Jules Bianchi nahradí Liuze Raziu, jehož sponzoři mají problémy s finančním plněním dílčích závazků vůči Marussii.
Bianchi, který dlouho usiloval o místo u Force Indie, jež si vybrala Adriana Sutila, se nakonec přeci jen dočká: bude závodit už letos za Marussii.
Odchovanec Ferrari se s ruským týmem již zítra zapojí do testování v Barceloně, půl dne bude jezdit i v neděli. Ačkoliv smlouva ještě nebyla podepsána, v Melbourne se dočká závodního debutu.
S sebou přinese nějaké peníze, i když ne 5 milionů liber, které sliboval Razia. Může však pomoci ke slevě na motory Ferrari příští rok, protože současný dodavatel Cosworth nové V6 turbomotory zřejmě nechystá.
"Jsem nadšený z toho, že se mi podařilo zajistit závodní místo u Marussie. Závodění ve Formuli 1 v této sezóny bylo během zimy mým cílem a poté, co jsem vyhodnotil několik variant, jsem velmi nadšený z této příležitosti, kdy budu moci ukázat, že jsem připravený učinit ve své závodní kariéře další krok," říká Bianchi.
"Jsem také velmi vděčný Pilotní akademii Ferrari za podporu, kterou mi poskytovala a za možnost vyspět jako závodní jezdec, když mi umožnila se plně připravit na tuto novou výzvu. Příští dva týdny přípravy na sezónu budou neuvěřitelně rušné, ale jsem připraven začít zítra svůj první den s MR02," pokračuje nadšený pilot.
Jules Bianchi v nové kombinéze (foto: Marussia F1 Team)
"Jules prokázal talent, který je v paddocku vysoce ceněn. Měl jasný směr do F1 a podal některé působivé výkony v nižších formulích, obzvlášť v roce 2012 ve Formuli Renault 3,5, když byl zároveň rezervním jezdcem Force Indie. Je členem Pilotní akademie Ferrari a díky svému původu se dostal do hledáčku několika týmů během zimy jako jezdec, který je připravený na vstup do F1.
"Ocitli jsme se v situaci, kdy jsme museli ukončit naši smlouvu s Luizem Raziou. Poté, co jsme si ujasnili základy, na kterých musíme v roce 2013 fungovat, a podnikli nutné kroky k dosažení potřebné struktury, jsme neměli jinou možnost než zůstat věrní principům, které jsou klíčové pro zajištění dlouhodobé budoucnosti," popisuje šéf týmu John Booth v oficiálním prohlášení.
"Nyní se můžeme soustředit na zbytek testovacího programu a přípravu na to, co vypadá jako slibná sezóna pro náš tým. Jules se nyní může těšit na velmi rychlé zapracování do týmu během následujících dvou dní v Barceloně, kde zřejmě odjede den a půl, abychom oběma jezdcům umožnili jezdit za sucha s poslední aerodynamickou specifikací," dodává Booth.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.