Johnny Herbert patřil mezi velké naděje britského motorsportu a jeho vstup do formule 1 to potvrzoval. Přišly ale problémy s neléčeným zraněním, určitá doba tápání a nakonec se velký talent zastavil u tří vyhraných Grand Prix. Jeho názory ale zní stále zajímavě.
Herbert domácí Grand Prix vyhrál v roce 1995 a byl to jeho premiérový triumf ve formuli 1. Nutno říci, že mu hodně napomohla kolize Michaela Schumachera a Damona Hilla, která se pak ještě dlouho "dohrávala" v debatách a rozhořčených komentářích, hraničících až s obviňováním. Vydělal na tom tehdy právě Herbert jako Schumacherův týmový kolega. Prohlásil, že po strastiplné cestě zpět na vrchol po těžkém zranění chodidel a kotníků po děsivé havárii ve formuli 3000 je Silverstone 1995 jedním z důležitých milníků jeho života.
"Obávám se, že Jenson Button podobnou chvíli na stupních vítězů nikdy nezažije. Vyhrál sice mistrovství světa, což pro něj asi bude důležitější. Ale britská Grand Prix, Silverstone, to je něco zvláštního. Měl ji vyhrát v roce 2009, kdy měl snad nejlepší auto ve své kariéře. Tento víkend se mu to nemůže podařit," tvrdí Herbert.
Je pravda, že ačkoliv se o Britech mluví jako o chladných povahách, neplatí to rozhodně v ochozech bývalého vojenského letiště. Stačí připomenout atmosféru z let 1977, kdy tu vyhrál Hunt, obrovské ovace o čtyři roky později, kdy divákům nevadilo, že John Watson je "jen" Severoir nebo rok 1991, kdy se miláčkem davu stal Nigel Mansell. Ostatně Mr. Red Five, jak se někdy Nigelovi říkalo, tu dosáhl velice ceněného double - dva roky po sobě dokázal nejen vyhrát, ale také zajet pole-position, nejrychlejší kolo v závodě a vést od startu do cíle. Tento "Grand Chelem" se nepodaří každý den.
"Button musí být ze své účasti na Silverstone vysloveně frustrovaný," tvrdí Herbert. Jenson tu jel už patnáct Grand Prix, ale i když jen třikrát nedojel do cíle, také se ani jednou nepodíval na stupně vítězů. Pouze byl v letech 2004, 2010 a 2014 klasifikován na 4. místě. "Věřím, že kdyby mohl kterékoli ze svých vítězství vyměnit za triumf na Silverstone, udělal by to. Ale tak vám někdy padnou kostky. Tohle není jako hodit dvě šestky. Musíte si to vydobýt sami, a když to nejde, hodně vás to poznamená," vysvětluje Johnny, v současné době spolupracující se Sky F1.
Jako člověka si Herbert Buttona nesmírně váží, imponuje mu zejména způsob, jakým přijal v týmu Fernanda Alonsa. Také chápe, že Button trpí současnou špatnou výkonností McLarenu, ale zvládá tuto skutečnost profesionálně. "Získal pro McLaren první body, dokázal porazit Fernanda, o kterém se pořád mluví jako o jednom z nejlepších, ne-li nejlepším pilotovi v současném startovním poli. Dle mého názoru mu tohle hodně pomohlo, ačkoliv na začátku sezóny tvrdil, že mu na tom nezáleží," končí své hodnocení Herbert.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.