Těch oficiálních zpráv jsme si přečetli už několik, takže nás jakékoli oznámení v tomto duchu nutí naladit ostražitý mód. Ale s ohledem na fakt, že včera vypršela opce McLarenu na Jensona Buttona, dá se čekat, že teď už jsme se dočkali definitiva.
Button podepsal s McLarenem před letošní sezónou dvouletou smlouvu zajišťující mu celkem 18 milionů eur. Pilot však měl v kontraktu klauzuli, která jej umožňovala předčasně ukončit, pokud pilot bude chtít tým opustit. Po dlouhých tahanicích a změnách stanovisek třeba během jediného dne dospěl maratón ke svému cíli.
Otázka budocnostiButton přiznal, že se nad svou budoucností vážně zamýšlel, přispěl k tomu i doposud vysloveně nepovedený rok 2015. Nakonec se rozhodl, že se mu ještě nechce formuli 1 opustit. A protože prohlásil, že si neumí představit působení v jiném týmu, jeho anabáze s McLarenem pokračuje. "Během posledního měsíce, nebo tak nějak, jsem hodně přemýšlel. A není žádným tajemstvím, že jsem uvažoval o různých podobách mé budoucnosti. Ale v McLarenu působím už šest sezón, a za tu dobu jsem Rona Dennise velice dobře poznal. V posledních týdnech jsme absolvovali několik přínosných rozhovorů, během kterých jsem vycítil, jak je Ron odhodlaný. Věřím, že přes současné potíže dokáže dovést tým k velkým úspěchům.
Proto k němu cítím velkou důvěru a z tohoto důvodu jsem se také rozhodl v našem týmovém partnerství pokračovat. A ve chvíli, kdy jsem k tomuto rozhodnutí dospěl jsem si také uvědomil, že je jediné správné," popisuje své pocity Button.
"Letošní rok pro nás není vůbec jednoduchý, ale víme, co je třeba změnit a jak zlepšit spolupráci s Hondou. Příští týdny a měsíce budou ve znamení tvrdé práce, abychom v sezóně 2016 působili mnohem důstojněji než v té letošní," vyhlíží Jenson do budoucna.
Byl to těžký úkol, přiznává DennisŠéf McLarenu si byl velice dobře vědom skutečnosti, že pokud by Button chtěl, mohl smlouvu vypovědět. S ohledem na výsledky, které tým ve spojení s Hondou produkuje, bylo prý hodně obtížné ho přesvědčit o opaku. Vedlo to také k některým výrokům a prohlášením, které se tak docela nezakládaly na reálných podkladech.
"Ve smlouvě je skutečně termín »předčasné ukončení po jednom roce", a pokud by McLaren chtěl, mohl ho přijmout. Ale z následných rozhovorů s Jensonem jsem nabyl přesvědčení, že má zájem zůstat, takže jsem vše podřídil tomu, abychom dřívější ukončení smlouvy vůbec nebrali v úvahu," vysvětluje Dennis a zároveň objasnil, že platové podmínky stanovené v kontraktu budou akceptovány.
"Jenson bude působit v týmu McLaren Honda v následující sezóně za podmínek uvedených v jeho dvouletém kontraktu, který obě strany stvrdily před touto sezónou," dodal Dennis.
Nezbývá než doufat, že se za několik minut, hodin, dní, týdnů či měsíců neobjeví další revize tohoto rozhodnutí a opět se nedozvíme, že šlo o nepřesnou interpretaci či jiný výklad. Zažili jsme to už několikrát. Pokud už je "causa Button" opravdu ukončena, nezbývá nez popřát tomuto posledním gentlemanovi (jak jej nazval Niki Lauda) hodně štěstí do jeho sedmnácté sezóny ve formuli 1.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.