Jules Bianchi nahradí Liuze Raziu, jehož sponzoři mají problémy s finančním plněním dílčích závazků vůči Marussii.
Bianchi, který dlouho usiloval o místo u Force Indie, jež si vybrala Adriana Sutila, se nakonec přeci jen dočká: bude závodit už letos za Marussii.
Odchovanec Ferrari se s ruským týmem již zítra zapojí do testování v Barceloně, půl dne bude jezdit i v neděli. Ačkoliv smlouva ještě nebyla podepsána, v Melbourne se dočká závodního debutu.
S sebou přinese nějaké peníze, i když ne 5 milionů liber, které sliboval Razia. Může však pomoci ke slevě na motory Ferrari příští rok, protože současný dodavatel Cosworth nové V6 turbomotory zřejmě nechystá.
"Jsem nadšený z toho, že se mi podařilo zajistit závodní místo u Marussie. Závodění ve Formuli 1 v této sezóny bylo během zimy mým cílem a poté, co jsem vyhodnotil několik variant, jsem velmi nadšený z této příležitosti, kdy budu moci ukázat, že jsem připravený učinit ve své závodní kariéře další krok," říká Bianchi.
"Jsem také velmi vděčný Pilotní akademii Ferrari za podporu, kterou mi poskytovala a za možnost vyspět jako závodní jezdec, když mi umožnila se plně připravit na tuto novou výzvu. Příští dva týdny přípravy na sezónu budou neuvěřitelně rušné, ale jsem připraven začít zítra svůj první den s MR02," pokračuje nadšený pilot.
Jules Bianchi v nové kombinéze (foto: Marussia F1 Team)
"Jules prokázal talent, který je v paddocku vysoce ceněn. Měl jasný směr do F1 a podal některé působivé výkony v nižších formulích, obzvlášť v roce 2012 ve Formuli Renault 3,5, když byl zároveň rezervním jezdcem Force Indie. Je členem Pilotní akademie Ferrari a díky svému původu se dostal do hledáčku několika týmů během zimy jako jezdec, který je připravený na vstup do F1.
"Ocitli jsme se v situaci, kdy jsme museli ukončit naši smlouvu s Luizem Raziou. Poté, co jsme si ujasnili základy, na kterých musíme v roce 2013 fungovat, a podnikli nutné kroky k dosažení potřebné struktury, jsme neměli jinou možnost než zůstat věrní principům, které jsou klíčové pro zajištění dlouhodobé budoucnosti," popisuje šéf týmu John Booth v oficiálním prohlášení.
"Nyní se můžeme soustředit na zbytek testovacího programu a přípravu na to, co vypadá jako slibná sezóna pro náš tým. Jules se nyní může těšit na velmi rychlé zapracování do týmu během následujících dvou dní v Barceloně, kde zřejmě odjede den a půl, abychom oběma jezdcům umožnili jezdit za sucha s poslední aerodynamickou specifikací," dodává Booth.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.