Ron Dennis včera rezolutně prohlásil, že Jenson Button má s McLarenem ještě dvouletou smlouvu a nadále zůstává na svém postu; o jiných variantách tým vůbec nepřemýšlel. Pokud by to platilo, pětatřicetiletý exmistr světa by setrval v týmu do konce roku 2016.
Klidnou hladinu rozčeřil dopisovatel britského Telegraphu Daniel Johnson. Uvedl, že avizovaná dohoda Buttona s McLarenem není dvouletý kontrakt, nýbrž smlouva na letošní rok plus opce na příští sezónu. Prohlášení Rona Dennise prý není nic jiného než zamlžování faktů, jak ostatně učinil už v jiných případech.
Přidal se k němu i Andrew Benson, tiskový šéf BBC: "Pojďme si tu věc ujasnit - Jenson Button opravdu nemá garantované místo v McLarenu pro sezónu 2016! Dennisovy výroky jsou jak věcně, tak právně zavádějící." Benson dodává, že nynější šéf McLarenu nikdy nebyl mistrem komunikace a jeho poslední vyjádření ohledně budoucnosti Jensona Buttona jsou toho jasným a nejnovějším příkladem.
Odvolává se také na vyjádření Erica Boulliera, který v Silverstone řekl: "Od nynějška, dejme tomu do září, což je mnohem méně času, než jsme očekávali, musíme dosáhnout výrazného zlepšení, jinak bude nutné přijmout rozhodnutí. Piloti jsou zklamaní a pomýšlejí na odchod, pokud se situace nezlepší, není vše jen v našich rukou."
Jsou jednou z příčin peníze?Podle španělského listu El Confidental neztrácí Boullier víru v dobrý konec: "Na příští rok máme dobré prognózy, ale absence úspěchů nám může ublížit. I po finanční stránce, musíme najít způsob, jak pokrýt požadované příjmy."
Button má u McLarenu roční gáži ve výši asi 10 milionů dolarů. Objevily se proto spekulace, že kdyby tým sáhl po některém z mladíků, ať by to byl Kevin Magnussen nebo Stoffel Vandoorne, rozhodně by to pro něj znamenalo finanční úlevu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.