Lewis Hamilton předvedl podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe během Velké ceny Španělska "výjimečný" výkon.
Brit byl v sobotu kvůli zastavení na dráze v důsledku nedostatku paliva po kvalifikaci vyloučený, a proto v neděli startoval až z posledního místa za vozy HRT. Přesto se propracoval na konečné osmé místo, za což vděčí strategii dvou zastávek, kterou v Barceloně zvládl jako jediný ze všech pilotů.
"Lewis byl výjimečný. Po fantastickém výkonu v kvalifikaci a nepochybně zklamání a šoku, který přišel po ní, jsem na něj tak hrdý!" chválí svého svěřence Whitmarsh.
"Věděli jsme, že budeme muset provést něco ve stylu dvou zastávek, zároveň jsme si uvědomovali, jak těžké to bude. Lewis si proto od počátku musel hledět pneumatik. A on přitom bývá často kritizovaný a nazýván jako závodník, který nedokáže přemýšlet a dávat si na pneumatiky pozor.
Odvedl výjimečnou práci. Aby na jedné sadě pneumatik ujel 31 kol a měl možnost předjet Rosberga, kdyby byl závod o dalších 100 m delší, na to musel závodit, makat, předjíždět, být asertivní a agresivní v ty správné okamžiky. Dokázal, že to na to má a dostal se na body."
Lewis Hamilton ve Španělsku (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Samozřejmě si z víkendu odvážíme určitá negativa a zklamání. Když musíte závodit z konce startovního roštu, je to opravdu, opravdu těžké - takže se musíme poučit, zlepšit se a odvádět lepší práci.
Zároveň z toho můžeme vyvodit i určitá pozitiva. Auto je rychlé, Lewis prokázal úroveň vyzrálosti, rozhodnosti a kontroly - to vše navíc k jeho rychlosti a talentu, o němž jsme věděli.
Odjíždíme se ztrátou osmi bodů na vedení v šampionátu jezdců a jedenáct bodů v šampionátu konstruktérů. Za dva týdny snad budeme vést v obou. Takový je letos šampionát," uzavírá Whitmarsh pro Autosport.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.