Problémy, se kterými se doposud spřežení McLaren-Honda potýkalo, přiměly Fernanda Alonsa, aby zveřejnil svůj názor, že tým už by se měl soustředit na vývoj vozu pro příští sezónu.
Španělský pilot a jeho kolega Jenson Button se musí v nastávající Grand Prix Rakouska vypořádat s citelnou penalizací, protože každý použil už čtvrtý motor. Button má v současné době už pátý MGU-H a turbodmychadlo. V Kanadě musel proto v úvodních třech kolech absolvovat povinný průjezd boxy. Díky selhání ERS vůbec neabsolvoval kvalifikaci, takže se ocitl v závěru startovního roštu.
Ačkoliv Alonso některá dílčí zlepšení uznává, i tak se domnívá, že by bylo rozumější věnovat aktivitu přípravě nového vozu pro následující sezónu. "Myslím, že pozice, na níž se nyní nacházíme, k tomu přímo vybízí. Nebudu mít problém s tím, abych do každého závodu startoval z boxové uličky, pokud se auto bude zlepšovat. Ale prioritou by měla být koncentrace na příští rok, zjistit už teď, čeho tým může dosáhnout," burcuje Alonso.
"Tvrdím, že pokrok až do této chvíle je úžasný, takže v druhé polovině sezóny můžeme očekávat ledacos. V týmu převládá spíš optimistická nálada," tvrdí Fernando, ačkoliv jeho projev do týmové komunikace během kanadské Grand Prix naznačoval něco jiného.
Se Španělovým úsudkem nesouhlasí Jenson Button. Domnívá se, že by bylo příliš unáhleným krokem letošní rok zabalit a soustředit veškerou pozornost na příští ročník. "Měli bychom se podílet na vývoji, snažit se dosáhnout vyšší rychlosti a odvést v závodech co nejlepší výkon. S ohledem na současné výsledky se už většina z nás těší na následující sezónu, v níž chceme být pochopitelně mnohem výš.
Ale aby nastal kýžený pokrok, musíte se neustále snažit v každém závodě, aby vše směřovalo tam, kam potřebujeme. Nelze přehlédnout, že těch problémů bylo víc, než nám je milé. Hodláme je řešit, jak to jen půjde, protože jinak jsme s vývojem celkem spokojeni," uzavírá Button.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.