Problémy se spolehlivostí, havárie Alonsa, která neumožnila vůbec vyzkoušet nový uprgrade v závodním režimu a odstoupení Buttona podtrhlo další černý víkend McLarenu. Mistr světa z roku 2009 připouští, že udržet v týmu optimismus je pořád těžší, ale nikoli nemožné.
Penalizace, nepovedený závod, potřetí za sezónu ani jeden vůz v cíli - to zrovna není důvod k jásotu a Jenson Button to velice dobře ví. Připustil, že motivovat členy týmu k dalším změnám a posunu vpřed je téměř stejně těžké, jako bojovat na trati na nezáviděníhodných pozicích.
"Třeba Fernando měl na svém voze balíček změn, který teď můžeme hodit do koše, obrazně, samozřejmě," stěžuje si Button. "Byl to další velice špatný víkend, ale my si nesmíme připustit, že bychom klesli ještě níž. Ano, není lehké pořád odpovídat na otázky, co se s týmem děje a kdy dojde ke zlepšení, když pak prožijeme to, co v Rakousku. Ale naší povinností je mít pozitivní přístup, lidé v továrně ta interview také vidí, a kdyby z nich měli špatný pocit, tak se všechno ještě zhorší. I my se musíme postarat o dobrou náladu, i když k tomu moc důvodů není. Ale pořád nemůžeme plavat u dna," horuje Button.
"Nechci, aby to znělo jako klišé, teď je naším cílem domácí Grand Prix. Pevně věřím tomu, že na Silverstone to bude docela jiný závodní víkend," burcuje Button tým a připouští, že ačkoliv měl v minulosti hodně těžké sezóny, nepočítal, že právě u McLarenu ve spojení s Hondou klesne natolik dolů. Ale zbraně neskládá.
"Musíme ve zlepšení věřit. Už jsem měl špatné období a bylo rozhodně delší než nyní. Je také naším úkolem působit na ostatní - my jsme jako piloti nejvíc vidět, takže musíme lidem v továrně ukázat, že máme sebevědomí a víru v posun kupředu, že ty změny přijdou," tak trochu naráží na dřívější Alonsovy nářky Jenson. "Lidé věnují spoustu hodin přípravě nových komponentů. Použili jsme některé díly, které byly původně plánovany až pro další závody, takže odvedli skvělou práci a my od nich potřebujeme, aby v ní pokračovali. Bude to dlouhá cesta, ale zlepšení je určitě na dosah," neztrácí naději Button.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.