Byla to chyba pilota nebo ne? Takovou otázku si klade po GP Maďarska nejen Brazilec Felipe Massa, ale celý tým Williamsu. Po prvním zastavení na startovním roštu se rozsvítila varovná světla a procedura zahřívacího kola se musela opakovat. Na vině byl právě Massa.
Každý startovní slot má zvláštní žlutou linku mimo vlastní ohraničený startovní box, aby měl pilot ulehčené postavení ve vymezeném prostoru. Massa však po návratu ze zahřívacího kola nesprávně zastavil, což vedlo k opakování zaváděcího okruhu a odečtu jednoho kola z původní délky závodu. Brazilce rovněž stihla pokuta 5 vteřin, kterou si odpykal při první zastávce v boxech.
Rob Smedley uvedl, že neexistuje žádný zjevný důvod, že by Massa nemohl na zmíněné označení vidět, nicméně Williams se tímto problémem hodlá zabývat, aby se situace nemohla opakovat. "Musíme se na to zaměřit," říká Smedley. "Metr před přední hranou startovacího boxu je žlutá čára, na níž piloti obvykle zastaví předními koly tak, aby se kryla s nápravou. Nemám ponětí, jestli to bylo právě touto konkrétní tratí, zda tam byl nějaký problém, každopádně Felipe mi řekl, že tu čáru neviděl. Když dorazil na start podruhé, řekl jsem mu: »Dobře, raději zastav o něco dříve, než abys dostat další trest«."
Smedley popsal i druhý nájezd na startovní rošt: "Když se opět blížil ke svému stání, pořád prý neviděl pořádně a spíš odhadoval, kde zastavit. Věděl, že minule byl "krátký", tak jsme mu napověděli o kolik a on se pak posunul kupředu."
Smedley se zamýšlí nad příčinami Massových problémů, tvrdí, že piloti většinou sedí ve stejné výšce, což by mohl v Massově případě činit určité potíže. "Nemyslím, že je nižší, co se týče vlastní diagonály, spíš může jít o určitou fyziologickou velikost hlavy, její posazení a pohled očí v porovnání s temenem, čímž muže dojít k mírné odchylce. Valtteri tvrdil, že on žádné problémy neměl, takže provedeme menší prověrku, a pokud to bude nutné, Felipeho posadíme o něco výš, případně uděláme jinou změnu, aby takové potíže znovu neovlivnily závodní výkon."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.