Celých jedenáct závodů, přesněji od Grand Prix USA 2014 čekal Daniel Ricciardo, až si zase zašpásuje na stupních vítězů s lahví šampaňského. Nyní je Australan přesvědčen, že se konečně podařil tolik očekávaný průlom.
Daniel v předchozích rozhovorech podporoval vedení své stáje v neustálém opakovaní důvodů, proč se Red Bull v letošní sezóně ještě nedostal na dosah stupňů vítězů. Nejblíž k nim měl tým v Monacu, proto s ohledem na pomalý charakter Hungaroringu si Ricciardo dělal naděje, že by mohl v tomto závodě skončit hodně vysoko, dokonce po roce zkusit obhájit loňské vítězství. Nakonec k tomu neměl až tak daleko.
"Jednou z maximálně pozitivních okolností byla skutečnost, že od prvního vyjetí na trať v pátečním tréninku se vůz choval dobře," popisuje závodní víkend Ricciardo. "Po dlouhé době to bylo poprvé, kdy jsme nemuseli nijak zásadně měnit nastavení vozu. Nebojovali jsme sami se sebou a aspoň z mé strany panovala s autem spokojenost. Cítil jsem najednou větší volnost i při ovládání vozu."
Konečný výsledek pro Ricciarda dokládá větší konkurenceschopnosti pohonné jednotky. Je si však také vědom, že ve Spa a na Monze bude mnohem obtížnější nastavenou úroveň udržet, nicméně Daniel věří, že došlo k průlomu v oblasti výkonu motoru.
"Pokud bych to srovnal s loňským rokem, tak mám pocit, že jsme se posunuli hodně kupředu. Maďarsko je typ okruhu, který nám vyhovuje, ale my ještě udělali další krok vpřed. V posledních dvou závodech jsme zapracovali na změnách, a jak je vidět, byly správné a my si z nich odnesli hodně pozitivního. Před nastávající přestávkou to je skutečně povzbudivé." hodnotí maďarský závodní víkend Ricciardo.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.