Verstappenovo čtvrté místo v Grand Prix Maďarska je vyrovnáním druhého nejlepšího výsledku v historii týmu Toro Rosso. Tím nejlepším nadále zůstává Vettelovo famózní vítězství v Grand Prix Itálie 2008.
Sedmnáctiletý mladík se postavil po bok čtyřnásobného mistra světam Vettela, který v roce 2007 (Grand Prix Číny) a o rok později (Grand Prix Brazílie) ukončil závod na čtvrtém místě. Technický ředitel stáje James Key tento výsledek velice vítá, protože díky němu poskočil tým na 7. příčku Poháru konstruktérů před Sauber, ale zároveň lituje dalších promarněných příležitostí.
"Moje reakce ohledně výsledku je smíšená. Nepochybně nám Max přivezl skvělé umístění, přesně takové jsme potřebovali a jenom dokazuje, že rozdíl mezi námi, Lotusem a Force Indií není tak propastný. Ačkoliv byla kvalifikace zklamáním, věřil jsem, že budeme lepší, maďarský okruh nám vyhovuje a zejména s rychlostí jsem byl spokojen. Co považuji za negativní aspekt je Sainzova porucha, tímto se mu za celý tým omlouvám, protože to je už třetí případ v řadě, kdy musel skončit z důvodu nějaké poruchy předčasně - a vždy to bylo v situaci, kdy jel na bodované pozici."
Key je přesvědčen, že pouze důkladná prověrka monopostu může tento nepříjemný aspekt změnit: "Příčiny podrobíme prověrce s maximální pozorností, ač to vypadá velice jednoduše - neřekl bych, že jsou na straně Toro Rosso. Už k tomu nesmí dojít, zvláště ne v situaci, kdy máme vozy na čtvrté a páté pozici. Mohli jsme si v Poháru konstruktérů pomoci mnohem výrazněji."
Key Maďarsko označil za závod plný zvratů a v jisté chvíli věřil, že by se Verstappen mohl prodrat i na stupně vítězů, zvláště když se srazili Rosberg a Ricciardo. "Měli jsme velké štěstí, že když dostal Max trest, měl poměrně velký odstup od soupeřů. Nebýt toho pochybení, mohli jsme zabojovat i o bronzový stupínek, Ricciardo musel ještě do boxů. Pokud si prohlédneme data, bylo to opravdu hodně blízko.
Takže, štěstí i zklamání. Ale je to určitě velké povzbuzení pro Maxe a jeho sebedůvěru, s níž může jít do druhé poloviny sezóny, dobré i pro náladu v týmu. Teď už je jen na nás, jak se s tímto vkladem v následujících měsících vyrovnáme," končí své zamyšlení James Key.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.