Bývalý šéf McLarenu Martin Withmarsh tráví momentálně chvíle na palubě jachty jako účastník závodu Amerického poháru Ben Ainslie Racing. Dle vlastních slov je smutné vidět, kam až F1 došla.
"Obávám se, že ji bude potřeba »rozbít a spálit«, aby pak povstala ve své celé síle a kráse. Formuli 1 miluji stejně jako miluji McLaren, vždyť jsem tam byl 25 let. Proto mě současná situace rmoutí," podotýká Withmarsh. "Působím už mimo F1, ale jak to je jen možné, zajímám se o dění uvnitř a není mi lhostejné, co se s tímto sportem děje."
Martin se domnívá, že bude potřeba učinit radikální kroky: "Něco jako očistný oheň - zbourat, spálit a postavit znovu. Dojde k tomu, ale jsem zarmoucen, když ten proces sleduji," dodal Withmarsh a připustil, že se F1 ne vždy dobře přizpůsobovala měnícím se okolnostem. "Proto se teď nachází v tak obtížné pozici."
"Když se ohlédnete zpět, tak před třiceti lety tu vládla tabáková éra, podpora motorsportu byla značná, proto působilo v F1 sedm z devíti největších automobilových společností. Tento duch se vytratil s hospodářskou krizí, následná proměna nám naznačila, že musíme změnit přístup a pokračovat na jiné úrovni. Zdá se, že otázka distribuce je nyní spravedlivější, ale jiné problémy přetrvávají a v současné době nás zavedly do hodně obtížné situace," myslí si Whitmarsh.
Sedmapadesátiletý Brit působil ve stáji McLaren do začátku loňského roku a rovněž zastával post předsedy Asociace týmů F1.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.