Podle brazilského jezdce Luize Razii si místo u Toro Rosso zasloužil Antonio Felix da Costa. Díky penězům se však před něj dostal Daniil Kvjat.
Samotný Razia přišel před rokem o místo v F1 u Marussie poté, co nedorazily peníze od jeho sponzorů. Podle něj je Da Costa lepší než Kvjat, který však byl zajímavější z finančního pohledu.
Cení si výkonů Da Costy ve Formuli Renault 3.5: "Antonio vyhrál třetí závod ve Světové sérii. Tým Arden je dobrý, ale měl během sezóny určité problémy - on i tak skončil v šampionátu na třetím místě."
"Jsem ďáblův advokát, protože jsme s Antoniem kamarádi, ale myslím si, že byl v mnohem lepší pozici [než Kvjat pro postup do F1]. Ale všichni víme, že to není vše. Je zcela jasné, že příští tři roky se bude závodit v Rusku - a Formule 1 potřebuje Rusa.
F1 je velmi politickou kategorií a [Kvjat] je dokonce sponzorován ruskou bankou. Toro Rosso má problémy, stejně jako všichni ostatní, takže šlo o situaci, v níž to pro něj všechno zapadlo do sebe," dodává Razia pro TotalRace.
Antonio Felix da Costa (vlevo) s odborným poradcem Red Bullu Helmutem Markem(foto: Red Bull Racing)
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.