Po debatách odkladech a plánech na revitalizaci okruhu se "třicetiletý" Hungaroring konečně dočkal. Změny byly podle organizátorů nezbytné, zdravotnické centurm a některé tribuny už byly nevyhovující a s ohledem na bezpečnostní požadavky se budou upravovat některé zatáčky.
Pokud byste zavítali na okruh nedaleko hlavního maďarského města, našli byste ho jako po nájezdu skupiny rozzuřených bagrů. Ale děje se tak podle plánu, který už byl deklarován v době konání letošní Grand Prix Maďarska, probíhá zde první etapa obnovy Huntaroringu.
I když podpora na přestavbu okruhu má podporu některých členů vlády, mezi nimi i ministra národního rozvoje Miklóse Sesztaka, s ohledem na kompletní demolici a vybudování lékařského centra se odhadované náklady pohybují ve výši 90 milionů dolarů, takže definitivní plán prací ještě není ve všech bodech schválen. Je třeba brát v úvahu, že Hungaroring je finančně podporován ze strany státu.
Části okruhu už jsou skutečně rozkopané, těžká technika vytrhala kusy asfaltu a část boxové uličky. Odborníci s jistým překvapením konstatovali, že na mnoha místech ještě byl původní asfalt z doby, kdy byl okruh uveden do provozu (1985/86). Největších oprav se v minulosti dočkala boxová ulička a poslední zatáčka před cílovou rovinkou. V plánu je vyrubat povrch trati do hloubky zhruba 3-5 cm a poté ho obnovit. Předpokládá se, že samotné podloží trati zůstalo v dobrém stavu.
Plánuje se také odstranění štěrkového pásu v zatáčce 10, kde bude instalována v současnosti obvyklá úniková asfaltová zóna. Změnami projdou rovněž zatáčky 4 a 11, kde se chystá instalace rozšířených obrubníků.
Maďaři o nutnosti rekonstruovat okruh mluvili už poslední čtyři roky, ale až letos po konání závodu bylo konstatováno, že další odsun oprav už prostě není možný. Očekává se, že první etapa prací na Hungaroringu bude trvat asi dva měsíce, ovšem do tohoto časového harmonogramu mohou promluvit i povětrnostní podmínky. S rezervou by mělo být všechno hotovo na jaře příštího roku.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.