MAGNY-COURS; Jules Bianchi, který po včerejší jízdě s Force Indií usedl znovu do Ferrari, byl během testování mladých talentů ve Francii opět nejrychlejší.
S časem 1:16,985 min zaostal o 0,355 s za nejrychlejším kolem poslední velké ceny, která se zde jela v roce 2008.
Po Bianchim do Force Indie usedl krajan Pastora Maldonada - Venezuelan Rodolfo Gonzales závodící v GP2 za Caterham. Po vystoupení z monopostu VJM05 uvedl: "Dnes to byla skvělá zkušenost. Podmínky byly pro začátek trochu obtížné kvůli mokrému ránu, bylo však dobré vyzkoušet si mokré a přechodné pneumatiky.
Dalším hlavním úkolem bylo zvyknout si na řídicí systémy, zlepšování rychlosti a citu pro vůz. S mým tempem dnes jsem vcelku spokojený, ačkoliv si myslím, že toho můžu předvést ještě více vzhledem k tomu, že jsem v Magny-Cours jezdil poprvé, a poprvé i v tom voze. Tým odvedl skvělou práci a umožnil mi cítit se pohodlně a příjemně jako doma. Doufám, že dostanu brzy další šanci na svezení s vozem F1," věří Gonzales.
Po dvou dnech dnes převzal otěže Stříbrného šípu F1 W03 Brendon Hartley - novozélandský odchovanec mládežnického programu Red Bullu, jenž v poslední době hodně pracuje na simulátoru Mercedesu.
Třetí den probíhal zpočátku na mokré trati a odpoledne už za slunečného počasí. Obešel bez červených vlajek a incidentů. Posledního testování mladých pilotů se za dva měsíce v Abú Zabí zúčastní týmy Caterham, Lotus, McLaren, Red Bull, Toro Rosso a Sauber.
Výsledky třetího dne testů v Magny-Cours
Shrnutí testů
Nejvíce kilometrů ujel během tří dnů na 4 411 m dlouhém francouzském okruhu s vozy Ferrari (úterý, čtvrtek) a Force India (středa) domácí Jules Bianchi - celkem 1508,562 (342 kol). Druhý je s počtem 838 km nejpilnější Sam Bird (Mercedes), jenž jako jediný kroužil dva dny.
Solidní porci zvládl včera s Ferrari Davide Rigon (163 kol, 719 km), v závěsu za ním zůstali Luis Razia (419 km), Brendon Hartley (384 km) a Rodolfo Gonzales (348 km).
Kompletní fotogalerii ze třídenního testování v Magny-Cours najdete zde.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.