Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone se má podle německých médií dnes kvůli motorům sejít v Paříži s předsedou představenstva Renaultu - s Carlose Ghosnem.
Tito dva spolu musí vyřešit spor: údajně se jedná pouze o motorhome Renaultu. V Barceloně totiž Bernie vykázal společnost dodávající motory Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Williamsu mimo paddock.
"Renault je dodavatel, a kdybychom je nechali v paddocku, už by nezbylo místo pro nikoho jiného," cituje Ecclestona Auto Motor und Sport. Jednalo se však pouze o takový výchovný pohlavek - příčina šarvátky je totiž hlubší: příliš vysoká cena za turbomotory pro sezónu 2014.
Renault Sport F1 za svá pohonná ústrojí a související služby požaduje dle zvoleného balíku 20 - 23 milionů Eur (až 600 mil. Kč), zatímco nabídka Mercedesu začíná na 17 milionech Eur (440 mil. Kč) a Ferrari na 15 mil. Eur (390 mil. Kč), což je pro některé týmy stále až příliš.
Williams kvůli tomu zvažuje přechod po sezóně k Mercedesu, který za 17 mil. Eur nabízí motory, baterie, generátor, elektroniku, turbo i převodovku. S cenou Renaultu není pochopitelně není ani Caterham, Lotus či Toro Rosso, které si takovou sumu zkrátka nemůžou dovolit.
Testování motoru Renault (foto: Renault Sport F1)
A co by se stalo, pokud Renault nesleví? Ecclestone se usmívá: "Realita snad Renault donutí. Kdo nemá žádné peníze, nemůže platit. Když nikdo nemůže zaplatit, tak žádné peníze nedostane ani Renault."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.