Americká stáj Haas dnes potvrdila Romaina Grosjeana jako svého závodního pilota pro sezónu 2016.
Majitel týmu Gene Haas uvádí: "Chtěli jsme zkušeného pilota, který by náš tým vedl do sezóny 2016. F1 je náročný byznys. Já mám rád kterýkoliv byznys, kde se musíte učit a nejlepším způsobem je učit se od jiných lidí. Romain byl jedním z několika kandidátů, v F1 působí mnoho let a pro tým Lotus byl výtečný.
Viděl jsem mnoho videí jeho jezdeckého stylu. Jednou z velmi působivých věcí je to, že v každé sezóně získal body - a naším hlavním cílem je skórovat. Jakožto součást puzzle bude mít hodně práce, je naším vůdčím pilotem."
Grosjean na dotaz, proč se rozhodl odejít z Lotusu, odpověděl: "Toť otázka. Musíme se ptát sám sebe, přemýšlet o své budoucnosti a kariéře, což je vždy důležité.
Líbí se mi, že jde o jiný přístup, než jaký by nový F1 tým normálně volil - a jde o přístup, který by mohl být dost úspěšný. Když závodíte v F1, neděláte to proto, abyste byli poslední, ale abyste jako tým odváděli to nejlepší a jako jezdec pili šampaňské na pódiu.
Také se mi líbí partnerství s Ferrari. Vzhledem k tomu, že se to vše vyvíjelo pomalu a příjemně, jsem s rozhodnutím velmi spokojený. Měli bychom být schopni ihned jezdit. Bylo by to opravdu dobré, kdybychom brzy v sezóně získali body."
Přítomný byl tak šéf závodního týmu Günther Steiner, tisková konference trvala necelých 25 min. Z vyřčených dotazů pouze jeden směřoval na usměvavého pilota.
@Lotus_F1Team merci !!! Will always have Enstone in my heart
— Romain Grosjean (@RGrosjean) September 29, 2015
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.