Johnny Herbert patřil mezi velké naděje britského motorsportu a jeho vstup do formule 1 to potvrzoval. Přišly ale problémy s neléčeným zraněním, určitá doba tápání a nakonec se velký talent zastavil u tří vyhraných Grand Prix. Jeho názory ale zní stále zajímavě.
Herbert domácí Grand Prix vyhrál v roce 1995 a byl to jeho premiérový triumf ve formuli 1. Nutno říci, že mu hodně napomohla kolize Michaela Schumachera a Damona Hilla, která se pak ještě dlouho "dohrávala" v debatách a rozhořčených komentářích, hraničících až s obviňováním. Vydělal na tom tehdy právě Herbert jako Schumacherův týmový kolega. Prohlásil, že po strastiplné cestě zpět na vrchol po těžkém zranění chodidel a kotníků po děsivé havárii ve formuli 3000 je Silverstone 1995 jedním z důležitých milníků jeho života.
"Obávám se, že Jenson Button podobnou chvíli na stupních vítězů nikdy nezažije. Vyhrál sice mistrovství světa, což pro něj asi bude důležitější. Ale britská Grand Prix, Silverstone, to je něco zvláštního. Měl ji vyhrát v roce 2009, kdy měl snad nejlepší auto ve své kariéře. Tento víkend se mu to nemůže podařit," tvrdí Herbert.
Je pravda, že ačkoliv se o Britech mluví jako o chladných povahách, neplatí to rozhodně v ochozech bývalého vojenského letiště. Stačí připomenout atmosféru z let 1977, kdy tu vyhrál Hunt, obrovské ovace o čtyři roky později, kdy divákům nevadilo, že John Watson je "jen" Severoir nebo rok 1991, kdy se miláčkem davu stal Nigel Mansell. Ostatně Mr. Red Five, jak se někdy Nigelovi říkalo, tu dosáhl velice ceněného double - dva roky po sobě dokázal nejen vyhrát, ale také zajet pole-position, nejrychlejší kolo v závodě a vést od startu do cíle. Tento "Grand Chelem" se nepodaří každý den.
"Button musí být ze své účasti na Silverstone vysloveně frustrovaný," tvrdí Herbert. Jenson tu jel už patnáct Grand Prix, ale i když jen třikrát nedojel do cíle, také se ani jednou nepodíval na stupně vítězů. Pouze byl v letech 2004, 2010 a 2014 klasifikován na 4. místě. "Věřím, že kdyby mohl kterékoli ze svých vítězství vyměnit za triumf na Silverstone, udělal by to. Ale tak vám někdy padnou kostky. Tohle není jako hodit dvě šestky. Musíte si to vydobýt sami, a když to nejde, hodně vás to poznamená," vysvětluje Johnny, v současné době spolupracující se Sky F1.
Jako člověka si Herbert Buttona nesmírně váží, imponuje mu zejména způsob, jakým přijal v týmu Fernanda Alonsa. Také chápe, že Button trpí současnou špatnou výkonností McLarenu, ale zvládá tuto skutečnost profesionálně. "Získal pro McLaren první body, dokázal porazit Fernanda, o kterém se pořád mluví jako o jednom z nejlepších, ne-li nejlepším pilotovi v současném startovním poli. Dle mého názoru mu tohle hodně pomohlo, ačkoliv na začátku sezóny tvrdil, že mu na tom nezáleží," končí své hodnocení Herbert.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.