Podle Maxe Verstappena je Toro Rosso jedním z nejlépe ovladatelných vozů, který by skončil na třetím místě za Mercedesy. Méně si už ale pochvaluje pohonnou jednotku Renaultu.
Podle nejmladšího pilota F1 má italská stáj jedno z nejlepších šasi v poli, trpí ale nedostatečným výkonem ze strany motorového partnera. Díky širšímu rozsahu nastavení je dokonce lepší než Red Bull RB11 mateřského týmu.
"Myslím, že pro ně je těžší najít ideální nastavení vozu. Obecně po celý rok jsme na tratích vyžadujících vysoký přítlak ve srovnání s Red Bullem velmi silní. Někdy nastaví auto o něco lépe, ale myslím si, že naše auto je velmi blízko," popisuje Verstappen.
Na roštu by zařadil svůj vůz velmi vysoko: "Třetí místo za Mercedesy. Když máte rychlý motor, šasi se zlepšuje, protože se snadněji ovládá. Nemusíte ho hnát za limit v oblasti trakce, abyste se pokusili získat jednu či dvě desetinky, které byste ztratili na hned na rovince. Když srovnávám obecně chování ve vysokých rychlostech, jsme na třetím místě."
Trápí ho jen nedostatek výkonu pohonné jednotky: "To všechno narušuje, protože se musíme zbavovat naší nejsilnější stránky, což je přítlak. Dochází ke kompromisu v rychlosti motoru a také ztrácíte výkonnost, což je pro nás docela těžké, obzvlášť na okruzích jako je Kanada nebo Rakousko to nebylo jednoduché nalézt to správné vyvážení."
"U Mercedesu to nehraje roli, jestli mají o něco méně nebo více, protože jsou hned rychlí na rovinkách," dodává Verstappen, který zažíval v Silverstone problémy s přetáčivostí kvůli špatně fungujícímu obtokovému ventilu výfukových plynů a závodě skončil krátce po startu.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.