Tým Toro Rosso představil veřejnosti svůj nový vůz, se kterým budou nováčkové Max Verstappen a Carlos Sainz Jr. bojovat v sezóně 2015: STR10.
Scuderia Toro Rosso dnes v Jerezu představila svoji novou zbraň pro rok 2015 - vůz STR10 poháněný motorem Renault, se kterým budou závodit nováčci Max Verstappen a Carslos Sainz Jr.
Technický ředitel týmu, James Key, prozradil, že zimní přípravy šly lépe než loni, avšak výsledkem je komplikovanější vůz.
"Letos jsme se vydali jinou cestou. Udělali jsme krok vpřed a myslím, že ve druhém roce podobných technických pravidel je to potřeba. V prvním roce se učíte, dál musíte udělat pokrok. O tom jsme hodně přemýšleli. Prodloužili jsme dobu designování a vše stihli. Zima šla lépe," uvedl Key.
Video: Představení nového vozu ze všech úhlů (zdroj: Red Bull)
Potvrdil také, že vůz, který uvidíme v Jerezu, se do příštích testů v Barceloně a pro první závod v Austrálii ještě změní.
"Stále ještě musíme udělat kus práce. Mohu říci, že dnes představujeme konzervativní auto. Vidíte loňské přední a zadní křídlo, velký výfuk, který zřejmě není nezbytný, ale bezpochyby jej můžeme bez problémů chladit. Na výfuku jsme pracovali a vyvýjeli ho oproti loňsku. Nos není zrovna nejhezčí, ale očekávám, že to se ještě změní. Plánujeme s našimi novými piloty najet první kilometry. Nehledáme v prvních testech nejlepší výkonnost, chceme zapracovat na základech jak nejlépe budeme moci. Ve třetím testu uvidíte pravé STR10," okomentoval jejich plány Key.
Nové Toro Rosso STR10 v akci (foto: Red Bull)
Do nové sezóny tým také oznámil spolupráci s novým sponozorem - na voze se bude objevovat kromě již zavedených jmen jako CEPSA, Red Bull či Nova Chemicals také značka pivovaru Estrella Galicia.
Šéf týmu Franz Tost se domnívá, že se jedná o nejlepší vůz, který zatím postavili. Podle něj je design auta čistý a pokud je čistý, měl by být vůz i rychlý a také on upozorňuje na to, že se z loňské sezóny poučili. Jejich cílem je páté místo v poháru konstruktérů.
Srovnání loňského a letošního vozu (foto: Scuderia Toro Rosso)
Aktualizovanou fotogalerii najdete pod článkem, snímek ve vysokém rozlišení mezi tapetami.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.