Jeden aktivní a druhý bývalý pilot F1 usedli do poněkud jiných kokpitů, než na jaké jsou či byli po léta zvyklí - při testech rallyecrossových vozů na Lydden Hill si vyzkoušeli v rámci natáčení pro BBC hned dvě značky.
Button přitom vztah k této disciplíně do jisté míry má, jeho otec John Button patřil mezi britské průkopníky rallyecrossu. Jenson si během středečního odpoledne vyzkoušel současnou verzi legendárního vozu Mini, ale také letitý Volkswagen z roku 1974 - šlo o nesmrtelného "brouka".
"Dneska to byl úžasný zážitek a totálně odlišný od mých zkušeností. K tomu, aby člověk zvládl takový vůz potřebuje velké množství dovedností - ono je to dost šílené, když jedete na trati sám, natož pak proti čtyřem nebo pěti soupeřům!" popsal své pocity Jenson.
"Šampionát World RX je nesmírně napínavý, rád konstatuji, že zájem o tento sport roste a získává podobnou oblibu jako v 80. letech, ať v britských nebo světových poměrech. Stejně jako závody monopostů je i rallyecross velice profesionální záležitostí a navíc se tu užije spousta legrace," pokračuje Button.
Mistr světa F1 z roku 2009 nepopírá, že mu je rallyecross blízký: "V tom prostředí jsem vyrůstal - už v polovině 80. let jsem se chodil na tátovy závody dívat, ale také je poslouchat. Kdyby nebylo jeho a spousty obyčejných lidí v rallyecrossu, nikdy bych se nestal mistrem světa F1. Tady mě poprvé chytil onen bacil motorsportu.
Díky této zkušenosti jsem si zase vybavil spoustu vzpomínek. Ale World RX rád sledují v televizi, vzpomněl jsem si třeba na loňské závody ve Finsku. Jen mě to utvrzuje, jak velký je zájem o tuto kategorii." říká Button.
Coulthard byl rovněž okouzlenBývalý pilot Williamsu, McLarenu a Red Bulu, Skot David Coulthard si vyzkoušel Citroën DS3 RX britského pilota Liama Dorana, současného účastníka seriálu World RX. Už dříve si vítěz 13 Grand Prix F1 "osahal" speciál VW Polo RX Supercar, který řídil v loňském Závodě Šampionů. "Rallyecross je vysoce kvalifikovaná záležitost - jezdci se tu musí vypořádat s kombinací asfaltu a štěrku, která se navíc kolo za kolem mění. Mám k nim obrovský respekt, protože jezdí v mnohem těžších podmínkách."
Coulthard se nechal atmosférou tak unést, že by se od hodiny stal propagátorem rallyecrossu. "Je to skvělý šampionát a je fantastické, že jsem si mohl vyzkoušet, co to obnáší, a díky tomu ocenit ty kluky, kteří tu předvádějí své umění. Je také potěšitelné vidět, že význam šampionátu roste. Sledoval jsem ho v loňském roce - není to opravdu žádná hračka, nýbrž seriózní podnik na světové úrovni. Rozhodně ho mohu doporučit, je to úžasný zážitek, což jsem mohl osobně potvrdit, když jsem si vyzkoušel, co všechno musí pilot rallyecrossu umět," uzavírá své pocity Coulthard.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.