Formule 1 je a vždy byla považována za vrchol snahy těch, kteří do ní vstupovali jako tvůrci vozů a toužili se zapsat do dlouhé historie úspěšných monopostů. Gene Haas se na celou věc dívá značně kontroverzně.
Haas Team do světa formule 1 ve své stávající podobě ještě nevkročil, ale už o sobě dává pořádně slyšet. Nejen optimistickými poznámkami a někdy až příliš sebevědomým vystupováním, také občasným zpochybněním hodnot.
Gene Haas k podobnému případu využil skutečnosti, že jedním z vděčných témat je debata kolem zákaznických vozů. Začal rozvíjet teorii, že skutečných a pravých konstruktérů F1 moc nemá. On sám si pro svůj tým zajistil dodávky motorů Ferrari, zatímco šasi mu staví Dallara. Zástupci amerického týmu otevřeně prohlásili, že by jim rozhodně bylo milejší v budoucnu koupit už hotový vůz než ztrácet čas vývojem vlastního monopostu - byla by to nejrychlejší cesta ke konkurenceschopnosti.
Haas je navíc přesvědčen, že současné dohadování o statutu zákaznických vozů není ničím jiným než mluvnické významové cvičení, prosté hraní si se slovíčky. "Vidím to tak, že je třeba správně chápat, kdo je vlastně konstruktér," sdělil u příležitosti konání Sportovní konference FIA v Mexico City. "Ve chvíli, kdy si k vytvoření vozu koupíte jediný šroub, už nejste jeho stoprocentní tvůrci. Pokud vím, tak kromě dvou týmů všichni ostatní kupují motory a převodovky od jiných dodavatelů."
Dvaašedesátiletý Američan pokračuje dále: "Z toho vyplývá, že vlastně všechny týmy mají zákaznické vozy, jde jen o to, z kolika procent. Formule 1 má svou specifiku v tom, že její vozy všichni považují za jedinečné konstrukce, ale když v tom začneme trochu víc vrtat, najednou zjistíme, že to není ani černá ani bílá strana, ale něco uprostřed."
Haas se také připojil k debatě ohledně kontroly nákladů v F1. Podle něj se často stává, že šetření v jedné oblasti může vyvolat růst nákladů na jiném místě. "Každý chce jít do závodu s minimálním vkladem, ale každý také chce vyhrát. To je zjevně kontraproduktivní. Pokud chcete vyhrávat, musí vás to něco stát. A stručně řečeno, všechny návrhy na úspory, co se předkládají, jenom vyženou výdaje někde jinde. Nezdá se mi, že bychom takhle něco ušetřili," vyjádřil svůj názor Haas.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.