Po dalším nevýrazném výkonu, který sice byl ovlivněn penalizací drive through, jsme od Felipeho mohli ve Španělsku vidět opět slabý výkon. Jeho pozice ve druhém voze Ferrari by mohla být v bezprostředním ohrožení.
Zatímco mezi jezdci je Fernando Alonso se svým bodovým ziskem 61 bodů na průběžném prvním místě spolu se Sebastianem Vettelem, tak mezi konstruktéry je Ferrari až na čtvrtém místě, když na vedoucí Red Bull ztrácí 46 bodů.
Po závodu sportovní ředitel Ferrari Stefano Domenicali řekl: "Fernando vede klasifikaci: To musí být vzpruhou pro naše lidi v továrně i na trati. Očekáváme, že Felipe nějak zareaguje a po tomto nevydařeném víkendu bude zpět v boji. Už počínaje Monakem absolutně potřebujeme jeho body pro boj o titul mezi konstruktéry."
Někteří lidé v padoku toto prohlášení berou jako takové lehké naznačení Massovi, že musí přidat nebo bude dříve či později někým nahrazen. Má se za to, že k nahrazení by mohlo dojít při GP Kanady v Montrealu. Jedním z možných náhradníků je Sergio Pérez ze Sauberu.
Tyto spekulace se navíc ještě více rozhořely poté, co Adrian Sutil, který je momentálně bez místa, byl o víkendu ve Španělsku na návštěvě u Sauberu.
Nahradí Massu u Ferrari Pérez? (foto: Sauber Motorsport AG)
Dalším možným kandidátem je Paul di Resta z Force India. U indického týmu by ho nahradil testovací jezdec Ferrari, Jules Bianchi. Dokonce i sám Jackie Steward před víkendem řekl, že by byl Di Resta pro Ferrari dobrý.
Jen dodejme, že Massa i Bianchi jsou manažováni Nicolasem Todtem, synem Jeana Todta, šéfa FIA.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.