Osud týmu Manor Marussia F1 připomíná jízdu po horské dráze. V roce 2012 vstoupil do F1 jako následník týmu Virgin, loni v závěru sezóny byla na tým uvalena nucená správa. Zmrtvýchvstání se ale podařilo a Manor v letošním roce opět v šampionátu F1 působí.
Když nad týmem převzala vládu společnost FRP Advisory LLP, zdálo se že konec. Tým, jenž senzačně získal v téže sezóně (2014) první body ve své historii díky Julesi Bianchimu v GP Monaca prožíval infarktový závěr ročníku. Bianchi se těžce zranil v japonském závodě, stáj necestovala z finančních důvodů na poslední tři Grand Prix a v listopadu ji opustilo všech 200 zaměstnanců.
Malý zázrak se ale podařil a Manor Marussia F1 Team se do startovního pole vrátil. V Austrálii ovšem oba vozy pouze demonstrativně postávaly v boxech a neodjely za celý víkend jediné kolo (podrobnější zpráva zde), v Malajsii se dostal na trať aspoň nováček Merhi. V zákulisí se šuškalo, že kromě technických potíží je jedním z problémů týmu neodstatek personálu. Nyní šéf týmu John Booth připustil, že stáj pořád nedisponuje plným stavem zaměstnanců.
"Budujeme, budujeme," vysvětluje Booth. "V Austrálii jsme měli plný stav zaměstnanců jen na okruhu, v ostatních sekcích týmu byla obsazena jen nejnutnější místa. Doufám, že do konce roku se nám podaří mezery v personálu v kancelářích a na základně bezezbytku zaplnit a budeme zase v plné síle."
Podle Bootha se situace pozvolna, ale stále zlepšuje. Důkazem toho je nejen nový titulární sponzor Flex Box, ale i aktualizovaný vůz MR03B, s nímž oba piloti startovali v posledním závodě na Silverstone. Stevens se dokonce s ohledem na vývoj závodu a nepředvídatelné povětrnostní podmínky domníval, že mohl skončit na bodovaném pořadí, ale v závěru havaroval a zničil si příď.
"Měli jsme z hlediska publicity hodně těžký start do sezóny, nyní se konečně dostáváme do pozitivní fáze. V posledních závodech jsme dokonce přivedli do F1 několik nových nadnárodních společností," vidí Booth další účast ve formuli 1 optimisticky. "Máme opět k dispozici aerodynamický tunel, základnu a probíhají aktualizace našeho vozu. Musíme se ctí dokončit tento ročník a pokračovat v nastoupeném trendu."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.