Jen se objeví jedna zpráva, už tu máme reakci a potvrzení, že nejsme vlastně o nic dál. Boj Buttona nadále trvá, čemuž bychom snad mohli věřit, protože tentokrát se k problému vyjádřila osoba nejpovolanější - Jenson Button sám.
Ještě před několika hodinami se zdálo, že McLaren bude mít jistou sestavu ve stejném složení jako letos i pro rok 2016. Ovšem teď se ozval Jenson Button a prohlásil, že pokud si Ron Dennis myslí, že vše je uzavřeno, je on stále jiného názoru.
Že to v McLarenu vře a začíná to přesahovat i hranice týmu, naznačuje i epizoda s Niki Laudou (Mercedes). Trojnásobný mistr světa, který působil u McLarenu v letech 1982-1985 a přivezl tehdy červenobílým barvám titul mistra světa (1984), navrhl v sobotu před závodem Dennisovi, aby ukončil nejistotu ohledně Buttonova působení u týmu a vykašlal se na finanční stránku.
Jenže to se Dennisovi nelíbilo. Jak už víme, trápil se s jistými zdravotními potížemi a možná i to byl důvod, proč Laudovi v neděli vyčinil, že tohle není jeho startost. "Chtěl jsem jenom napomoci tomu, aby Jenson v F1 zůstal, ostatně je asi posledním gentlemanem v tomto sportu," vysvětloval poté Rakušan své jednání.
Dennis se pak pokoušel rozvířenou situaci uklidnit prohlášením, že měl vždy zájem udržet Buttona v týmu. Pro britské sdělovací prostředky prohlásil, že smouva s britským pilotem je uzavřená a neměnná. Na to má ale Button poněkud jiný názor. "To je jeho výklad. Nebudu komentovat něco, o čem nevím jak to dopadne. Je to soukromá záležitost a neměla se vůbec dostat na veřejnost. Není pravý čas na jakékoli prohlášení, protože se ještě nic nevyřešilo." A jestliže Dennis záležitosti kolem Buttonovy smlouvy označil za "jednoduché", Jenson mu v tomto směru důrazně oponuje: "Pořád je tu plno věcí, které rozhodně nejsou jasné."
Jak je vidět, události v F1 nabírají na obrátkách a zvláště McLaren (i když není jediný) jimi prochází s neztenčenou silou. Možná už za pár vteřin, minut či hodin už bude všechno jinak. Kdo by se tomu mohl divit?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.