McLaren nebo nic, tak znělo ultimatum Jensona Buttona, mistra světa v šampionátu F1 2009 a vítěze 15 Grand Prix. V pondělí po Grand Prix Singapuru se začaly rojit zprávy, že pětatřicetiletý Angličan chystá učinit v rámci GP Japonska zásadní rozhodnutí.
Button má s McLarenem opční smlouvu na rok 2016, která však vyprší poslední zářiový den. Tým o služby veterána, který strávil v F1 šestnáct sezón, během nichž pilotoval ještě vozy Williams, Benetton, Renault, BAR, Honda a Brawn GP, rozhodně stojí, ale bodem sporu je otázka výše mzdy pro rok 2016. Jenson by se musel uskrovnit a to se mu vůbec nelíbí.
Podle britských médií se rozhodl Button vzít svůj osud do vlastních rukou. Korespondentu listu The Telegraph Danielu Johnsonovi sdělil, že "raději zvolí odchod než aby absolvoval další sezónu s nekonkurenceschopným vozem". Důvodem, proč chce zprávu oficiálně oznámit v Japonsku, je jeho blízký vztah k této zemi. Kevin Evason (The Times) citoval Rona Dennise, který potvrdil zájem na setrvání Buttona v týmu i v následujícím roce, ale ponechává "rozhodnutí plně na vůli pilota".
Co by to znamenalo pro týmové složení? Nejpravděpodobnější je angažmá Kevina Magnussena, jenž v týmu strávil sezónu 2014, ale nelze vyloučit ani dominantní postavu letošního šampionátu GP2, Belgičana Stoffela Vandoorna. Odborníci se spíše kloní k Dánovi, zejména pro jeho závodní zkušenosti.
Button už byl v minulosti spojovám s mimozávodními aktivitami, především šlo o moderování oblíbené televizní show stanice BBC Top Gear. Jak jsme také informovali, britského pilota přemlouval k účasti ve vytrvalostních závodech expilot F1 Mark Webber.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.