Byla to chyba pilota nebo ne? Takovou otázku si klade po GP Maďarska nejen Brazilec Felipe Massa, ale celý tým Williamsu. Po prvním zastavení na startovním roštu se rozsvítila varovná světla a procedura zahřívacího kola se musela opakovat. Na vině byl právě Massa.
Každý startovní slot má zvláštní žlutou linku mimo vlastní ohraničený startovní box, aby měl pilot ulehčené postavení ve vymezeném prostoru. Massa však po návratu ze zahřívacího kola nesprávně zastavil, což vedlo k opakování zaváděcího okruhu a odečtu jednoho kola z původní délky závodu. Brazilce rovněž stihla pokuta 5 vteřin, kterou si odpykal při první zastávce v boxech.
Rob Smedley uvedl, že neexistuje žádný zjevný důvod, že by Massa nemohl na zmíněné označení vidět, nicméně Williams se tímto problémem hodlá zabývat, aby se situace nemohla opakovat. "Musíme se na to zaměřit," říká Smedley. "Metr před přední hranou startovacího boxu je žlutá čára, na níž piloti obvykle zastaví předními koly tak, aby se kryla s nápravou. Nemám ponětí, jestli to bylo právě touto konkrétní tratí, zda tam byl nějaký problém, každopádně Felipe mi řekl, že tu čáru neviděl. Když dorazil na start podruhé, řekl jsem mu: »Dobře, raději zastav o něco dříve, než abys dostat další trest«."
Smedley popsal i druhý nájezd na startovní rošt: "Když se opět blížil ke svému stání, pořád prý neviděl pořádně a spíš odhadoval, kde zastavit. Věděl, že minule byl "krátký", tak jsme mu napověděli o kolik a on se pak posunul kupředu."
Smedley se zamýšlí nad příčinami Massových problémů, tvrdí, že piloti většinou sedí ve stejné výšce, což by mohl v Massově případě činit určité potíže. "Nemyslím, že je nižší, co se týče vlastní diagonály, spíš může jít o určitou fyziologickou velikost hlavy, její posazení a pohled očí v porovnání s temenem, čímž muže dojít k mírné odchylce. Valtteri tvrdil, že on žádné problémy neměl, takže provedeme menší prověrku, a pokud to bude nutné, Felipeho posadíme o něco výš, případně uděláme jinou změnu, aby takové potíže znovu neovlivnily závodní výkon."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.