Verstappenovo čtvrté místo v Grand Prix Maďarska je vyrovnáním druhého nejlepšího výsledku v historii týmu Toro Rosso. Tím nejlepším nadále zůstává Vettelovo famózní vítězství v Grand Prix Itálie 2008.
Sedmnáctiletý mladík se postavil po bok čtyřnásobného mistra světam Vettela, který v roce 2007 (Grand Prix Číny) a o rok později (Grand Prix Brazílie) ukončil závod na čtvrtém místě. Technický ředitel stáje James Key tento výsledek velice vítá, protože díky němu poskočil tým na 7. příčku Poháru konstruktérů před Sauber, ale zároveň lituje dalších promarněných příležitostí.
"Moje reakce ohledně výsledku je smíšená. Nepochybně nám Max přivezl skvělé umístění, přesně takové jsme potřebovali a jenom dokazuje, že rozdíl mezi námi, Lotusem a Force Indií není tak propastný. Ačkoliv byla kvalifikace zklamáním, věřil jsem, že budeme lepší, maďarský okruh nám vyhovuje a zejména s rychlostí jsem byl spokojen. Co považuji za negativní aspekt je Sainzova porucha, tímto se mu za celý tým omlouvám, protože to je už třetí případ v řadě, kdy musel skončit z důvodu nějaké poruchy předčasně - a vždy to bylo v situaci, kdy jel na bodované pozici."
Key je přesvědčen, že pouze důkladná prověrka monopostu může tento nepříjemný aspekt změnit: "Příčiny podrobíme prověrce s maximální pozorností, ač to vypadá velice jednoduše - neřekl bych, že jsou na straně Toro Rosso. Už k tomu nesmí dojít, zvláště ne v situaci, kdy máme vozy na čtvrté a páté pozici. Mohli jsme si v Poháru konstruktérů pomoci mnohem výrazněji."
Key Maďarsko označil za závod plný zvratů a v jisté chvíli věřil, že by se Verstappen mohl prodrat i na stupně vítězů, zvláště když se srazili Rosberg a Ricciardo. "Měli jsme velké štěstí, že když dostal Max trest, měl poměrně velký odstup od soupeřů. Nebýt toho pochybení, mohli jsme zabojovat i o bronzový stupínek, Ricciardo musel ještě do boxů. Pokud si prohlédneme data, bylo to opravdu hodně blízko.
Takže, štěstí i zklamání. Ale je to určitě velké povzbuzení pro Maxe a jeho sebedůvěru, s níž může jít do druhé poloviny sezóny, dobré i pro náladu v týmu. Teď už je jen na nás, jak se s tímto vkladem v následujících měsících vyrovnáme," končí své zamyšlení James Key.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.