Mistr světa 2009 kráčí tak trochu ve šlépějích Kimi Räikkönena, který také prohlásil, že pokud nebude jeho kontrakt s Ferrari prodloužen, nemá zájem pokračovat jinde. Button však na rozdíl od Fina ještě jisto nemá.
Pokud Button, který letos ve formuli 1 absolvuje šestnáctou sezónu, bude v této kategorii pokračovat i příští rok, tak pouze v barvách McLarenu. Jinou eventualitu nehledá. Tím dal najevo, že jeho případné angažmá v americkém Haas F1 Team nedojde naplnění.
Gene Haas už dříve uvedl, že by chtěl mít v týmu jednoho pilota, který v letošní sezóně závodil, zejména kvůli zkušenostem. Poté, co díky uzavřeným kontraktům padly jiné možnosti, vycházeli jako ideální adepti právě Button a Romain Grosjean. Brit však uvedl, že angažmá v americké stáji by pro něj nemělo patřičný "půvab".
"Pokud v F1 zůstanu, pak s McLarenem," sdělil Button. "I když s ním prožívám těžké časy, mám k němu velký respekt a to platí i pro Hondu. Věřím, že jde o tým budoucnosti. Není důvod se zajímat o menší, méně zkušený a debutující tým. McLaren je ve spojení s Hondou teprve na začátku společného vztahu, ať jde o pohonnou jednotku nebo aerodynamiku, je to prostě zcela jiný McLaren než předtím."
Na otázku, kdy by mělo být ohledně jeho angažmá jasno, Button odpověděl: "Už dříve jsem řekl, že to bude trvat několik týdnů a mýlil jsem se. Takže nikoli příštích pár týdnů... ale určitě na konci měsíce." Z toho plyne, že opce McLarenu na Buttona končí 30. září.
Button tvrdí, že si dokáže počkat"Nemám z čekání nějaký pocit zklamání. Důležité je rozhodnutí, je třeba si toho hodně promyslet. Pak nějaký týden nehraje roli. Proto si myslím, že oproti loňsku je tu velký rozdíl, hodně jsme se poučili. Je tu plno rozdílných situací, jsem rád, co jsem v letošním roce udělal a tým to určitě vnímá podobně. A věřím, že to chápou i naši fanoušci."
Button rovněž vnímá velké vyhlídky McLarenu. "Samozřejmě se těšíte a říkáte si, jak dlouho to bude trvat, až budete zase bojovat o vítězství. V týmu jsme dva mistři světa a usilujeme o vítězství, a po něm o další a další. Letošní rok byl ve znamení partnerství s Fernandem, byla to skvělá zkušenost. Opravdu si tu sezónu užívám.
I když bojujeme na zadních pozicích, pořád je to výzva, bojovat s někým, kdo má talent a prakticky stejné zkušenosti jako já sám. Je to zábavné, ale dlouho takový pocit nevydrží, chcete vyhrávat, a hlavně vítězit brzy. Cítím, že se všichni snaží. Nečekají, až se něco stane, ale snaží se něco udělat, teď už je to jen otázka času. V současné době je těžké říci, jak dlouho to bude trvat, ale protože jsem člověk smýšlející pozitivně, a věřím, že i Fernando, tak doufám, jen v to nejlepší," dodává Button.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.