Situace týmu ve sídlem ve Wokingu je napjatá, informovali jsme o požadavku na zásadní řešení probíhající krize. Je vcelku pochopitelné, že i piloty opouští optimismus a mohou uvažovat o změně prostředí.
Nikdo netouží po tom, aby odcházel ze scény padacími dvířky, jenže u Jensona Buttona to v současné době na triumfální loučení skrze hlavní vchod s ovacemi nevypadá. Mistr světa 2009, který vstoupil do F1 před šestnácti lety, prožívá jednoznačně nejhorší sezónu ve formuli 1 od svého debutu v roce 2000.
Pozorní fanoušci F1 si všimnou ještě let 2001, 2007 a 2008. jenže musíme vyjít ze skutečnosti, že tehdy fungovaly ještě odlišné bodovací mechanismy. Ve dvou prvních případech byl Brit aspoň jednou pátý, v roce 2008, což byl doposud jeho nejslabší výsledkový rok, nejlépe šestý. Ale pořád by s přepočtem na současná bodovaná místa byl podstatně úspěšnější než v letošní sezóně.
Jestliže týden před Grand Prix Itálie naznačil McLaren snahu udržet jak Alonsa tak Buttona, nyní frustrace pilotů dosáhla bodu, kdy je to s věrností k týmu všelijak. Button ve svém vyjádření volil slova, která se dají vykládat hned několika způsoby: "Jsou tu věci, které musíme prodiskutovat mimo závodní trať, doufám, že se tak stane v několika příštích týdnech. A to hned ve dvou směrech."
Vítěz 15 Grand Prix naráží na skutečnost, že mu s ohledem na plané sliby Hondy není příjemné prožívat před každou Grand Prix napětí způsobené současnou výkonností. Dle vlastních slov má svou závodní budoucnost pod kontrolou a nikdo ho nemůže vinit, že se poohlíží i po jiných alternativách.
Není žádným tajemstvím, že nově formovaný tým Haas by do svých řad Buttona pro jeho zkušenosti přivítal, což deklaroval na Monze přítomný šéf Gene Haas. A nevadilo by mu, kdyby to byl pilot "opouštějící potápějící se loď".
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.