Osud týmu Manor Marussia F1 připomíná jízdu po horské dráze. V roce 2012 vstoupil do F1 jako následník týmu Virgin, loni v závěru sezóny byla na tým uvalena nucená správa. Zmrtvýchvstání se ale podařilo a Manor v letošním roce opět v šampionátu F1 působí.
Když nad týmem převzala vládu společnost FRP Advisory LLP, zdálo se že konec. Tým, jenž senzačně získal v téže sezóně (2014) první body ve své historii díky Julesi Bianchimu v GP Monaca prožíval infarktový závěr ročníku. Bianchi se těžce zranil v japonském závodě, stáj necestovala z finančních důvodů na poslední tři Grand Prix a v listopadu ji opustilo všech 200 zaměstnanců.
Malý zázrak se ale podařil a Manor Marussia F1 Team se do startovního pole vrátil. V Austrálii ovšem oba vozy pouze demonstrativně postávaly v boxech a neodjely za celý víkend jediné kolo (podrobnější zpráva zde), v Malajsii se dostal na trať aspoň nováček Merhi. V zákulisí se šuškalo, že kromě technických potíží je jedním z problémů týmu neodstatek personálu. Nyní šéf týmu John Booth připustil, že stáj pořád nedisponuje plným stavem zaměstnanců.
"Budujeme, budujeme," vysvětluje Booth. "V Austrálii jsme měli plný stav zaměstnanců jen na okruhu, v ostatních sekcích týmu byla obsazena jen nejnutnější místa. Doufám, že do konce roku se nám podaří mezery v personálu v kancelářích a na základně bezezbytku zaplnit a budeme zase v plné síle."
Podle Bootha se situace pozvolna, ale stále zlepšuje. Důkazem toho je nejen nový titulární sponzor Flex Box, ale i aktualizovaný vůz MR03B, s nímž oba piloti startovali v posledním závodě na Silverstone. Stevens se dokonce s ohledem na vývoj závodu a nepředvídatelné povětrnostní podmínky domníval, že mohl skončit na bodovaném pořadí, ale v závěru havaroval a zničil si příď.
"Měli jsme z hlediska publicity hodně těžký start do sezóny, nyní se konečně dostáváme do pozitivní fáze. V posledních závodech jsme dokonce přivedli do F1 několik nových nadnárodních společností," vidí Booth další účast ve formuli 1 optimisticky. "Máme opět k dispozici aerodynamický tunel, základnu a probíhají aktualizace našeho vozu. Musíme se ctí dokončit tento ročník a pokračovat v nastoupeném trendu."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.