Vyšetřování incidentu by mělo být u konce a vše objasněno, alespoň tato informace zní z tábora Pirelli. Jenže než se dozvíme, na co vlastně u italské pneumatikářské firmy přišli, musíme se ještě pár dní obrnit trpělivostí.
Šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery oznámil, že zkoumání defektu pravé zadní pneumatiky Sebastiana Vettela je u konce a jeho výsledky budou zveřejněny u příležitosti Grand Prix Itálie. "Dokončili jsme šetření ohledně defektu pneumatiky německého pilota stáje Ferrari ve Spa. Podrobné závěry vyplývající z technické analýzy budou prezentovány na Monze," uvedl Hembery v oficiálním prohlášení.
Zároveň dodal, že pro nadcházející závod v seriálu šampionátu F1 připravuje Pirelli stejné složení směsí, jaké měly týmy k dispozici v Belgii - tedy měkkou a středně tvrdou. Tento výběr komentoval technický šéf týmu Sauber Giampaolo Dall'Ara jako rozumné řešení.
"Domnívám se, že kombinace středně tvrdé a měkké směsi je mnohem vhodnější volba než střední a tvrdé pneumatiky, na nichž jsme jezdili celé roky předtím. Předpokládám, že se tím naskytnou nové strategické možnosti, navíc tento výběr přinese i větší show pro diváky," dodává Dall'Ara.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.