Gene Haas si může jenom libovat, protože o jeho týmu se píše a je středem zájmu. Ať kvůli svému propojení s Ferrari nebo neustálou licitací, kdo bude nakonec hájit jeho barvy. Jak jej vnímají potenciální soupeři?
Tipovat výsledky zcela nového týmu, který zatím neujel ani metr, je vždy ošidné. I když spolupráce s italskou stájí leccos může naznačovat, rovněž tvůrce šasi Dallara se celkově těší dobré pověsti (byť se mu občas něco nepovedlo, stačí vzpomenout na druhou generaci vozu F1 de Tomaso). Očekává se, že Haas by měl ve své první sezóně nejvíc zatápět nejspíš vozům Sauber.
Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová však žádné obavy z nového soupeře nemá. "Proč bychom měli mít strach? Máme silné auto a daleko víc zkušeností než představuje poslední sezóna. Působíme v F1 už 23 let a pokud mě paměť neklame, v roce 2002 jsme dosáhli v Poháru konstruktérů na čtvrté místo."
Kaltenbornová se pokouší srovnávat i další aspekty: "Když jsme v roce 1993 vstoupili do formule 1, šli jsme jinou cestou a všechno si dělali sami. Haas se rozhodl jinak, ale nevidím důvod, proč by nás měl ohledně vývoje a úspěchů přeskočit." Tady však Moniša nemá tak docela nastudovanou historii. První agregát týmu sice nesl jméno Sauber, ale šlo o motor připravený Mercedesem, který však na poslední chvíli změnil rozhodnutí a odmítl s týmem do F1 vstoupit, ale financoval celý základní vývoj. I proto černé vozy měly na boku velký nápis Concept by Mercedes.
Na otázku, zda je de facto soukormý tým schopen výkonnostně nadále stoupat vzhůru až k případnému vítězství, Kaltenbornová odpověděla: "V dnešní formuli 1 je to za daných okolností velmi obtížné. Pravda, Red Bullu se to třeba podařilo, ale jeho bych zrovna za typický soukromý tým na rozdíl od nás nepovažovala. Všechno se točí kolem peněz. I kdybychom měli stejný agregát, je to všechno jenom o financích."
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.