Těch oficiálních zpráv jsme si přečetli už několik, takže nás jakékoli oznámení v tomto duchu nutí naladit ostražitý mód. Ale s ohledem na fakt, že včera vypršela opce McLarenu na Jensona Buttona, dá se čekat, že teď už jsme se dočkali definitiva.
Button podepsal s McLarenem před letošní sezónou dvouletou smlouvu zajišťující mu celkem 18 milionů eur. Pilot však měl v kontraktu klauzuli, která jej umožňovala předčasně ukončit, pokud pilot bude chtít tým opustit. Po dlouhých tahanicích a změnách stanovisek třeba během jediného dne dospěl maratón ke svému cíli.
Otázka budocnostiButton přiznal, že se nad svou budoucností vážně zamýšlel, přispěl k tomu i doposud vysloveně nepovedený rok 2015. Nakonec se rozhodl, že se mu ještě nechce formuli 1 opustit. A protože prohlásil, že si neumí představit působení v jiném týmu, jeho anabáze s McLarenem pokračuje. "Během posledního měsíce, nebo tak nějak, jsem hodně přemýšlel. A není žádným tajemstvím, že jsem uvažoval o různých podobách mé budoucnosti. Ale v McLarenu působím už šest sezón, a za tu dobu jsem Rona Dennise velice dobře poznal. V posledních týdnech jsme absolvovali několik přínosných rozhovorů, během kterých jsem vycítil, jak je Ron odhodlaný. Věřím, že přes současné potíže dokáže dovést tým k velkým úspěchům.
Proto k němu cítím velkou důvěru a z tohoto důvodu jsem se také rozhodl v našem týmovém partnerství pokračovat. A ve chvíli, kdy jsem k tomuto rozhodnutí dospěl jsem si také uvědomil, že je jediné správné," popisuje své pocity Button.
"Letošní rok pro nás není vůbec jednoduchý, ale víme, co je třeba změnit a jak zlepšit spolupráci s Hondou. Příští týdny a měsíce budou ve znamení tvrdé práce, abychom v sezóně 2016 působili mnohem důstojněji než v té letošní," vyhlíží Jenson do budoucna.
Byl to těžký úkol, přiznává DennisŠéf McLarenu si byl velice dobře vědom skutečnosti, že pokud by Button chtěl, mohl smlouvu vypovědět. S ohledem na výsledky, které tým ve spojení s Hondou produkuje, bylo prý hodně obtížné ho přesvědčit o opaku. Vedlo to také k některým výrokům a prohlášením, které se tak docela nezakládaly na reálných podkladech.
"Ve smlouvě je skutečně termín »předčasné ukončení po jednom roce", a pokud by McLaren chtěl, mohl ho přijmout. Ale z následných rozhovorů s Jensonem jsem nabyl přesvědčení, že má zájem zůstat, takže jsem vše podřídil tomu, abychom dřívější ukončení smlouvy vůbec nebrali v úvahu," vysvětluje Dennis a zároveň objasnil, že platové podmínky stanovené v kontraktu budou akceptovány.
"Jenson bude působit v týmu McLaren Honda v následující sezóně za podmínek uvedených v jeho dvouletém kontraktu, který obě strany stvrdily před touto sezónou," dodal Dennis.
Nezbývá než doufat, že se za několik minut, hodin, dní, týdnů či měsíců neobjeví další revize tohoto rozhodnutí a opět se nedozvíme, že šlo o nepřesnou interpretaci či jiný výklad. Zažili jsme to už několikrát. Pokud už je "causa Button" opravdu ukončena, nezbývá nez popřát tomuto posledním gentlemanovi (jak jej nazval Niki Lauda) hodně štěstí do jeho sedmnácté sezóny ve formuli 1.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.