Gene Haas si může jenom libovat, protože o jeho týmu se píše a je středem zájmu. Ať kvůli svému propojení s Ferrari nebo neustálou licitací, kdo bude nakonec hájit jeho barvy. Jak jej vnímají potenciální soupeři?
Tipovat výsledky zcela nového týmu, který zatím neujel ani metr, je vždy ošidné. I když spolupráce s italskou stájí leccos může naznačovat, rovněž tvůrce šasi Dallara se celkově těší dobré pověsti (byť se mu občas něco nepovedlo, stačí vzpomenout na druhou generaci vozu F1 de Tomaso). Očekává se, že Haas by měl ve své první sezóně nejvíc zatápět nejspíš vozům Sauber.
Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová však žádné obavy z nového soupeře nemá. "Proč bychom měli mít strach? Máme silné auto a daleko víc zkušeností než představuje poslední sezóna. Působíme v F1 už 23 let a pokud mě paměť neklame, v roce 2002 jsme dosáhli v Poháru konstruktérů na čtvrté místo."
Kaltenbornová se pokouší srovnávat i další aspekty: "Když jsme v roce 1993 vstoupili do formule 1, šli jsme jinou cestou a všechno si dělali sami. Haas se rozhodl jinak, ale nevidím důvod, proč by nás měl ohledně vývoje a úspěchů přeskočit." Tady však Moniša nemá tak docela nastudovanou historii. První agregát týmu sice nesl jméno Sauber, ale šlo o motor připravený Mercedesem, který však na poslední chvíli změnil rozhodnutí a odmítl s týmem do F1 vstoupit, ale financoval celý základní vývoj. I proto černé vozy měly na boku velký nápis Concept by Mercedes.
Na otázku, zda je de facto soukormý tým schopen výkonnostně nadále stoupat vzhůru až k případnému vítězství, Kaltenbornová odpověděla: "V dnešní formuli 1 je to za daných okolností velmi obtížné. Pravda, Red Bullu se to třeba podařilo, ale jeho bych zrovna za typický soukromý tým na rozdíl od nás nepovažovala. Všechno se točí kolem peněz. I kdybychom měli stejný agregát, je to všechno jenom o financích."
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.