MAGNY-COURS; Jules Bianchi, který po včerejší jízdě s Force Indií usedl znovu do Ferrari, byl během testování mladých talentů ve Francii opět nejrychlejší.
S časem 1:16,985 min zaostal o 0,355 s za nejrychlejším kolem poslední velké ceny, která se zde jela v roce 2008.
Po Bianchim do Force Indie usedl krajan Pastora Maldonada - Venezuelan Rodolfo Gonzales závodící v GP2 za Caterham. Po vystoupení z monopostu VJM05 uvedl: "Dnes to byla skvělá zkušenost. Podmínky byly pro začátek trochu obtížné kvůli mokrému ránu, bylo však dobré vyzkoušet si mokré a přechodné pneumatiky.
Dalším hlavním úkolem bylo zvyknout si na řídicí systémy, zlepšování rychlosti a citu pro vůz. S mým tempem dnes jsem vcelku spokojený, ačkoliv si myslím, že toho můžu předvést ještě více vzhledem k tomu, že jsem v Magny-Cours jezdil poprvé, a poprvé i v tom voze. Tým odvedl skvělou práci a umožnil mi cítit se pohodlně a příjemně jako doma. Doufám, že dostanu brzy další šanci na svezení s vozem F1," věří Gonzales.
Po dvou dnech dnes převzal otěže Stříbrného šípu F1 W03 Brendon Hartley - novozélandský odchovanec mládežnického programu Red Bullu, jenž v poslední době hodně pracuje na simulátoru Mercedesu.
Třetí den probíhal zpočátku na mokré trati a odpoledne už za slunečného počasí. Obešel bez červených vlajek a incidentů. Posledního testování mladých pilotů se za dva měsíce v Abú Zabí zúčastní týmy Caterham, Lotus, McLaren, Red Bull, Toro Rosso a Sauber.
Výsledky třetího dne testů v Magny-Cours
Shrnutí testů
Nejvíce kilometrů ujel během tří dnů na 4 411 m dlouhém francouzském okruhu s vozy Ferrari (úterý, čtvrtek) a Force India (středa) domácí Jules Bianchi - celkem 1508,562 (342 kol). Druhý je s počtem 838 km nejpilnější Sam Bird (Mercedes), jenž jako jediný kroužil dva dny.
Solidní porci zvládl včera s Ferrari Davide Rigon (163 kol, 719 km), v závěsu za ním zůstali Luis Razia (419 km), Brendon Hartley (384 km) a Rodolfo Gonzales (348 km).
Kompletní fotogalerii ze třídenního testování v Magny-Cours najdete zde.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.