Tým Toro Rosso představil veřejnosti svůj nový vůz, se kterým budou nováčkové Max Verstappen a Carlos Sainz Jr. bojovat v sezóně 2015: STR10.
Scuderia Toro Rosso dnes v Jerezu představila svoji novou zbraň pro rok 2015 - vůz STR10 poháněný motorem Renault, se kterým budou závodit nováčci Max Verstappen a Carslos Sainz Jr.
Technický ředitel týmu, James Key, prozradil, že zimní přípravy šly lépe než loni, avšak výsledkem je komplikovanější vůz.
"Letos jsme se vydali jinou cestou. Udělali jsme krok vpřed a myslím, že ve druhém roce podobných technických pravidel je to potřeba. V prvním roce se učíte, dál musíte udělat pokrok. O tom jsme hodně přemýšleli. Prodloužili jsme dobu designování a vše stihli. Zima šla lépe," uvedl Key.
Video: Představení nového vozu ze všech úhlů (zdroj: Red Bull)
Potvrdil také, že vůz, který uvidíme v Jerezu, se do příštích testů v Barceloně a pro první závod v Austrálii ještě změní.
"Stále ještě musíme udělat kus práce. Mohu říci, že dnes představujeme konzervativní auto. Vidíte loňské přední a zadní křídlo, velký výfuk, který zřejmě není nezbytný, ale bezpochyby jej můžeme bez problémů chladit. Na výfuku jsme pracovali a vyvýjeli ho oproti loňsku. Nos není zrovna nejhezčí, ale očekávám, že to se ještě změní. Plánujeme s našimi novými piloty najet první kilometry. Nehledáme v prvních testech nejlepší výkonnost, chceme zapracovat na základech jak nejlépe budeme moci. Ve třetím testu uvidíte pravé STR10," okomentoval jejich plány Key.
Nové Toro Rosso STR10 v akci (foto: Red Bull)
Do nové sezóny tým také oznámil spolupráci s novým sponozorem - na voze se bude objevovat kromě již zavedených jmen jako CEPSA, Red Bull či Nova Chemicals také značka pivovaru Estrella Galicia.
Šéf týmu Franz Tost se domnívá, že se jedná o nejlepší vůz, který zatím postavili. Podle něj je design auta čistý a pokud je čistý, měl by být vůz i rychlý a také on upozorňuje na to, že se z loňské sezóny poučili. Jejich cílem je páté místo v poháru konstruktérů.
Srovnání loňského a letošního vozu (foto: Scuderia Toro Rosso)
Aktualizovanou fotogalerii najdete pod článkem, snímek ve vysokém rozlišení mezi tapetami.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.