Pokles z piedestalu formule 1 téměř na úroveň suterénu, to nemůže těšit nikoho. Od vedení týmu přes piloty, členy a sponzory až k velké mase fanoušků. Někdy to tak ale chodí a ono "jednou jsi nahoře, jednou dole" si prožil téměř každý.
McLaren od roku 2014 nemá titulárního sponzora a jeho výsledky mají sestupnou tendenci. Jistě to není jediná příčina, ale "za vším hledej peníze" stále platí a nějakou dobu ještě bude. Když k tomu připočteme detailně popisované trable s motory Honda, není divu, že se ve Wokingu často objevují zachmuřené obličeje a téma finance se víc a víc dostává do středu zájmu. Zástupci McLarenu ve středu představili nového sponzora, ale ani on nebyl označen za "hlavního".
Už jsme informovali, že propad na samý konec klasifikace Poháru konstruktérů bude pro tým z Wokingu znamenat odliv financí. Proto se řeší, jakým způsobem McLaren zalátá mezery v rozpočtu. Generální ředitel Jonathan Neale připouští, že bude nutné sáhnout do jiných struktur společnosti, aby se podařilo vyrovnat schodek, vzniklý na základě značného odlivu prostředků z oblasti prize money.
"Nechci naší finanční situaci příliš rozebírat, ale je realitou, že McLaren Racing je součástí McLaren Technologies Group. S ohledem na jeho postavení nelze činnost závodního týmu brát na lehkou váhu nebo se spokojit s průměrem. Pokud se náš propad v Poháru konstruktérů nezastaví, bude to mít značný dopad na prize money pro příští rok. Naštěstí nám může strukturální partner na určitou dobu poskytnout jakýsi »finanční útulek«, který nám pomůže překlenout obtížnou dobu. Ale nemůžeme s tím počítat donekonečna," vysvětlil aspoň zlomek financování týmu Neale.
Právě v souvislosti s financemi se dlouho hovořilo o prodloužení angažmá Jensona Buttona, kterému má být v druhém roce plnění jeho smlouvy vyplacena dvoutřetinová suma z jeho kontraktu čítajícího 18 milionů eur.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.