Toro Rosso podle technického ředitele Jamese Keye přivezlo do Barcelony k poslednímu testu spoustu nových dílů - "téměř zcela nové auto."
Co se na vozu STR10 změnilo? Nový je nos podobný Williamsu, nová je aerodynamické uspořádání, chlazení a zavěšení.
"Auto je tady radikálně odlišné, takže musíme začít znovu," uvádí Key pro Autosport k práci na nastavení. "Samotné auto je téměř zcela nové: aero, chlazení, zavěšení a nos." Přiznává, že se v přední části vozu nechali inspirovat svým soupeřem z Grove.
"Jde o směr Williamsu. My jsme vždy věděli, že to je ta správná cesta. Jediný důvod, proč jsme udělali dlouhý nos, bylo to, že tento je technicky náročnější u nárazových testů, a my jsme chtěli v pohodě projít. Nos a zbytek vozu představuje skutečný závodní vůz. Všechno předtím bylo vyrobeno o měsíce dříve z pohledu aerodynamiky," vysvětluje technický ředitel.
Srovnání staršího a nového auta STR10 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Konzervativní přístup zpočátku zvolili proto, aby nováčci v týmu - Max Verstappen a Carlos Sainz, jr. - mohli co nejvíce jezdit. "Chtěli jsme mít zkrátka bezpečné auto. Bylo konzervativní, abychom měli nějaký základ."
Tohle je ale závodní auto. Já bych si byl býval přál začít vlastně s ním, protože jde o velký krok ve srovnání s prvně představeným vozem. To je to, na čem jsme pracovali," hlásí se Key hrdě k vylepšenému monopostu Toro Rosso, s nímž včera Sainz ujel přes 400 km.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.