Jako by nás američtí investoři slyšeli nebo četli, sotva jsme vzpomenuli na historii a přístup USA k formuli 1, už se objevují zprávy, že země neomezených možností hodlá posílit svou pozici ještě jedním týmem.
O přípravách Gene Haase, jehož vstup do F1 by se měl odehrát za podpory Ferrari, už se psalo několikrát. Nyní se na scéně objevuje americká investiční skupina, mající zájem provozovat vlastní tým. Vedle finančníka Jamese Carneye a austinského podnikatele Tavo Hellmunda, jenž má velký podíl na pořádání současné Grand Prix USA. Rovněž se postaral o návrat mexické Grand Prix do kalendáře F1, po třiadvaceti letech se letošního 1. listopadu formule opět objeví na Autodromo Hermanos Rodriguez.
Vyrojily se pochopitelně spekulace, o který tým by Američané mohli mít zájem, ale těch možností zase tolik není. Logicky se nabízí Manor, jehož vlastníkem je v současné době irský podnikatel Stephen Fitzpatrick. Díky němu tým odvrátil bankrot, ale rozhodně se nezbavil všech potíží - Ir nadále hledá silného partnera, přestože před Grand Prix Velké Británie představil nového sponzora Flex Box. Už se vyskytly také informace, že v případě neúspěchu bude o prodeji týmu uvažovat.
Carney-Hellmund zatím blíže nespecifikovali, o jaký tým mají zájem, pouze uvedli, že by měli spíš zájem o většinový podíl než o koupi. Manor má díky Bianchiho výsledku z Grand Prix Monaca 2014 zajištěn příjem prize money kolem 40 milionů dolarů na další dvě sezóny.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.