Pokles z piedestalu formule 1 téměř na úroveň suterénu, to nemůže těšit nikoho. Od vedení týmu přes piloty, členy a sponzory až k velké mase fanoušků. Někdy to tak ale chodí a ono "jednou jsi nahoře, jednou dole" si prožil téměř každý.
McLaren od roku 2014 nemá titulárního sponzora a jeho výsledky mají sestupnou tendenci. Jistě to není jediná příčina, ale "za vším hledej peníze" stále platí a nějakou dobu ještě bude. Když k tomu připočteme detailně popisované trable s motory Honda, není divu, že se ve Wokingu často objevují zachmuřené obličeje a téma finance se víc a víc dostává do středu zájmu. Zástupci McLarenu ve středu představili nového sponzora, ale ani on nebyl označen za "hlavního".
Už jsme informovali, že propad na samý konec klasifikace Poháru konstruktérů bude pro tým z Wokingu znamenat odliv financí. Proto se řeší, jakým způsobem McLaren zalátá mezery v rozpočtu. Generální ředitel Jonathan Neale připouští, že bude nutné sáhnout do jiných struktur společnosti, aby se podařilo vyrovnat schodek, vzniklý na základě značného odlivu prostředků z oblasti prize money.
"Nechci naší finanční situaci příliš rozebírat, ale je realitou, že McLaren Racing je součástí McLaren Technologies Group. S ohledem na jeho postavení nelze činnost závodního týmu brát na lehkou váhu nebo se spokojit s průměrem. Pokud se náš propad v Poháru konstruktérů nezastaví, bude to mít značný dopad na prize money pro příští rok. Naštěstí nám může strukturální partner na určitou dobu poskytnout jakýsi »finanční útulek«, který nám pomůže překlenout obtížnou dobu. Ale nemůžeme s tím počítat donekonečna," vysvětlil aspoň zlomek financování týmu Neale.
Právě v souvislosti s financemi se dlouho hovořilo o prodloužení angažmá Jensona Buttona, kterému má být v druhém roce plnění jeho smlouvy vyplacena dvoutřetinová suma z jeho kontraktu čítajícího 18 milionů eur.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.