Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone se má podle německých médií dnes kvůli motorům sejít v Paříži s předsedou představenstva Renaultu - s Carlose Ghosnem.
Tito dva spolu musí vyřešit spor: údajně se jedná pouze o motorhome Renaultu. V Barceloně totiž Bernie vykázal společnost dodávající motory Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Williamsu mimo paddock.
"Renault je dodavatel, a kdybychom je nechali v paddocku, už by nezbylo místo pro nikoho jiného," cituje Ecclestona Auto Motor und Sport. Jednalo se však pouze o takový výchovný pohlavek - příčina šarvátky je totiž hlubší: příliš vysoká cena za turbomotory pro sezónu 2014.
Renault Sport F1 za svá pohonná ústrojí a související služby požaduje dle zvoleného balíku 20 - 23 milionů Eur (až 600 mil. Kč), zatímco nabídka Mercedesu začíná na 17 milionech Eur (440 mil. Kč) a Ferrari na 15 mil. Eur (390 mil. Kč), což je pro některé týmy stále až příliš.
Williams kvůli tomu zvažuje přechod po sezóně k Mercedesu, který za 17 mil. Eur nabízí motory, baterie, generátor, elektroniku, turbo i převodovku. S cenou Renaultu není pochopitelně není ani Caterham, Lotus či Toro Rosso, které si takovou sumu zkrátka nemůžou dovolit.
Testování motoru Renault (foto: Renault Sport F1)
A co by se stalo, pokud Renault nesleví? Ecclestone se usmívá: "Realita snad Renault donutí. Kdo nemá žádné peníze, nemůže platit. Když nikdo nemůže zaplatit, tak žádné peníze nedostane ani Renault."
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.