Rozsáhlé strukturální změny by měly Ferrari opět přivést na čelo F1. Podle spekulací z Británie končí u týmu šéf motorárny, Luca Marmorini.
Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, očekává brzký návrat svého týmu na čelo F1. Tým z Marenella, který už několik let čeká na další titul, je letos proti Mercedesu (a nejen jemu) bezmocný. Špatný vstup do sezony odnesl vyhazovem Stefano Domenicali, jeho místo zaujal Marco Mattiacci.
Ten je v čele týmu sice jen krátce, přesto už podle spekulací měl učinit jeden zásadní krok: Z týmu by měl odcházet Luca Marmorini, který je zodpovědný za vývoj motorů. Tento zkušený expert měl nést odpovědnost za konkurenceschopnost motoru V6 od Ferrari. Oficiální komentář k údajné změně však zatím nepřišel.
"To nemohu komentovat. Pravdou je, že na spoustě pozicích plánujeme momentálně restrukturalizaci. Až budeme mít co říct, tak to oznámíme," řekl mluvčí italské stáje. Marmorini už podle spekulací z Itálie svou pozici nezastává, nicméně jeho nástupce nebyl doposud nalezen.
Přišel Luca Marmorini o svoji práci? Spekulace se šíří (zdroj: Scuderia Ferrari)
Podle Mattiacciho však budou padat další hlavy. "Konkrétní jména říkat nebudu," řekl šéf týmu pro 'Autosprint'. V loňské sezoně příchozí James Allison by se však bát neměl, ten má být jakousi pravou rukou Mattiacciho.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.