Odstoupení obou vozů v Grand Prix Kanady rozhodně není důkazem toho, že by se McLaren zlepšoval. Jenson Button se obává, že přes veškerá prohlášení může mít tým potíže i v nadcházejícím závodě v Rakousku.
Britského pilota vede k této úvaze skutečnost, že rakouský Red Bull Ring svou povahou, dlouhými rovinkami a ostrými zatáčkami není pro motor Honda optimální. Veterán, který jezdí formuli 1 od roku 2000 a v roce 2009 se stal na voze Brawn GP Mercedes mistrem světa tak očekává na Spielbergu další těžký víkend.
"Tým bude posuzován podle toho, jak se v neděli umístí. Pokrok v zákulisí, v trénincích, kvalifikaci nebo v přípravě na závod zůstane ve stínu výsledku, je podružný. Někdy je skutečně komplikované po těžké Grand Prix vidět pozitiva. Samozřejmě ale nesmíme zapomenout, jak daleko už jsme došli.
Když oba vozy vypadnou ze závodu, tak výsledek vůbec neodpovídá tvrdé práci, kterou jsme odvedli. Zaměřili jsme se na pokrok, stále provádíme všemožná zlepšení a rozhodně v týmu nepanuje poraženecká nálada, ať už ve Wokingu nebo Sakuře," svěřuje se dále Button.
Přesto vítěz 15 Grand Prix předvídá, že spíš než krok kupředu bude účinkování McLarenu v Rakousku zaměřeno na to, aby s Alonsem vůbec závod dokončili. "Na papíře by Red Bull Ring našemu vozu vyhovovat neměl. Já chci ale zajet dobrý závod a v každé jeho části využít změn, které jsme udělali. Proto se na osmý závod sezóny těším," uzavírá Button.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.