Toro Rosso podle technického ředitele Jamese Keye přivezlo do Barcelony k poslednímu testu spoustu nových dílů - "téměř zcela nové auto."
Co se na vozu STR10 změnilo? Nový je nos podobný Williamsu, nová je aerodynamické uspořádání, chlazení a zavěšení.
"Auto je tady radikálně odlišné, takže musíme začít znovu," uvádí Key pro Autosport k práci na nastavení. "Samotné auto je téměř zcela nové: aero, chlazení, zavěšení a nos." Přiznává, že se v přední části vozu nechali inspirovat svým soupeřem z Grove.
"Jde o směr Williamsu. My jsme vždy věděli, že to je ta správná cesta. Jediný důvod, proč jsme udělali dlouhý nos, bylo to, že tento je technicky náročnější u nárazových testů, a my jsme chtěli v pohodě projít. Nos a zbytek vozu představuje skutečný závodní vůz. Všechno předtím bylo vyrobeno o měsíce dříve z pohledu aerodynamiky," vysvětluje technický ředitel.
Srovnání staršího a nového auta STR10 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Konzervativní přístup zpočátku zvolili proto, aby nováčci v týmu - Max Verstappen a Carlos Sainz, jr. - mohli co nejvíce jezdit. "Chtěli jsme mít zkrátka bezpečné auto. Bylo konzervativní, abychom měli nějaký základ."
Tohle je ale závodní auto. Já bych si byl býval přál začít vlastně s ním, protože jde o velký krok ve srovnání s prvně představeným vozem. To je to, na čem jsme pracovali," hlásí se Key hrdě k vylepšenému monopostu Toro Rosso, s nímž včera Sainz ujel přes 400 km.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.