Tým Toro Rosso představil veřejnosti svůj nový vůz, se kterým budou nováčkové Max Verstappen a Carlos Sainz Jr. bojovat v sezóně 2015: STR10.
Scuderia Toro Rosso dnes v Jerezu představila svoji novou zbraň pro rok 2015 - vůz STR10 poháněný motorem Renault, se kterým budou závodit nováčci Max Verstappen a Carslos Sainz Jr.
Technický ředitel týmu, James Key, prozradil, že zimní přípravy šly lépe než loni, avšak výsledkem je komplikovanější vůz.
"Letos jsme se vydali jinou cestou. Udělali jsme krok vpřed a myslím, že ve druhém roce podobných technických pravidel je to potřeba. V prvním roce se učíte, dál musíte udělat pokrok. O tom jsme hodně přemýšleli. Prodloužili jsme dobu designování a vše stihli. Zima šla lépe," uvedl Key.
Video: Představení nového vozu ze všech úhlů (zdroj: Red Bull)
Potvrdil také, že vůz, který uvidíme v Jerezu, se do příštích testů v Barceloně a pro první závod v Austrálii ještě změní.
"Stále ještě musíme udělat kus práce. Mohu říci, že dnes představujeme konzervativní auto. Vidíte loňské přední a zadní křídlo, velký výfuk, který zřejmě není nezbytný, ale bezpochyby jej můžeme bez problémů chladit. Na výfuku jsme pracovali a vyvýjeli ho oproti loňsku. Nos není zrovna nejhezčí, ale očekávám, že to se ještě změní. Plánujeme s našimi novými piloty najet první kilometry. Nehledáme v prvních testech nejlepší výkonnost, chceme zapracovat na základech jak nejlépe budeme moci. Ve třetím testu uvidíte pravé STR10," okomentoval jejich plány Key.
Nové Toro Rosso STR10 v akci (foto: Red Bull)
Do nové sezóny tým také oznámil spolupráci s novým sponozorem - na voze se bude objevovat kromě již zavedených jmen jako CEPSA, Red Bull či Nova Chemicals také značka pivovaru Estrella Galicia.
Šéf týmu Franz Tost se domnívá, že se jedná o nejlepší vůz, který zatím postavili. Podle něj je design auta čistý a pokud je čistý, měl by být vůz i rychlý a také on upozorňuje na to, že se z loňské sezóny poučili. Jejich cílem je páté místo v poháru konstruktérů.
Srovnání loňského a letošního vozu (foto: Scuderia Toro Rosso)
Aktualizovanou fotogalerii najdete pod článkem, snímek ve vysokém rozlišení mezi tapetami.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.