Rozsáhlé strukturální změny by měly Ferrari opět přivést na čelo F1. Podle spekulací z Británie končí u týmu šéf motorárny, Luca Marmorini.
Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, očekává brzký návrat svého týmu na čelo F1. Tým z Marenella, který už několik let čeká na další titul, je letos proti Mercedesu (a nejen jemu) bezmocný. Špatný vstup do sezony odnesl vyhazovem Stefano Domenicali, jeho místo zaujal Marco Mattiacci.
Ten je v čele týmu sice jen krátce, přesto už podle spekulací měl učinit jeden zásadní krok: Z týmu by měl odcházet Luca Marmorini, který je zodpovědný za vývoj motorů. Tento zkušený expert měl nést odpovědnost za konkurenceschopnost motoru V6 od Ferrari. Oficiální komentář k údajné změně však zatím nepřišel.
"To nemohu komentovat. Pravdou je, že na spoustě pozicích plánujeme momentálně restrukturalizaci. Až budeme mít co říct, tak to oznámíme," řekl mluvčí italské stáje. Marmorini už podle spekulací z Itálie svou pozici nezastává, nicméně jeho nástupce nebyl doposud nalezen.
Přišel Luca Marmorini o svoji práci? Spekulace se šíří (zdroj: Scuderia Ferrari)
Podle Mattiacciho však budou padat další hlavy. "Konkrétní jména říkat nebudu," řekl šéf týmu pro 'Autosprint'. V loňské sezoně příchozí James Allison by se však bát neměl, ten má být jakousi pravou rukou Mattiacciho.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.