Verstappenovo čtvrté místo v Grand Prix Maďarska je vyrovnáním druhého nejlepšího výsledku v historii týmu Toro Rosso. Tím nejlepším nadále zůstává Vettelovo famózní vítězství v Grand Prix Itálie 2008.
Sedmnáctiletý mladík se postavil po bok čtyřnásobného mistra světam Vettela, který v roce 2007 (Grand Prix Číny) a o rok později (Grand Prix Brazílie) ukončil závod na čtvrtém místě. Technický ředitel stáje James Key tento výsledek velice vítá, protože díky němu poskočil tým na 7. příčku Poháru konstruktérů před Sauber, ale zároveň lituje dalších promarněných příležitostí.
"Moje reakce ohledně výsledku je smíšená. Nepochybně nám Max přivezl skvělé umístění, přesně takové jsme potřebovali a jenom dokazuje, že rozdíl mezi námi, Lotusem a Force Indií není tak propastný. Ačkoliv byla kvalifikace zklamáním, věřil jsem, že budeme lepší, maďarský okruh nám vyhovuje a zejména s rychlostí jsem byl spokojen. Co považuji za negativní aspekt je Sainzova porucha, tímto se mu za celý tým omlouvám, protože to je už třetí případ v řadě, kdy musel skončit z důvodu nějaké poruchy předčasně - a vždy to bylo v situaci, kdy jel na bodované pozici."
Key je přesvědčen, že pouze důkladná prověrka monopostu může tento nepříjemný aspekt změnit: "Příčiny podrobíme prověrce s maximální pozorností, ač to vypadá velice jednoduše - neřekl bych, že jsou na straně Toro Rosso. Už k tomu nesmí dojít, zvláště ne v situaci, kdy máme vozy na čtvrté a páté pozici. Mohli jsme si v Poháru konstruktérů pomoci mnohem výrazněji."
Key Maďarsko označil za závod plný zvratů a v jisté chvíli věřil, že by se Verstappen mohl prodrat i na stupně vítězů, zvláště když se srazili Rosberg a Ricciardo. "Měli jsme velké štěstí, že když dostal Max trest, měl poměrně velký odstup od soupeřů. Nebýt toho pochybení, mohli jsme zabojovat i o bronzový stupínek, Ricciardo musel ještě do boxů. Pokud si prohlédneme data, bylo to opravdu hodně blízko.
Takže, štěstí i zklamání. Ale je to určitě velké povzbuzení pro Maxe a jeho sebedůvěru, s níž může jít do druhé poloviny sezóny, dobré i pro náladu v týmu. Teď už je jen na nás, jak se s tímto vkladem v následujících měsících vyrovnáme," končí své zamyšlení James Key.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.