McLaren nebo nic, tak znělo ultimatum Jensona Buttona, mistra světa v šampionátu F1 2009 a vítěze 15 Grand Prix. V pondělí po Grand Prix Singapuru se začaly rojit zprávy, že pětatřicetiletý Angličan chystá učinit v rámci GP Japonska zásadní rozhodnutí.
Button má s McLarenem opční smlouvu na rok 2016, která však vyprší poslední zářiový den. Tým o služby veterána, který strávil v F1 šestnáct sezón, během nichž pilotoval ještě vozy Williams, Benetton, Renault, BAR, Honda a Brawn GP, rozhodně stojí, ale bodem sporu je otázka výše mzdy pro rok 2016. Jenson by se musel uskrovnit a to se mu vůbec nelíbí.
Podle britských médií se rozhodl Button vzít svůj osud do vlastních rukou. Korespondentu listu The Telegraph Danielu Johnsonovi sdělil, že "raději zvolí odchod než aby absolvoval další sezónu s nekonkurenceschopným vozem". Důvodem, proč chce zprávu oficiálně oznámit v Japonsku, je jeho blízký vztah k této zemi. Kevin Evason (The Times) citoval Rona Dennise, který potvrdil zájem na setrvání Buttona v týmu i v následujícím roce, ale ponechává "rozhodnutí plně na vůli pilota".
Co by to znamenalo pro týmové složení? Nejpravděpodobnější je angažmá Kevina Magnussena, jenž v týmu strávil sezónu 2014, ale nelze vyloučit ani dominantní postavu letošního šampionátu GP2, Belgičana Stoffela Vandoorna. Odborníci se spíše kloní k Dánovi, zejména pro jeho závodní zkušenosti.
Button už byl v minulosti spojovám s mimozávodními aktivitami, především šlo o moderování oblíbené televizní show stanice BBC Top Gear. Jak jsme také informovali, britského pilota přemlouval k účasti ve vytrvalostních závodech expilot F1 Mark Webber.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.