Obchodní ředitel Renaultu, Carlos Ghosn, potvrdil na IAA ve Frankfurtu, že se Renault stahuje z Formule 1 z pozice dodavatele motorů. Zbývá tak jen možnost, že by dále působili v roli továrního týmu anebo se s Renaultem rozloučíme úplně.
Už několik měsíců se živě debatuje o možnosti návratu Renaultu do Formule 1 v roli továrního týmu. Francouzský výrobce to dnes sice v rámci Mezinárodního automobilového veletrhu ve Frankfurtu ještě nepotvrdil, ale alespoň jsme dostali jasnější obrázek o situaci.
Obchodní ředitel Renaultu, Carlos Ghosn, dnes na IAA řekl, že padlo rozhodnutí, že Renault od roku 2016 "už nechce ve Formluli 1 nadále vystupovat v roli dodavatele motorů". V roce 2014 poháněly agregáty Renaultu ještě čtyři týmy, v letošní sezoně ponání pohonné jednotky z Viry-Chatillon už jen dva týmy - Red Bull a Toro Rosso. Vzhledem k tomu, že s Red Bullem má Renault platnou smlouvu až do roku 2016, bude o situaci Ghosn ještě jednat.
Vzhledem k tomu, že už Renault nechce být jen dodavatelem pohonných jednotek, tak mu pro budoucnost zbývají už jen dvě možnosti. To ví také Carlos Ghosn: "Buď na start přivedeme náš vlastní tým nebo [z F1] vystoupíme."
Už týdny čteme nejrůznější zprávy o jednáních mezi Renaultem a Lotusem. To Ghosn nechtěl komentovat. Řekl jen, že "zvažují výhody a nevýhody a rozhovory neustále trvají". Dle Ghosna není zatím kam spěchat. Jiné angažmá v motorsportu mimo Formuli 1 ale pravděpodobné není.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.