Po debatách odkladech a plánech na revitalizaci okruhu se "třicetiletý" Hungaroring konečně dočkal. Změny byly podle organizátorů nezbytné, zdravotnické centurm a některé tribuny už byly nevyhovující a s ohledem na bezpečnostní požadavky se budou upravovat některé zatáčky.
Pokud byste zavítali na okruh nedaleko hlavního maďarského města, našli byste ho jako po nájezdu skupiny rozzuřených bagrů. Ale děje se tak podle plánu, který už byl deklarován v době konání letošní Grand Prix Maďarska, probíhá zde první etapa obnovy Huntaroringu.
I když podpora na přestavbu okruhu má podporu některých členů vlády, mezi nimi i ministra národního rozvoje Miklóse Sesztaka, s ohledem na kompletní demolici a vybudování lékařského centra se odhadované náklady pohybují ve výši 90 milionů dolarů, takže definitivní plán prací ještě není ve všech bodech schválen. Je třeba brát v úvahu, že Hungaroring je finančně podporován ze strany státu.
Části okruhu už jsou skutečně rozkopané, těžká technika vytrhala kusy asfaltu a část boxové uličky. Odborníci s jistým překvapením konstatovali, že na mnoha místech ještě byl původní asfalt z doby, kdy byl okruh uveden do provozu (1985/86). Největších oprav se v minulosti dočkala boxová ulička a poslední zatáčka před cílovou rovinkou. V plánu je vyrubat povrch trati do hloubky zhruba 3-5 cm a poté ho obnovit. Předpokládá se, že samotné podloží trati zůstalo v dobrém stavu.
Plánuje se také odstranění štěrkového pásu v zatáčce 10, kde bude instalována v současnosti obvyklá úniková asfaltová zóna. Změnami projdou rovněž zatáčky 4 a 11, kde se chystá instalace rozšířených obrubníků.
Maďaři o nutnosti rekonstruovat okruh mluvili už poslední čtyři roky, ale až letos po konání závodu bylo konstatováno, že další odsun oprav už prostě není možný. Očekává se, že první etapa prací na Hungaroringu bude trvat asi dva měsíce, ovšem do tohoto časového harmonogramu mohou promluvit i povětrnostní podmínky. S rezervou by mělo být všechno hotovo na jaře příštího roku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.