Manažer Julese Bianchiho Nicolas Todt tvrdí, že letošní sezona může znamenat zlom v kariéře francouzského jezdce týmu Marussia
Nicolas Todt prohlásil, že letošní sezona bude pro Julese Bianchiho tou, ve které si svým výkonem řekne o místo v silnějším týmu. Jezdec z francouzského města Nice v poslední Velké ceně Monaka využil šanci a získal skvělé deváté místo. Pomohlo mu také odstoupení většího počtu jezdců ze závodu, ale platnou zůstává skutečnost, že získal vůbec první body pro tým Marussia.
„Mám skutečnou radost z jeho úspěchu a jsem také rád, že Marussia získala první body,“ svěřil se Nicolas Todt, který má už několik let na starosti kariéru Bianchiho. Nicolas Todt, syn známějšího Jeana Todta, založil v roce 2003 společnost All Road Management, která se specializuje na výchovu a pomoc v kariéře mladých profesionálních jezdců, mezi nimi i Julese Bianchiho.
„Já to vnímám i jako můj úspěch, zejména na okruhu, který se mezi jezdci počítá víc, než všechny ostatní. Je to takový odrazový můstek. Přesně takové výsledky můžou znamenat start velké kariéry.“
Nicolas Todt věřil Bianchimu už od začátku jeho kariéry v F1 v minulé sezoně. „Jules zaznamenal velký pokrok už před rokem a půl. Myslím, že i ostatní si to všimli, vždyť v minulém roce byl jedním důležitým magazínem vyhlášen za nejlepšího nováčka sezony. V této sezoně svou pověst potvrzuje. Po složitém začátku sezony – menší jezdecké chyby, nekonkurenceschopný vůz, mechanické závady atd. – využil Jules svou šanci výjimečným způsobem.
Disponuje obrovským potenciálem. Dokázal to devátým místem v Monaku a já doufám, že v dobrých výsledcích bude pokračovat. Podle mě je to nejlepší jezdec své generace. Bylo by to jen plýtvání jeho talentem, kdybychom ho nepodpořili. Možní nebude hvězdou, ale určitě výborným jezdcem.“
Marussia teď musí dokázat pokrok v Kanadě i Anglii (mezitím se uskuteční také Velká cena Rakouska), kde dlouhé rovinky odhalí rozdíly ve výkonu motorů.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.