Problémy, se kterými se doposud spřežení McLaren-Honda potýkalo, přiměly Fernanda Alonsa, aby zveřejnil svůj názor, že tým už by se měl soustředit na vývoj vozu pro příští sezónu.
Španělský pilot a jeho kolega Jenson Button se musí v nastávající Grand Prix Rakouska vypořádat s citelnou penalizací, protože každý použil už čtvrtý motor. Button má v současné době už pátý MGU-H a turbodmychadlo. V Kanadě musel proto v úvodních třech kolech absolvovat povinný průjezd boxy. Díky selhání ERS vůbec neabsolvoval kvalifikaci, takže se ocitl v závěru startovního roštu.
Ačkoliv Alonso některá dílčí zlepšení uznává, i tak se domnívá, že by bylo rozumější věnovat aktivitu přípravě nového vozu pro následující sezónu. "Myslím, že pozice, na níž se nyní nacházíme, k tomu přímo vybízí. Nebudu mít problém s tím, abych do každého závodu startoval z boxové uličky, pokud se auto bude zlepšovat. Ale prioritou by měla být koncentrace na příští rok, zjistit už teď, čeho tým může dosáhnout," burcuje Alonso.
"Tvrdím, že pokrok až do této chvíle je úžasný, takže v druhé polovině sezóny můžeme očekávat ledacos. V týmu převládá spíš optimistická nálada," tvrdí Fernando, ačkoliv jeho projev do týmové komunikace během kanadské Grand Prix naznačoval něco jiného.
Se Španělovým úsudkem nesouhlasí Jenson Button. Domnívá se, že by bylo příliš unáhleným krokem letošní rok zabalit a soustředit veškerou pozornost na příští ročník. "Měli bychom se podílet na vývoji, snažit se dosáhnout vyšší rychlosti a odvést v závodech co nejlepší výkon. S ohledem na současné výsledky se už většina z nás těší na následující sezónu, v níž chceme být pochopitelně mnohem výš.
Ale aby nastal kýžený pokrok, musíte se neustále snažit v každém závodě, aby vše směřovalo tam, kam potřebujeme. Nelze přehlédnout, že těch problémů bylo víc, než nám je milé. Hodláme je řešit, jak to jen půjde, protože jinak jsme s vývojem celkem spokojeni," uzavírá Button.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.