McLaren nebo nic, tak znělo ultimatum Jensona Buttona, mistra světa v šampionátu F1 2009 a vítěze 15 Grand Prix. V pondělí po Grand Prix Singapuru se začaly rojit zprávy, že pětatřicetiletý Angličan chystá učinit v rámci GP Japonska zásadní rozhodnutí.
Button má s McLarenem opční smlouvu na rok 2016, která však vyprší poslední zářiový den. Tým o služby veterána, který strávil v F1 šestnáct sezón, během nichž pilotoval ještě vozy Williams, Benetton, Renault, BAR, Honda a Brawn GP, rozhodně stojí, ale bodem sporu je otázka výše mzdy pro rok 2016. Jenson by se musel uskrovnit a to se mu vůbec nelíbí.
Podle britských médií se rozhodl Button vzít svůj osud do vlastních rukou. Korespondentu listu The Telegraph Danielu Johnsonovi sdělil, že "raději zvolí odchod než aby absolvoval další sezónu s nekonkurenceschopným vozem". Důvodem, proč chce zprávu oficiálně oznámit v Japonsku, je jeho blízký vztah k této zemi. Kevin Evason (The Times) citoval Rona Dennise, který potvrdil zájem na setrvání Buttona v týmu i v následujícím roce, ale ponechává "rozhodnutí plně na vůli pilota".
Co by to znamenalo pro týmové složení? Nejpravděpodobnější je angažmá Kevina Magnussena, jenž v týmu strávil sezónu 2014, ale nelze vyloučit ani dominantní postavu letošního šampionátu GP2, Belgičana Stoffela Vandoorna. Odborníci se spíše kloní k Dánovi, zejména pro jeho závodní zkušenosti.
Button už byl v minulosti spojovám s mimozávodními aktivitami, především šlo o moderování oblíbené televizní show stanice BBC Top Gear. Jak jsme také informovali, britského pilota přemlouval k účasti ve vytrvalostních závodech expilot F1 Mark Webber.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.