Lewis Hamilton předvedl podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe během Velké ceny Španělska "výjimečný" výkon.
Brit byl v sobotu kvůli zastavení na dráze v důsledku nedostatku paliva po kvalifikaci vyloučený, a proto v neděli startoval až z posledního místa za vozy HRT. Přesto se propracoval na konečné osmé místo, za což vděčí strategii dvou zastávek, kterou v Barceloně zvládl jako jediný ze všech pilotů.
"Lewis byl výjimečný. Po fantastickém výkonu v kvalifikaci a nepochybně zklamání a šoku, který přišel po ní, jsem na něj tak hrdý!" chválí svého svěřence Whitmarsh.
"Věděli jsme, že budeme muset provést něco ve stylu dvou zastávek, zároveň jsme si uvědomovali, jak těžké to bude. Lewis si proto od počátku musel hledět pneumatik. A on přitom bývá často kritizovaný a nazýván jako závodník, který nedokáže přemýšlet a dávat si na pneumatiky pozor.
Odvedl výjimečnou práci. Aby na jedné sadě pneumatik ujel 31 kol a měl možnost předjet Rosberga, kdyby byl závod o dalších 100 m delší, na to musel závodit, makat, předjíždět, být asertivní a agresivní v ty správné okamžiky. Dokázal, že to na to má a dostal se na body."
Lewis Hamilton ve Španělsku (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Samozřejmě si z víkendu odvážíme určitá negativa a zklamání. Když musíte závodit z konce startovního roštu, je to opravdu, opravdu těžké - takže se musíme poučit, zlepšit se a odvádět lepší práci.
Zároveň z toho můžeme vyvodit i určitá pozitiva. Auto je rychlé, Lewis prokázal úroveň vyzrálosti, rozhodnosti a kontroly - to vše navíc k jeho rychlosti a talentu, o němž jsme věděli.
Odjíždíme se ztrátou osmi bodů na vedení v šampionátu jezdců a jedenáct bodů v šampionátu konstruktérů. Za dva týdny snad budeme vést v obou. Takový je letos šampionát," uzavírá Whitmarsh pro Autosport.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.