Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone se má podle německých médií dnes kvůli motorům sejít v Paříži s předsedou představenstva Renaultu - s Carlose Ghosnem.
Tito dva spolu musí vyřešit spor: údajně se jedná pouze o motorhome Renaultu. V Barceloně totiž Bernie vykázal společnost dodávající motory Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Williamsu mimo paddock.
"Renault je dodavatel, a kdybychom je nechali v paddocku, už by nezbylo místo pro nikoho jiného," cituje Ecclestona Auto Motor und Sport. Jednalo se však pouze o takový výchovný pohlavek - příčina šarvátky je totiž hlubší: příliš vysoká cena za turbomotory pro sezónu 2014.
Renault Sport F1 za svá pohonná ústrojí a související služby požaduje dle zvoleného balíku 20 - 23 milionů Eur (až 600 mil. Kč), zatímco nabídka Mercedesu začíná na 17 milionech Eur (440 mil. Kč) a Ferrari na 15 mil. Eur (390 mil. Kč), což je pro některé týmy stále až příliš.
Williams kvůli tomu zvažuje přechod po sezóně k Mercedesu, který za 17 mil. Eur nabízí motory, baterie, generátor, elektroniku, turbo i převodovku. S cenou Renaultu není pochopitelně není ani Caterham, Lotus či Toro Rosso, které si takovou sumu zkrátka nemůžou dovolit.
Testování motoru Renault (foto: Renault Sport F1)
A co by se stalo, pokud Renault nesleví? Ecclestone se usmívá: "Realita snad Renault donutí. Kdo nemá žádné peníze, nemůže platit. Když nikdo nemůže zaplatit, tak žádné peníze nedostane ani Renault."
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.