Ron Dennis včera rezolutně prohlásil, že Jenson Button má s McLarenem ještě dvouletou smlouvu a nadále zůstává na svém postu; o jiných variantách tým vůbec nepřemýšlel. Pokud by to platilo, pětatřicetiletý exmistr světa by setrval v týmu do konce roku 2016.
Klidnou hladinu rozčeřil dopisovatel britského Telegraphu Daniel Johnson. Uvedl, že avizovaná dohoda Buttona s McLarenem není dvouletý kontrakt, nýbrž smlouva na letošní rok plus opce na příští sezónu. Prohlášení Rona Dennise prý není nic jiného než zamlžování faktů, jak ostatně učinil už v jiných případech.
Přidal se k němu i Andrew Benson, tiskový šéf BBC: "Pojďme si tu věc ujasnit - Jenson Button opravdu nemá garantované místo v McLarenu pro sezónu 2016! Dennisovy výroky jsou jak věcně, tak právně zavádějící." Benson dodává, že nynější šéf McLarenu nikdy nebyl mistrem komunikace a jeho poslední vyjádření ohledně budoucnosti Jensona Buttona jsou toho jasným a nejnovějším příkladem.
Odvolává se také na vyjádření Erica Boulliera, který v Silverstone řekl: "Od nynějška, dejme tomu do září, což je mnohem méně času, než jsme očekávali, musíme dosáhnout výrazného zlepšení, jinak bude nutné přijmout rozhodnutí. Piloti jsou zklamaní a pomýšlejí na odchod, pokud se situace nezlepší, není vše jen v našich rukou."
Jsou jednou z příčin peníze?Podle španělského listu El Confidental neztrácí Boullier víru v dobrý konec: "Na příští rok máme dobré prognózy, ale absence úspěchů nám může ublížit. I po finanční stránce, musíme najít způsob, jak pokrýt požadované příjmy."
Button má u McLarenu roční gáži ve výši asi 10 milionů dolarů. Objevily se proto spekulace, že kdyby tým sáhl po některém z mladíků, ať by to byl Kevin Magnussen nebo Stoffel Vandoorne, rozhodně by to pro něj znamenalo finanční úlevu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.