Situace týmu ve sídlem ve Wokingu je napjatá, informovali jsme o požadavku na zásadní řešení probíhající krize. Je vcelku pochopitelné, že i piloty opouští optimismus a mohou uvažovat o změně prostředí.
Nikdo netouží po tom, aby odcházel ze scény padacími dvířky, jenže u Jensona Buttona to v současné době na triumfální loučení skrze hlavní vchod s ovacemi nevypadá. Mistr světa 2009, který vstoupil do F1 před šestnácti lety, prožívá jednoznačně nejhorší sezónu ve formuli 1 od svého debutu v roce 2000.
Pozorní fanoušci F1 si všimnou ještě let 2001, 2007 a 2008. jenže musíme vyjít ze skutečnosti, že tehdy fungovaly ještě odlišné bodovací mechanismy. Ve dvou prvních případech byl Brit aspoň jednou pátý, v roce 2008, což byl doposud jeho nejslabší výsledkový rok, nejlépe šestý. Ale pořád by s přepočtem na současná bodovaná místa byl podstatně úspěšnější než v letošní sezóně.
Jestliže týden před Grand Prix Itálie naznačil McLaren snahu udržet jak Alonsa tak Buttona, nyní frustrace pilotů dosáhla bodu, kdy je to s věrností k týmu všelijak. Button ve svém vyjádření volil slova, která se dají vykládat hned několika způsoby: "Jsou tu věci, které musíme prodiskutovat mimo závodní trať, doufám, že se tak stane v několika příštích týdnech. A to hned ve dvou směrech."
Vítěz 15 Grand Prix naráží na skutečnost, že mu s ohledem na plané sliby Hondy není příjemné prožívat před každou Grand Prix napětí způsobené současnou výkonností. Dle vlastních slov má svou závodní budoucnost pod kontrolou a nikdo ho nemůže vinit, že se poohlíží i po jiných alternativách.
Není žádným tajemstvím, že nově formovaný tým Haas by do svých řad Buttona pro jeho zkušenosti přivítal, což deklaroval na Monze přítomný šéf Gene Haas. A nevadilo by mu, kdyby to byl pilot "opouštějící potápějící se loď".
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.