Odstoupení obou vozů v Grand Prix Kanady rozhodně není důkazem toho, že by se McLaren zlepšoval. Jenson Button se obává, že přes veškerá prohlášení může mít tým potíže i v nadcházejícím závodě v Rakousku.
Britského pilota vede k této úvaze skutečnost, že rakouský Red Bull Ring svou povahou, dlouhými rovinkami a ostrými zatáčkami není pro motor Honda optimální. Veterán, který jezdí formuli 1 od roku 2000 a v roce 2009 se stal na voze Brawn GP Mercedes mistrem světa tak očekává na Spielbergu další těžký víkend.
"Tým bude posuzován podle toho, jak se v neděli umístí. Pokrok v zákulisí, v trénincích, kvalifikaci nebo v přípravě na závod zůstane ve stínu výsledku, je podružný. Někdy je skutečně komplikované po těžké Grand Prix vidět pozitiva. Samozřejmě ale nesmíme zapomenout, jak daleko už jsme došli.
Když oba vozy vypadnou ze závodu, tak výsledek vůbec neodpovídá tvrdé práci, kterou jsme odvedli. Zaměřili jsme se na pokrok, stále provádíme všemožná zlepšení a rozhodně v týmu nepanuje poraženecká nálada, ať už ve Wokingu nebo Sakuře," svěřuje se dále Button.
Přesto vítěz 15 Grand Prix předvídá, že spíš než krok kupředu bude účinkování McLarenu v Rakousku zaměřeno na to, aby s Alonsem vůbec závod dokončili. "Na papíře by Red Bull Ring našemu vozu vyhovovat neměl. Já chci ale zajet dobrý závod a v každé jeho části využít změn, které jsme udělali. Proto se na osmý závod sezóny těším," uzavírá Button.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.