Manažer Julese Bianchiho Nicolas Todt tvrdí, že letošní sezona může znamenat zlom v kariéře francouzského jezdce týmu Marussia
Nicolas Todt prohlásil, že letošní sezona bude pro Julese Bianchiho tou, ve které si svým výkonem řekne o místo v silnějším týmu. Jezdec z francouzského města Nice v poslední Velké ceně Monaka využil šanci a získal skvělé deváté místo. Pomohlo mu také odstoupení většího počtu jezdců ze závodu, ale platnou zůstává skutečnost, že získal vůbec první body pro tým Marussia.
„Mám skutečnou radost z jeho úspěchu a jsem také rád, že Marussia získala první body,“ svěřil se Nicolas Todt, který má už několik let na starosti kariéru Bianchiho. Nicolas Todt, syn známějšího Jeana Todta, založil v roce 2003 společnost All Road Management, která se specializuje na výchovu a pomoc v kariéře mladých profesionálních jezdců, mezi nimi i Julese Bianchiho.
„Já to vnímám i jako můj úspěch, zejména na okruhu, který se mezi jezdci počítá víc, než všechny ostatní. Je to takový odrazový můstek. Přesně takové výsledky můžou znamenat start velké kariéry.“
Nicolas Todt věřil Bianchimu už od začátku jeho kariéry v F1 v minulé sezoně. „Jules zaznamenal velký pokrok už před rokem a půl. Myslím, že i ostatní si to všimli, vždyť v minulém roce byl jedním důležitým magazínem vyhlášen za nejlepšího nováčka sezony. V této sezoně svou pověst potvrzuje. Po složitém začátku sezony – menší jezdecké chyby, nekonkurenceschopný vůz, mechanické závady atd. – využil Jules svou šanci výjimečným způsobem.
Disponuje obrovským potenciálem. Dokázal to devátým místem v Monaku a já doufám, že v dobrých výsledcích bude pokračovat. Podle mě je to nejlepší jezdec své generace. Bylo by to jen plýtvání jeho talentem, kdybychom ho nepodpořili. Možní nebude hvězdou, ale určitě výborným jezdcem.“
Marussia teď musí dokázat pokrok v Kanadě i Anglii (mezitím se uskuteční také Velká cena Rakouska), kde dlouhé rovinky odhalí rozdíly ve výkonu motorů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.