Martin Whitmarsh se domnívá, že příští rok bude nejsilnějším týmem Mercedes. Nová pravidla také vnímá jako šanci McLarenu vrátit se na vítězné příčky.
Příští rok čeká týmy zcela nový začátek a největší očekávání se nyní upínají na motory. Mercedes a Ferrari budou jedinými týmy, které si motory dodávají i vyrábějí samy. A podle Martina Whimarshe, šéfa McLarenu, bude nejsilnějším týmem Mercedes, který letos vybojoval druhé místo v poháru konstruktérů.
"Moje podezření je, že nejsilnější bude Mercedes. Říkám to proto, že jsem trošku zaujatý, ale také proto, že mám nějaké povědomí o rozpočtech těch tří společností. Myslím, že Mercedes má dobrý rozpočet, zázemí i zaměstnance," hádá Whitmarsh.
Dodává, že sice nemá úplný přehled, ale pokud by si měl vsadit, vsadil by si příští rok právě na Mercedes.
Věří také, že nová pravidla budou po nepodařené sezoně pro McLaren možností vrátit se zpět na vrchol. "Zda opravdu věřím, že příští rok můžeme zvítězit? Ano! Je to všechno, na co se nyní zaměřujeme? Ano, takže to můžeme zvládnout. Vím, jestli to dokážeme? Ne... Máme ale rádi změny a myslím, že je to skvělá příležitost, vnímám to tak. Je to hodně vzrušující," uvedl pro Autosport.
Podle Garyho Andrsona z BBC je však problém McLarenu hlubší. "Z mého pohledu je ten případ jasný. Od odchodu Adriana Neweyho McLarenu chybí vůdčí osobnost. Nemusel by jí být Newey, ale potřebují lídra. Spoléhají se na širší skupinu lidí a to v F1 nikdy nebude fungovat," domnívá se. Podle něj u McLarenu nevěděli, proč byl loňský vůz rychlý a letos netušili, proč je pomalý.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.