Letní přestávka dává pilotům F1 možnost si odpočinout od pro někoho jednotvárné práce, neustáleho "kroužení dokolečka". Jenže na dovolené se z hvězd formule 1 stávají lidé mající daleko blíž normálním smrtelníkům, a proto je mohou postihnout i podobné potíže.
Jenson Button a jeho žena Jessica Michihata si vybrali za místo k relaxaci slavné městečko St. Tropéz na francouzské Riviéře. Jak se ale ukázalo, místo, kde alespoň ve filmu vládl rozhodnou rukou četník Ludovic Cruchot, přesvědčivě ztvárněný komikem Louisem de Funésem, se pro ně stalo noční můrou.
Manželé byli okradeni v pronajatém domku, když byli omámeni blíže neurčenou látkou na bázi anestetického plynu, který pachatelé vpustili do klimatizace. Poté si pobertové odnesli věci v hodnotě, která se dle různých médiích liší, od 300.000 do 450 000 liber. Jisté je, že Jessica přišla o svůj zásnubní prsten v hodnotě čtvrt milionu stejné měny.
Buttonův mluvčí uvedl: "Do domu se vloupali nejspíš dva neznámá pachatelé a využili omámení přítomných ke krádeži několika kusů šperků. Odcizili i prsten Jessicy z její ložnice, kde dotyčná ležela v bezvědomí."
Jenson se probudil a cítil známky určitého omámení. Poté si uvědomil, že se stal obětí loupeže. Naštěstí kromě působení plynu k žádnému zranění přítomných nedošlo; kromě Buttonových byli v domku ještě tři jejich přátelé. Přítomní byli způsobem krádeže otřeseni a ihned prostory opustili. Jenson se přesunul do místního pohoří, kde byl viděn při tůře na kole s bývalým pilotem F1 Paulem di Restou.
Místní úřady přiznaly, že sofistikované loupeže tohoto typu jsou stále častější. Existují skupiny, které se specializují na předem vybrané luxusní vily, kam potom zavedou uspávací plyn, nejčastěji do klimatizačního systému. Pachatelé dosud nebyli identifikováni.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.