Těch oficiálních zpráv jsme si přečetli už několik, takže nás jakékoli oznámení v tomto duchu nutí naladit ostražitý mód. Ale s ohledem na fakt, že včera vypršela opce McLarenu na Jensona Buttona, dá se čekat, že teď už jsme se dočkali definitiva.
Button podepsal s McLarenem před letošní sezónou dvouletou smlouvu zajišťující mu celkem 18 milionů eur. Pilot však měl v kontraktu klauzuli, která jej umožňovala předčasně ukončit, pokud pilot bude chtít tým opustit. Po dlouhých tahanicích a změnách stanovisek třeba během jediného dne dospěl maratón ke svému cíli.
Otázka budocnostiButton přiznal, že se nad svou budoucností vážně zamýšlel, přispěl k tomu i doposud vysloveně nepovedený rok 2015. Nakonec se rozhodl, že se mu ještě nechce formuli 1 opustit. A protože prohlásil, že si neumí představit působení v jiném týmu, jeho anabáze s McLarenem pokračuje. "Během posledního měsíce, nebo tak nějak, jsem hodně přemýšlel. A není žádným tajemstvím, že jsem uvažoval o různých podobách mé budoucnosti. Ale v McLarenu působím už šest sezón, a za tu dobu jsem Rona Dennise velice dobře poznal. V posledních týdnech jsme absolvovali několik přínosných rozhovorů, během kterých jsem vycítil, jak je Ron odhodlaný. Věřím, že přes současné potíže dokáže dovést tým k velkým úspěchům.
Proto k němu cítím velkou důvěru a z tohoto důvodu jsem se také rozhodl v našem týmovém partnerství pokračovat. A ve chvíli, kdy jsem k tomuto rozhodnutí dospěl jsem si také uvědomil, že je jediné správné," popisuje své pocity Button.
"Letošní rok pro nás není vůbec jednoduchý, ale víme, co je třeba změnit a jak zlepšit spolupráci s Hondou. Příští týdny a měsíce budou ve znamení tvrdé práce, abychom v sezóně 2016 působili mnohem důstojněji než v té letošní," vyhlíží Jenson do budoucna.
Byl to těžký úkol, přiznává DennisŠéf McLarenu si byl velice dobře vědom skutečnosti, že pokud by Button chtěl, mohl smlouvu vypovědět. S ohledem na výsledky, které tým ve spojení s Hondou produkuje, bylo prý hodně obtížné ho přesvědčit o opaku. Vedlo to také k některým výrokům a prohlášením, které se tak docela nezakládaly na reálných podkladech.
"Ve smlouvě je skutečně termín »předčasné ukončení po jednom roce", a pokud by McLaren chtěl, mohl ho přijmout. Ale z následných rozhovorů s Jensonem jsem nabyl přesvědčení, že má zájem zůstat, takže jsem vše podřídil tomu, abychom dřívější ukončení smlouvy vůbec nebrali v úvahu," vysvětluje Dennis a zároveň objasnil, že platové podmínky stanovené v kontraktu budou akceptovány.
"Jenson bude působit v týmu McLaren Honda v následující sezóně za podmínek uvedených v jeho dvouletém kontraktu, který obě strany stvrdily před touto sezónou," dodal Dennis.
Nezbývá než doufat, že se za několik minut, hodin, dní, týdnů či měsíců neobjeví další revize tohoto rozhodnutí a opět se nedozvíme, že šlo o nepřesnou interpretaci či jiný výklad. Zažili jsme to už několikrát. Pokud už je "causa Button" opravdu ukončena, nezbývá nez popřát tomuto posledním gentlemanovi (jak jej nazval Niki Lauda) hodně štěstí do jeho sedmnácté sezóny ve formuli 1.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.