Po dalším nevýrazném výkonu, který sice byl ovlivněn penalizací drive through, jsme od Felipeho mohli ve Španělsku vidět opět slabý výkon. Jeho pozice ve druhém voze Ferrari by mohla být v bezprostředním ohrožení.
Zatímco mezi jezdci je Fernando Alonso se svým bodovým ziskem 61 bodů na průběžném prvním místě spolu se Sebastianem Vettelem, tak mezi konstruktéry je Ferrari až na čtvrtém místě, když na vedoucí Red Bull ztrácí 46 bodů.
Po závodu sportovní ředitel Ferrari Stefano Domenicali řekl: "Fernando vede klasifikaci: To musí být vzpruhou pro naše lidi v továrně i na trati. Očekáváme, že Felipe nějak zareaguje a po tomto nevydařeném víkendu bude zpět v boji. Už počínaje Monakem absolutně potřebujeme jeho body pro boj o titul mezi konstruktéry."
Někteří lidé v padoku toto prohlášení berou jako takové lehké naznačení Massovi, že musí přidat nebo bude dříve či později někým nahrazen. Má se za to, že k nahrazení by mohlo dojít při GP Kanady v Montrealu. Jedním z možných náhradníků je Sergio Pérez ze Sauberu.
Tyto spekulace se navíc ještě více rozhořely poté, co Adrian Sutil, který je momentálně bez místa, byl o víkendu ve Španělsku na návštěvě u Sauberu.
Nahradí Massu u Ferrari Pérez? (foto: Sauber Motorsport AG)
Dalším možným kandidátem je Paul di Resta z Force India. U indického týmu by ho nahradil testovací jezdec Ferrari, Jules Bianchi. Dokonce i sám Jackie Steward před víkendem řekl, že by byl Di Resta pro Ferrari dobrý.
Jen dodejme, že Massa i Bianchi jsou manažováni Nicolasem Todtem, synem Jeana Todta, šéfa FIA.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.