Rozsáhlé strukturální změny by měly Ferrari opět přivést na čelo F1. Podle spekulací z Británie končí u týmu šéf motorárny, Luca Marmorini.
Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, očekává brzký návrat svého týmu na čelo F1. Tým z Marenella, který už několik let čeká na další titul, je letos proti Mercedesu (a nejen jemu) bezmocný. Špatný vstup do sezony odnesl vyhazovem Stefano Domenicali, jeho místo zaujal Marco Mattiacci.
Ten je v čele týmu sice jen krátce, přesto už podle spekulací měl učinit jeden zásadní krok: Z týmu by měl odcházet Luca Marmorini, který je zodpovědný za vývoj motorů. Tento zkušený expert měl nést odpovědnost za konkurenceschopnost motoru V6 od Ferrari. Oficiální komentář k údajné změně však zatím nepřišel.
"To nemohu komentovat. Pravdou je, že na spoustě pozicích plánujeme momentálně restrukturalizaci. Až budeme mít co říct, tak to oznámíme," řekl mluvčí italské stáje. Marmorini už podle spekulací z Itálie svou pozici nezastává, nicméně jeho nástupce nebyl doposud nalezen.
Přišel Luca Marmorini o svoji práci? Spekulace se šíří (zdroj: Scuderia Ferrari)
Podle Mattiacciho však budou padat další hlavy. "Konkrétní jména říkat nebudu," řekl šéf týmu pro 'Autosprint'. V loňské sezoně příchozí James Allison by se však bát neměl, ten má být jakousi pravou rukou Mattiacciho.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.