Americká stáj Haas dnes potvrdila Romaina Grosjeana jako svého závodního pilota pro sezónu 2016.
Majitel týmu Gene Haas uvádí: "Chtěli jsme zkušeného pilota, který by náš tým vedl do sezóny 2016. F1 je náročný byznys. Já mám rád kterýkoliv byznys, kde se musíte učit a nejlepším způsobem je učit se od jiných lidí. Romain byl jedním z několika kandidátů, v F1 působí mnoho let a pro tým Lotus byl výtečný.
Viděl jsem mnoho videí jeho jezdeckého stylu. Jednou z velmi působivých věcí je to, že v každé sezóně získal body - a naším hlavním cílem je skórovat. Jakožto součást puzzle bude mít hodně práce, je naším vůdčím pilotem."
Grosjean na dotaz, proč se rozhodl odejít z Lotusu, odpověděl: "Toť otázka. Musíme se ptát sám sebe, přemýšlet o své budoucnosti a kariéře, což je vždy důležité.
Líbí se mi, že jde o jiný přístup, než jaký by nový F1 tým normálně volil - a jde o přístup, který by mohl být dost úspěšný. Když závodíte v F1, neděláte to proto, abyste byli poslední, ale abyste jako tým odváděli to nejlepší a jako jezdec pili šampaňské na pódiu.
Také se mi líbí partnerství s Ferrari. Vzhledem k tomu, že se to vše vyvíjelo pomalu a příjemně, jsem s rozhodnutím velmi spokojený. Měli bychom být schopni ihned jezdit. Bylo by to opravdu dobré, kdybychom brzy v sezóně získali body."
Přítomný byl tak šéf závodního týmu Günther Steiner, tisková konference trvala necelých 25 min. Z vyřčených dotazů pouze jeden směřoval na usměvavého pilota.
@Lotus_F1Team merci !!! Will always have Enstone in my heart
— Romain Grosjean (@RGrosjean) September 29, 2015
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.