Problémy, se kterými se doposud spřežení McLaren-Honda potýkalo, přiměly Fernanda Alonsa, aby zveřejnil svůj názor, že tým už by se měl soustředit na vývoj vozu pro příští sezónu.
Španělský pilot a jeho kolega Jenson Button se musí v nastávající Grand Prix Rakouska vypořádat s citelnou penalizací, protože každý použil už čtvrtý motor. Button má v současné době už pátý MGU-H a turbodmychadlo. V Kanadě musel proto v úvodních třech kolech absolvovat povinný průjezd boxy. Díky selhání ERS vůbec neabsolvoval kvalifikaci, takže se ocitl v závěru startovního roštu.
Ačkoliv Alonso některá dílčí zlepšení uznává, i tak se domnívá, že by bylo rozumější věnovat aktivitu přípravě nového vozu pro následující sezónu. "Myslím, že pozice, na níž se nyní nacházíme, k tomu přímo vybízí. Nebudu mít problém s tím, abych do každého závodu startoval z boxové uličky, pokud se auto bude zlepšovat. Ale prioritou by měla být koncentrace na příští rok, zjistit už teď, čeho tým může dosáhnout," burcuje Alonso.
"Tvrdím, že pokrok až do této chvíle je úžasný, takže v druhé polovině sezóny můžeme očekávat ledacos. V týmu převládá spíš optimistická nálada," tvrdí Fernando, ačkoliv jeho projev do týmové komunikace během kanadské Grand Prix naznačoval něco jiného.
Se Španělovým úsudkem nesouhlasí Jenson Button. Domnívá se, že by bylo příliš unáhleným krokem letošní rok zabalit a soustředit veškerou pozornost na příští ročník. "Měli bychom se podílet na vývoji, snažit se dosáhnout vyšší rychlosti a odvést v závodech co nejlepší výkon. S ohledem na současné výsledky se už většina z nás těší na následující sezónu, v níž chceme být pochopitelně mnohem výš.
Ale aby nastal kýžený pokrok, musíte se neustále snažit v každém závodě, aby vše směřovalo tam, kam potřebujeme. Nelze přehlédnout, že těch problémů bylo víc, než nám je milé. Hodláme je řešit, jak to jen půjde, protože jinak jsme s vývojem celkem spokojeni," uzavírá Button.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.