Osud týmu Manor Marussia F1 připomíná jízdu po horské dráze. V roce 2012 vstoupil do F1 jako následník týmu Virgin, loni v závěru sezóny byla na tým uvalena nucená správa. Zmrtvýchvstání se ale podařilo a Manor v letošním roce opět v šampionátu F1 působí.
Když nad týmem převzala vládu společnost FRP Advisory LLP, zdálo se že konec. Tým, jenž senzačně získal v téže sezóně (2014) první body ve své historii díky Julesi Bianchimu v GP Monaca prožíval infarktový závěr ročníku. Bianchi se těžce zranil v japonském závodě, stáj necestovala z finančních důvodů na poslední tři Grand Prix a v listopadu ji opustilo všech 200 zaměstnanců.
Malý zázrak se ale podařil a Manor Marussia F1 Team se do startovního pole vrátil. V Austrálii ovšem oba vozy pouze demonstrativně postávaly v boxech a neodjely za celý víkend jediné kolo (podrobnější zpráva zde), v Malajsii se dostal na trať aspoň nováček Merhi. V zákulisí se šuškalo, že kromě technických potíží je jedním z problémů týmu neodstatek personálu. Nyní šéf týmu John Booth připustil, že stáj pořád nedisponuje plným stavem zaměstnanců.
"Budujeme, budujeme," vysvětluje Booth. "V Austrálii jsme měli plný stav zaměstnanců jen na okruhu, v ostatních sekcích týmu byla obsazena jen nejnutnější místa. Doufám, že do konce roku se nám podaří mezery v personálu v kancelářích a na základně bezezbytku zaplnit a budeme zase v plné síle."
Podle Bootha se situace pozvolna, ale stále zlepšuje. Důkazem toho je nejen nový titulární sponzor Flex Box, ale i aktualizovaný vůz MR03B, s nímž oba piloti startovali v posledním závodě na Silverstone. Stevens se dokonce s ohledem na vývoj závodu a nepředvídatelné povětrnostní podmínky domníval, že mohl skončit na bodovaném pořadí, ale v závěru havaroval a zničil si příď.
"Měli jsme z hlediska publicity hodně těžký start do sezóny, nyní se konečně dostáváme do pozitivní fáze. V posledních závodech jsme dokonce přivedli do F1 několik nových nadnárodních společností," vidí Booth další účast ve formuli 1 optimisticky. "Máme opět k dispozici aerodynamický tunel, základnu a probíhají aktualizace našeho vozu. Musíme se ctí dokončit tento ročník a pokračovat v nastoupeném trendu."
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.