Mistr světa 2009 kráčí tak trochu ve šlépějích Kimi Räikkönena, který také prohlásil, že pokud nebude jeho kontrakt s Ferrari prodloužen, nemá zájem pokračovat jinde. Button však na rozdíl od Fina ještě jisto nemá.
Pokud Button, který letos ve formuli 1 absolvuje šestnáctou sezónu, bude v této kategorii pokračovat i příští rok, tak pouze v barvách McLarenu. Jinou eventualitu nehledá. Tím dal najevo, že jeho případné angažmá v americkém Haas F1 Team nedojde naplnění.
Gene Haas už dříve uvedl, že by chtěl mít v týmu jednoho pilota, který v letošní sezóně závodil, zejména kvůli zkušenostem. Poté, co díky uzavřeným kontraktům padly jiné možnosti, vycházeli jako ideální adepti právě Button a Romain Grosjean. Brit však uvedl, že angažmá v americké stáji by pro něj nemělo patřičný "půvab".
"Pokud v F1 zůstanu, pak s McLarenem," sdělil Button. "I když s ním prožívám těžké časy, mám k němu velký respekt a to platí i pro Hondu. Věřím, že jde o tým budoucnosti. Není důvod se zajímat o menší, méně zkušený a debutující tým. McLaren je ve spojení s Hondou teprve na začátku společného vztahu, ať jde o pohonnou jednotku nebo aerodynamiku, je to prostě zcela jiný McLaren než předtím."
Na otázku, kdy by mělo být ohledně jeho angažmá jasno, Button odpověděl: "Už dříve jsem řekl, že to bude trvat několik týdnů a mýlil jsem se. Takže nikoli příštích pár týdnů... ale určitě na konci měsíce." Z toho plyne, že opce McLarenu na Buttona končí 30. září.
Button tvrdí, že si dokáže počkat"Nemám z čekání nějaký pocit zklamání. Důležité je rozhodnutí, je třeba si toho hodně promyslet. Pak nějaký týden nehraje roli. Proto si myslím, že oproti loňsku je tu velký rozdíl, hodně jsme se poučili. Je tu plno rozdílných situací, jsem rád, co jsem v letošním roce udělal a tým to určitě vnímá podobně. A věřím, že to chápou i naši fanoušci."
Button rovněž vnímá velké vyhlídky McLarenu. "Samozřejmě se těšíte a říkáte si, jak dlouho to bude trvat, až budete zase bojovat o vítězství. V týmu jsme dva mistři světa a usilujeme o vítězství, a po něm o další a další. Letošní rok byl ve znamení partnerství s Fernandem, byla to skvělá zkušenost. Opravdu si tu sezónu užívám.
I když bojujeme na zadních pozicích, pořád je to výzva, bojovat s někým, kdo má talent a prakticky stejné zkušenosti jako já sám. Je to zábavné, ale dlouho takový pocit nevydrží, chcete vyhrávat, a hlavně vítězit brzy. Cítím, že se všichni snaží. Nečekají, až se něco stane, ale snaží se něco udělat, teď už je to jen otázka času. V současné době je těžké říci, jak dlouho to bude trvat, ale protože jsem člověk smýšlející pozitivně, a věřím, že i Fernando, tak doufám, jen v to nejlepší," dodává Button.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.