nás přesvědčila, že je pořád co zlepšovat," komentoval nehodu mistr světa z roku 2009.
Carlos Sainz jr. opustil v podvečer nemocnici Soči 4, přestože měl původně zůstat na preventivlní pozorování po celou noc. Poté povečeřel s Fernandem Alonsem a přité příležitosti uvedl, že stále ještě cítí lehkou bolest na zádech a v oblasti krčních svalů, ale to mu nijak nebrání v jeho odhodlání a připravenosti se zúčastnit nedělního závodu. Ostatně lékařský delegát FIA Jean-Charles Piette v neděli ráno, jak už jsme informovali, jeho záměr odsouhlasil.
Mechanici Toro Rosso dokázali jeho vůz přes noc opravit a Carlos, s ohledem na skutečnost, že neabsolvoval kvalifikaci, odstartuje z konce startovního pole.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.