Lewis Hamilton po sérii chyb jeho týmu věří, že se pro něj věci u McLarenu začnou dobře vyvíjet. Zároveň se vrací k událostem v Barceloně a přísnému trestu.
Sedmadvacetiletý pilot letos podává velmi dobré a konzistentní výkony, žel po sérii chyb v boxech a po strategickém omylu při tankování paliva v závěru kvalifikace v Barceloně přišel letos již o nezanedbatelný počet bodů.
Hamilton přesto zůstává optimistou a nestěžuje si: "Když se na to podívám z nadhledu, tak si opravdu nemůžu stěžovat, protože i přes zaváhání v této sezóně ztrácím na lídra šampionátu jen osm bodů.
Tým pracuje velmi tvrdě a naše auto je rychlé, takže když vše půjde dobře, myslím, že budeme ve skvělé pozici - a k tomu dojde již brzy," uvádí pilot McLarenu pro Telegraph.
Když se vrátil k sobotě, kdy byl vyloučen z kvalifikace kvůli nedostatku paliva, řekl, že nečekal tak tvrdou reakci ze strany komisařů za to, co nepovažuje za tak závažný prohřešek.
"Byl jsem překvapený, protože tým mi řekl, že přijdu o své nejlepší kolo. Takže jsem si říkal: 'OK, i ze sedmého místa můžu odjet dobrý závod.' Nikdy by mě nenapadlo, že budu startovat zezadu."
Hamilton po skončení Velké ceny Barcelony zdraví diváky (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Slyšel jsem, jak někteří lidé říkají, že jsem kvůli menšímu množství paliva získal čas, protože 10 kg zde dělá tři desetiny. Potřeboval jsem maximálně o jedno kilo více, abych se dostal do boxů a mohl poskytnout vzorek.
Nebylo to tak, že jsme se snažili být rychlejší díky menšímu množství paliva. Jednalo se jen o velmi drobnou chybu, která by se mohla stát komukoliv, a byli jsme potrestáni," vysvětluje svůj pohled Hamilton.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.