Manažer Julese Bianchiho Nicolas Todt tvrdí, že letošní sezona může znamenat zlom v kariéře francouzského jezdce týmu Marussia
Nicolas Todt prohlásil, že letošní sezona bude pro Julese Bianchiho tou, ve které si svým výkonem řekne o místo v silnějším týmu. Jezdec z francouzského města Nice v poslední Velké ceně Monaka využil šanci a získal skvělé deváté místo. Pomohlo mu také odstoupení většího počtu jezdců ze závodu, ale platnou zůstává skutečnost, že získal vůbec první body pro tým Marussia.
„Mám skutečnou radost z jeho úspěchu a jsem také rád, že Marussia získala první body,“ svěřil se Nicolas Todt, který má už několik let na starosti kariéru Bianchiho. Nicolas Todt, syn známějšího Jeana Todta, založil v roce 2003 společnost All Road Management, která se specializuje na výchovu a pomoc v kariéře mladých profesionálních jezdců, mezi nimi i Julese Bianchiho.
„Já to vnímám i jako můj úspěch, zejména na okruhu, který se mezi jezdci počítá víc, než všechny ostatní. Je to takový odrazový můstek. Přesně takové výsledky můžou znamenat start velké kariéry.“
Nicolas Todt věřil Bianchimu už od začátku jeho kariéry v F1 v minulé sezoně. „Jules zaznamenal velký pokrok už před rokem a půl. Myslím, že i ostatní si to všimli, vždyť v minulém roce byl jedním důležitým magazínem vyhlášen za nejlepšího nováčka sezony. V této sezoně svou pověst potvrzuje. Po složitém začátku sezony – menší jezdecké chyby, nekonkurenceschopný vůz, mechanické závady atd. – využil Jules svou šanci výjimečným způsobem.
Disponuje obrovským potenciálem. Dokázal to devátým místem v Monaku a já doufám, že v dobrých výsledcích bude pokračovat. Podle mě je to nejlepší jezdec své generace. Bylo by to jen plýtvání jeho talentem, kdybychom ho nepodpořili. Možní nebude hvězdou, ale určitě výborným jezdcem.“
Marussia teď musí dokázat pokrok v Kanadě i Anglii (mezitím se uskuteční také Velká cena Rakouska), kde dlouhé rovinky odhalí rozdíly ve výkonu motorů.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.