Americká stáj Haas dnes potvrdila Romaina Grosjeana jako svého závodního pilota pro sezónu 2016.
Majitel týmu Gene Haas uvádí: "Chtěli jsme zkušeného pilota, který by náš tým vedl do sezóny 2016. F1 je náročný byznys. Já mám rád kterýkoliv byznys, kde se musíte učit a nejlepším způsobem je učit se od jiných lidí. Romain byl jedním z několika kandidátů, v F1 působí mnoho let a pro tým Lotus byl výtečný.
Viděl jsem mnoho videí jeho jezdeckého stylu. Jednou z velmi působivých věcí je to, že v každé sezóně získal body - a naším hlavním cílem je skórovat. Jakožto součást puzzle bude mít hodně práce, je naším vůdčím pilotem."
Grosjean na dotaz, proč se rozhodl odejít z Lotusu, odpověděl: "Toť otázka. Musíme se ptát sám sebe, přemýšlet o své budoucnosti a kariéře, což je vždy důležité.
Líbí se mi, že jde o jiný přístup, než jaký by nový F1 tým normálně volil - a jde o přístup, který by mohl být dost úspěšný. Když závodíte v F1, neděláte to proto, abyste byli poslední, ale abyste jako tým odváděli to nejlepší a jako jezdec pili šampaňské na pódiu.
Také se mi líbí partnerství s Ferrari. Vzhledem k tomu, že se to vše vyvíjelo pomalu a příjemně, jsem s rozhodnutím velmi spokojený. Měli bychom být schopni ihned jezdit. Bylo by to opravdu dobré, kdybychom brzy v sezóně získali body."
Přítomný byl tak šéf závodního týmu Günther Steiner, tisková konference trvala necelých 25 min. Z vyřčených dotazů pouze jeden směřoval na usměvavého pilota.
@Lotus_F1Team merci !!! Will always have Enstone in my heart
— Romain Grosjean (@RGrosjean) September 29, 2015
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.