Johnny Herbert patřil mezi velké naděje britského motorsportu a jeho vstup do formule 1 to potvrzoval. Přišly ale problémy s neléčeným zraněním, určitá doba tápání a nakonec se velký talent zastavil u tří vyhraných Grand Prix. Jeho názory ale zní stále zajímavě.
Herbert domácí Grand Prix vyhrál v roce 1995 a byl to jeho premiérový triumf ve formuli 1. Nutno říci, že mu hodně napomohla kolize Michaela Schumachera a Damona Hilla, která se pak ještě dlouho "dohrávala" v debatách a rozhořčených komentářích, hraničících až s obviňováním. Vydělal na tom tehdy právě Herbert jako Schumacherův týmový kolega. Prohlásil, že po strastiplné cestě zpět na vrchol po těžkém zranění chodidel a kotníků po děsivé havárii ve formuli 3000 je Silverstone 1995 jedním z důležitých milníků jeho života.
"Obávám se, že Jenson Button podobnou chvíli na stupních vítězů nikdy nezažije. Vyhrál sice mistrovství světa, což pro něj asi bude důležitější. Ale britská Grand Prix, Silverstone, to je něco zvláštního. Měl ji vyhrát v roce 2009, kdy měl snad nejlepší auto ve své kariéře. Tento víkend se mu to nemůže podařit," tvrdí Herbert.
Je pravda, že ačkoliv se o Britech mluví jako o chladných povahách, neplatí to rozhodně v ochozech bývalého vojenského letiště. Stačí připomenout atmosféru z let 1977, kdy tu vyhrál Hunt, obrovské ovace o čtyři roky později, kdy divákům nevadilo, že John Watson je "jen" Severoir nebo rok 1991, kdy se miláčkem davu stal Nigel Mansell. Ostatně Mr. Red Five, jak se někdy Nigelovi říkalo, tu dosáhl velice ceněného double - dva roky po sobě dokázal nejen vyhrát, ale také zajet pole-position, nejrychlejší kolo v závodě a vést od startu do cíle. Tento "Grand Chelem" se nepodaří každý den.
"Button musí být ze své účasti na Silverstone vysloveně frustrovaný," tvrdí Herbert. Jenson tu jel už patnáct Grand Prix, ale i když jen třikrát nedojel do cíle, také se ani jednou nepodíval na stupně vítězů. Pouze byl v letech 2004, 2010 a 2014 klasifikován na 4. místě. "Věřím, že kdyby mohl kterékoli ze svých vítězství vyměnit za triumf na Silverstone, udělal by to. Ale tak vám někdy padnou kostky. Tohle není jako hodit dvě šestky. Musíte si to vydobýt sami, a když to nejde, hodně vás to poznamená," vysvětluje Johnny, v současné době spolupracující se Sky F1.
Jako člověka si Herbert Buttona nesmírně váží, imponuje mu zejména způsob, jakým přijal v týmu Fernanda Alonsa. Také chápe, že Button trpí současnou špatnou výkonností McLarenu, ale zvládá tuto skutečnost profesionálně. "Získal pro McLaren první body, dokázal porazit Fernanda, o kterém se pořád mluví jako o jednom z nejlepších, ne-li nejlepším pilotovi v současném startovním poli. Dle mého názoru mu tohle hodně pomohlo, ačkoliv na začátku sezóny tvrdil, že mu na tom nezáleží," končí své hodnocení Herbert.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.