Pokud McLarenu nějaká trať vysloveně nevyhovuje, pak to je Spa. To si myslí exmistr světa Jenson Button, jemuž však ani tato skutečnost nedokáže sebrat jeho chuť opět naskočit do závodního režimu. Navíc, Spa je pro něj ukázka historie, tradic a staré dobré školy.
Po letní přestávce se Jenson těší nejen na to, že opět usedne do kokpitu: "Jsou tu i lidé z týmu, soupeři, jsem také zvědavý, jak si povedeme ve srovnání s posledním vcelku úspěšným závodem. Nemůžeme předstírat, že tady uděláme velký výsledkový průlom - Spa vlastnostem naší MP4-30 vůbec nevyhovuje. Ale cítím odhodlání, jsem připraven odvádět maximum, takže se nemohu tvářit poraženecky," popisuje svou náladu Button.
Většina pilotů má pro Spa-Francorchamps slabost, vnímají její ikonická místa jako Eau Rouge, Pouhon a Blanchimont, třebaže z původního "velkého" Spa už vlastně zůstal jen zlomek. "Stejně jako mnoho ostatních i já tenhle okruh miluji - ostatně jsem tu před třemi lety vyhrál. Letos o vítězství určitě bojovat nebudu, ale chci si opět připomenout onu fantastickou atmosféru. Prožít to privilegium pilotů F1, že mohou usednout do vozu a projet si legendární zatáčky, které psaly historii."
Také Eric Boullier si je vědom náročnosti závodního víkendu, ale tvrdí, že Belgie bude mít zásadní význam pro další závody. "Překonali jsme dost těžkých období, každý člen našeho týmu dobře vnímá svou povinnost bojovat o lepší výsledky. Také naši piloti mají maximální podporu, kterou splácejí maximální snahou v každém okamžiku na trati.
Musíme také vyjádřit velké poděkování našim partnerům, jsou velice loajální a podporují náš vývojový program. Máme proto závazek pro druhou polovinu sezóny, abychom se odvděčili za jejich důvěru. Čeká nás tvrdá práce, ale věřím, že výsledkem bude stabilita, pokrok a vyšší výkonnost."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.