Nový závodní pilot týmu Marussia, Jules Bianchi, je s týmem jen krátkou dobu. Přesto si myslí, že zimní testování dobře zvládla.
Během posledního dne zimních testů se Jules Bianchi dostal do tempa. Za sebou nechal Daniela Ricciarda z Toro Rosso a dokázal držet krok s Caterhamem.
I když Francouz říká, že z časů v testech se toho moc vyčíst nedá, věří, že Marussia udělala krok vpřed. Tým má letos konečně k dispozici i KERS a tak budou bitvy o umístění v Poháru konstruktérů, které svádí pravidelně s Caterhamem, ještě zajímavější.
"Podle pohledu na časy jsme se hodně zlepšili," říká Bianchi pouhých dvanáct dní před závodem v Melbourne. "Je překvapením, že jsme se zlepšili tolik, a jsme za to rádi. I já jsem udělal krok vpřed, jen mezi sobotou a nedělí. Zároveň ale nevíme, jak a co testovali ostatní, takže se to špatně odhaduje."
Bianchi na výjezdu z boxové uličky v Barceloně (foto: Marussia F1 Team)
Mohla by se nakonec Marussia přesunout z chvostu pole mezi týmy středu a někdy bodovat? Není to příliš pravděpodobné, ale nikdy neříkejte nikdy. "Musíme být realisté. Porazit vozy ze středu pole je velmi náročné. Uděláme ale vše, co bude v našich silách. Nikdy nevíte..."
Jak na tom Marussia a ostatní týmy skutečně jsou, si musíme počkat až do prvních kol pátečního tréninku v Albert Parku, nebo nejlépe až do kvalifikace a závodu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.