Jen se objeví jedna zpráva, už tu máme reakci a potvrzení, že nejsme vlastně o nic dál. Boj Buttona nadále trvá, čemuž bychom snad mohli věřit, protože tentokrát se k problému vyjádřila osoba nejpovolanější - Jenson Button sám.
Ještě před několika hodinami se zdálo, že McLaren bude mít jistou sestavu ve stejném složení jako letos i pro rok 2016. Ovšem teď se ozval Jenson Button a prohlásil, že pokud si Ron Dennis myslí, že vše je uzavřeno, je on stále jiného názoru.
Že to v McLarenu vře a začíná to přesahovat i hranice týmu, naznačuje i epizoda s Niki Laudou (Mercedes). Trojnásobný mistr světa, který působil u McLarenu v letech 1982-1985 a přivezl tehdy červenobílým barvám titul mistra světa (1984), navrhl v sobotu před závodem Dennisovi, aby ukončil nejistotu ohledně Buttonova působení u týmu a vykašlal se na finanční stránku.
Jenže to se Dennisovi nelíbilo. Jak už víme, trápil se s jistými zdravotními potížemi a možná i to byl důvod, proč Laudovi v neděli vyčinil, že tohle není jeho startost. "Chtěl jsem jenom napomoci tomu, aby Jenson v F1 zůstal, ostatně je asi posledním gentlemanem v tomto sportu," vysvětloval poté Rakušan své jednání.
Dennis se pak pokoušel rozvířenou situaci uklidnit prohlášením, že měl vždy zájem udržet Buttona v týmu. Pro britské sdělovací prostředky prohlásil, že smouva s britským pilotem je uzavřená a neměnná. Na to má ale Button poněkud jiný názor. "To je jeho výklad. Nebudu komentovat něco, o čem nevím jak to dopadne. Je to soukromá záležitost a neměla se vůbec dostat na veřejnost. Není pravý čas na jakékoli prohlášení, protože se ještě nic nevyřešilo." A jestliže Dennis záležitosti kolem Buttonovy smlouvy označil za "jednoduché", Jenson mu v tomto směru důrazně oponuje: "Pořád je tu plno věcí, které rozhodně nejsou jasné."
Jak je vidět, události v F1 nabírají na obrátkách a zvláště McLaren (i když není jediný) jimi prochází s neztenčenou silou. Možná už za pár vteřin, minut či hodin už bude všechno jinak. Kdo by se tomu mohl divit?
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.