Pokud McLarenu nějaká trať vysloveně nevyhovuje, pak to je Spa. To si myslí exmistr světa Jenson Button, jemuž však ani tato skutečnost nedokáže sebrat jeho chuť opět naskočit do závodního režimu. Navíc, Spa je pro něj ukázka historie, tradic a staré dobré školy.
Po letní přestávce se Jenson těší nejen na to, že opět usedne do kokpitu: "Jsou tu i lidé z týmu, soupeři, jsem také zvědavý, jak si povedeme ve srovnání s posledním vcelku úspěšným závodem. Nemůžeme předstírat, že tady uděláme velký výsledkový průlom - Spa vlastnostem naší MP4-30 vůbec nevyhovuje. Ale cítím odhodlání, jsem připraven odvádět maximum, takže se nemohu tvářit poraženecky," popisuje svou náladu Button.
Většina pilotů má pro Spa-Francorchamps slabost, vnímají její ikonická místa jako Eau Rouge, Pouhon a Blanchimont, třebaže z původního "velkého" Spa už vlastně zůstal jen zlomek. "Stejně jako mnoho ostatních i já tenhle okruh miluji - ostatně jsem tu před třemi lety vyhrál. Letos o vítězství určitě bojovat nebudu, ale chci si opět připomenout onu fantastickou atmosféru. Prožít to privilegium pilotů F1, že mohou usednout do vozu a projet si legendární zatáčky, které psaly historii."
Také Eric Boullier si je vědom náročnosti závodního víkendu, ale tvrdí, že Belgie bude mít zásadní význam pro další závody. "Překonali jsme dost těžkých období, každý člen našeho týmu dobře vnímá svou povinnost bojovat o lepší výsledky. Také naši piloti mají maximální podporu, kterou splácejí maximální snahou v každém okamžiku na trati.
Musíme také vyjádřit velké poděkování našim partnerům, jsou velice loajální a podporují náš vývojový program. Máme proto závazek pro druhou polovinu sezóny, abychom se odvděčili za jejich důvěru. Čeká nás tvrdá práce, ale věřím, že výsledkem bude stabilita, pokrok a vyšší výkonnost."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.