Gene Haas si může jenom libovat, protože o jeho týmu se píše a je středem zájmu. Ať kvůli svému propojení s Ferrari nebo neustálou licitací, kdo bude nakonec hájit jeho barvy. Jak jej vnímají potenciální soupeři?
Tipovat výsledky zcela nového týmu, který zatím neujel ani metr, je vždy ošidné. I když spolupráce s italskou stájí leccos může naznačovat, rovněž tvůrce šasi Dallara se celkově těší dobré pověsti (byť se mu občas něco nepovedlo, stačí vzpomenout na druhou generaci vozu F1 de Tomaso). Očekává se, že Haas by měl ve své první sezóně nejvíc zatápět nejspíš vozům Sauber.
Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová však žádné obavy z nového soupeře nemá. "Proč bychom měli mít strach? Máme silné auto a daleko víc zkušeností než představuje poslední sezóna. Působíme v F1 už 23 let a pokud mě paměť neklame, v roce 2002 jsme dosáhli v Poháru konstruktérů na čtvrté místo."
Kaltenbornová se pokouší srovnávat i další aspekty: "Když jsme v roce 1993 vstoupili do formule 1, šli jsme jinou cestou a všechno si dělali sami. Haas se rozhodl jinak, ale nevidím důvod, proč by nás měl ohledně vývoje a úspěchů přeskočit." Tady však Moniša nemá tak docela nastudovanou historii. První agregát týmu sice nesl jméno Sauber, ale šlo o motor připravený Mercedesem, který však na poslední chvíli změnil rozhodnutí a odmítl s týmem do F1 vstoupit, ale financoval celý základní vývoj. I proto černé vozy měly na boku velký nápis Concept by Mercedes.
Na otázku, zda je de facto soukormý tým schopen výkonnostně nadále stoupat vzhůru až k případnému vítězství, Kaltenbornová odpověděla: "V dnešní formuli 1 je to za daných okolností velmi obtížné. Pravda, Red Bullu se to třeba podařilo, ale jeho bych zrovna za typický soukromý tým na rozdíl od nás nepovažovala. Všechno se točí kolem peněz. I kdybychom měli stejný agregát, je to všechno jenom o financích."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.